جاباما
۷۴۶۴۷۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

دکوراسیون آپارتمان کوچک؛ این اشتباهات بزرگ را کنار بگذارید!

هیچ یک از معماران داخلی و دکوراتورها انکار نمی کنند که دکوراسیون و چیدمان فضاهای کوچک سخت و مشکل است. زمانی که شما با یک اتاق یا سالن نشیمن کوچک روبه رو می شوید، باید وسایل و عناصر را به گونه ای انتخاب نمایید که در فضای موجود جا شده و تناسب داشته باشند.

وبسایت چیدانه: هیچ یک از معماران داخلی و دکوراتورها انکار نمی کنند که دکوراسیون و چیدمان فضاهای کوچک سخت و مشکل است. زمانی که شما با یک اتاق یا سالن نشیمن کوچک روبه رو می شوید، باید وسایل و عناصر را به گونه ای انتخاب نمایید که در فضای موجود جا شده و تناسب داشته باشند.

اما گاهی اوقات اشتباهاتی را به خصوص در زمینه انتخاب مبلمان برای آپارتمان های کوچک انجام می دهیم که باعث می شود به طراحی دلخواه خود نرسیم. بنابراین من چند راه حل برای حل این اشتباهات به شما پیشنهاد می کنم. فراموش نکنید که آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!

پرهیز از خرید مبلمان بسیار کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک؛ این اشتباهات بزرگ را کنار بگذارید!

هر زمان که با یک آپارتمان کوچک برخورد می کنید، برای انتخاب مبلمان ها نیز به سراغ کوچک ها می روید. در حالی که این ایده منطقی به نظر می رسد، اما اگر بیش از اندازه کوچک انتخاب شود یکی از بزرگ ترین اشتباهات خواهد بود. هنگامی که وسایل بیش از اندازه کوچک برای یک آپارتمان کوچک در نظر گرفته می شوند، نه تنها مناسب نخواهند بود بلکه آن فضا را کوچک تر از قبل نشان خواهند داد. این کار مانند این می ماند که شما لوازم و مبلمان های کوچک را به زور در کنار یکدیگر قرار داده اید و حتی در صورت جا شدن در آن فضا، چیدمان راحتی را خلق نکرده اید. بهترین راه حل این است که ابعاد و اندازه متوسط را در نظر بگیرید.

دکوراسیون آپارتمان کوچک با تناسبات دو سوم

دکوراسیون آپارتمان کوچک؛ این اشتباهات بزرگ را کنار بگذارید!

چه دوست داشته باشیم یا نه، انتخاب مبلمان متناسب با فضای کوچک، نیازمند یک اندازه گیری دقیق است. هرچقدر هم که در این کار تجربه داشته باشیم، بازهم به طور چشمی نمی توانیم این ابعاد دقیق را بدون اندازه گیری پیدا کنیم. این اتفاق زمانی که با یک فضای کوچک و محدود روبه رو هستیم حساس تر می شود. زمانی که در حال فکر کردن به اندازه های ایده آل برای مبلمان های خود هستید، بهتر است نسبت ۲/۳ را نیز همواره در ذهن خود داشته باشید. برای این کار با اندازه گیری اتاق به صورت کلی شروع کنید.

سپس وسایل را از بزرگ ترین تا کوچک ترین با تناسب ۲/۳ انتخاب نمایید. به عنوان مثال، طول مبل شما باید حدود ۲/۳ از نزدیک ترین دیوار را بپوشاند. سپس، میز قهوه خوری تا حدود ۲/۳ مبل در نظر گرفته شود. با در مثالی دیگر، میز غذاخوری باید شما ۲/۳ دیواری که در کنار آن قرار می گیرد را پوشش بدهد. این تناسبات برای همه فضاها و وسایل کاربردی خواهد بود.

حفظ تعادل بصری در دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک؛ این اشتباهات بزرگ را کنار بگذارید!

هنگامی که از قانون ۲/۳ برای انتخاب مبلمان های اصلی در فضا استفاده کردید، وقت آن است که دکوراسیون را با وسایل جانبی پر کنید. این لوازم در واقع تکمیل کنده مبلمان های اصلی در خانه شما محسوب می شوند. قفسه ها و شلف ها، میز کنار تخت و .... همگی در این دسته قرار می گیرند.

به راحتی می توانند قسمت های خالی را با آن ها پر نمایید. تنها نکته ای که باید در حین چیدمان آن ها در نظر داشته باشید، حفظ تعادل بصری در دکوراسیون است. به زبان ساده تر نباید بخشی از خانه بیش از اندازه با وسایل بزرگ دکور شده در حالی که بخشی دیگر خالی تر به نظر برسید. این کار کوچک تر و شلوغ تر شدن خانه را تشدید می کند. برای دوری از این اتفاق بهتر است وسایل سنگین و سبک، بزرگ و کوچک، را کنار یکدیگر قرار دهید.

به احساس خود اعتماد کنید

دکوراسیون آپارتمان کوچک؛ این اشتباهات بزرگ را کنار بگذارید!

پس از خرید تمام عناصر طراحی که قصد استفاده از آن در آپارتمان کوچک خود را دارید، گام بعدی شما این است که چگونه آن ها را به درستی در کنار هم قرار دهید. در طراحی داخلی، ادراک حس ششم شماست. بنابراین زمانی که یک چیدامن را انجان دادید، کمی به عقب بروید و دوباره آن را بررسی نمایید. ببینید دوستش دارید یا نه! مهم ترین نکته این است که شما بتوانید با دکوراسیون خود ارتباط برقرار کرده و با آن احساس خوبی را تجربه نمایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج