۷۴۶۴۹۵
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

سلبریتی کت و شلوارپوش در جمع بدهکاران بانکی!

یکی از سلبریتی‌ها که اخیراً برای دوره‌ای در مقام مجری در تلویزیون نیز ظاهر شد، همچنان در لیست بدهکاران بزرگ بانکی است و با وجود آنکه نام او در دادگاه یکی از موسسات مالی ـ اعتباری غیرمجاز مطرح شده، هنوز بدهی او به این مؤسسه که قرار بوده در قالب تهاتر تسویه شود، وصول نشده است.

تابناک: یکی از سلبریتی‌ها که اخیراً برای دوره‌ای در مقام مجری در تلویزیون نیز ظاهر شد، همچنان در لیست بدهکاران بزرگ بانکی است و با وجود آنکه نام او در دادگاه یکی از موسسات مالی ـ اعتباری غیرمجاز مطرح شده، هنوز بدهی او به این مؤسسه که قرار بوده در قالب تهاتر تسویه شود، وصول نشده است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد نباید صرفاً در میان چهره‌های بدنام به دنبال بدهکاران سیستم بانکی کشور باشیم که با گردنکشی، حاضر به پرداخت دیونشان نمی‌شوند.

پس از حواشی یکی از سلبریتی‌ها در یک شوی تلویزیونی، کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در جریان یک گفت و گو، درباره هویت بدهکاران بزرگ بانکی که در رقم خوردن وضعیتِ کنونی شماری از مؤسسات و بانک‌ها تأثیر چشمگیر داشته‌اند، سخن گفت و نام این سلبریتی بسیار محبوب را به میان کشید؛ چهره‌ای که همواره درباره مسائل مالی‌اش حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح بود اما تصور نمی‌شد او نیز در لیست بدهکاران بزرگ بانکی باشد.

پالیزدار در تشریح بخشی از مشکلات بازگرداندن طلب مال‌باختگان مؤسسات مالی گفته بود: «بخشی از مشکلات مؤسسات مطالبات معوقه آنهاست. برای بازپرداخت سپرده‌های مردم باید تسهیلات این مؤسسات نیز برگردند. بسیاری از این معوقات نیز برای آدم‌های مطرح است. یکی از این افراد را همه کشور می‌شناسند، هر شب با ظاهر و رفتار موجه در تلویزیون برنامه اجرا می‌کند، یک کت و شلوار شیک و پیراهن سفید می‌پوشد و زبان انتقادش هم به سمت همه مقامات جمهوری اسلامی برمی‌گردد. شما اگر خیلی راست می‌گویی، بدهی‌ات را بده؛ لازم نیست در تلویزیون مانور بدهی و شو اجرا کنی. این فرد اگر بخواهد به این رویه ادامه دهد، اسمش را در رسانه‌ها مطرح خواهم کرد. او چند میلیارد تومان بدهی دارد و دفعه بعد اسمش را مطرح خواهم کرد.»

چنین به نظر می‌رسید که تهدیدهای دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در روزهای نخست بهمن ۱۳۹۶ منجر به افزایش تکاپوی این سلبریتی برای تسویه دیون او شود و بدین ترتیب، این سبلریتی بکوشد از تصویرش در سطح افکارعمومی حفاظت کند اما ظاهراً این تصور اشتباه بود و این سلبریتی با گذشت ماه‌های متمادی بدهی میلیاردی خود را تسویه نکرد، تا در دادگاه تعاونی مالی ـ اعتباری ثامن الحجج، یکی از متهمان اصلی پرونده درباره جزئیات بدهی او و روند تسویه‌اش سخن به بگوید.

در جلسه هفتم این دادگاه، زاهدی وکیل متهم ردیف اول این پرونده درباره عدم دریافت دیون معوق از این سلبریتی با وجود گذشت دو سال، چنین دفاعیه‌ای را به محضر دادگاه ارائه کرد: «اولا ایشان دارای وثیقه ملکی بودند و در آخرین توافق تا ۹۷/۴/۲۰ قرار بود ایشان کل مبلغ را پرداخت کند البته باید تا سال ۹۵ بدهی خود را پرداخت می‌کرد، اما پیگیر تهاتر بود و طبق آخرین گزارشات وی قرار بود امروز تسویه حساب کند.»؛ بدهی که بنا بر اخبار به دست آمده تا زمان درج این خبر در قالب تهاتر نیز تسویه نشده است.

مشخص نیست این نوع کارسازی برای سلبریتی مذکور برای افزایش اعتماد عمومی در راستای سرمایه گذاری مردم در این مؤسسه صورت پذیرفته یا این سلبریتی از نفوذ خود برای دریافت این تسهیلات استفاده کرده و با توجه به حسن شهرتش حاضر به تسویه معوقات میلیاردی نشده است. با این حال به نظر می‌رسد، این سلبریتی و امثال او، نقشی فراتر از یک بدهکار را در رقم خوردن این وضعیت و آشوب مؤسسات مالی ـ اعتباری بر عهده دارند.

فراموش نکنیم مؤسسه ثامن الحجج و متهم اصلی‌اش که اکنون با بدهی دوازده هزار میلیاردتومانی از کشور متواری شده، در سال ۱۳۹۴ اسپانسر برنامه احسان علیخانی نیز بود و با وجود آنکه در آن زمان نیز وضعیت این مؤسسه مالی و اعتباری غیرقانونی بود، این مجری و تهیه کننده مکرراً به تبلیغ این مؤسسه پرداختند که طبیعتاً تشویق مردم به سرازیر کردن سرمایه‌هایشان در چنین مؤسسه‌ای آن هم از پربیننده ترین برنامه ماه رمضان، در رقم خوردن این فاجعه مالی تأثیرگذار بود.

در واقع اگر آن سلبریتی بدهکار اکنون زیر ذره بین قرار گرفته، برنامه «ماه عسل» و مدیران مرتبط صداوسیما، به ویژه در بخش مالی این سازمان ـ که با چنین اقداماتی موافقت کردند و چشمشان را بر آثار منفی اسپانسر مسأله دار جذب شده توسط علیخانی و دوستانش بستند ـ نیز باید به اندازه این سلبریتی بدهکار پاسخگو باشند؛ هرچند امیدی نیست که شاهد پاسخی جدی و یا پیگیرد آنها به عنوان عاملان مغبون شدنِ گروهی از مردم باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا کی بوده این سلبریتی؟

    • سوته دل

      م.م رو میگید بش نمیاد مفسد اقتصادی باشه

    • بدون نام

      چرا ثابت شده بدهکار بانکی است نامش فاش نمی شود؟

    • بدون نام

      م.م

    • بدون نام

      کسی اسمشو میدونه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسمش ا.ع

      • جلال

        این کاظم هجبری بوده کاکای مائده ......

      • بدون نام

        بازبگر و مجری با اسم م.م فقط یه نفره. ولی ادم میترسه بگه

    • بدون نام

      اینجا همه دزدن مگه اینکه خلافش ثابت بشه

    • بدون نام

      تنهانظر من درموردبرترینها وتیتراخبارش مملکت دیگه خرتوخرشده فقط بادروغ ودزدی وعوام فریبی وشعارتوخالی اداره میشه البته خلایق هرچه لایق...

    • بدون نام

      چه شیر تو شیری!!! موسسه ها ، شهرداری، شورای شهر، صدا سیما و.... یعنی یه جا نیست که گند نزده باشند،، دزدی تو روز روشن ، حالا چه م.م باشه چه ا.ع باشه قبح دزدی تو کشور ریخته شده ....

    • بدون نام

      تازه آیم اش رو هم بگن . تکذیب میکنه . فعلا که بازار تکذیب تو مملکت ما خیلی رایجه

    • هستی ب

      دورهمیه!

    • هه

      به نظرم نقد های آقای م م در برنامه تلوزیونی خود بسیار آقایان را سوزانده . نوش جان آقایان . و نکته دیگر . چطور ممکن است در مملکتی که پلیس فتا و غیر فتا و آقایان حواسشون به همه چیز هست . یک موسس مالی به طور غیر قانونی کار کند . و تازه بارها و بارها تبلیغ بشه از رسانه میلی . اونم توی مملکتی که اگه یه کیلو گوجه رو بخوای روی زمین خدا بفروشی و دست فروشی کنی میان میزنن زیر گوشت و بساطتو جمع میکنن که چرا از مراجع قانونی مجور نگرفتی و به شهرداری باج سبیل ندادی . اون موقع ها مملکت ما سویس میشه و همه چی باید طبق روال قانونی پیش بره . ولی چندین آقا زاده موسسه مالی و بانک تاسیس کردن اونم بدون مجوز و با تبلیغات فراوان و سال های طولانی که اعتماد مردم جلب بشه . بعد حالا آقایون میگن ما از وجود این موسسات مالی بی خبر بودیم . متاسفم

    • علیرضا بیرانوند

      چرا جرات ندارید اسمش بگید مردم بدون...آقای مجری مو سفید بازیگر دور همی قهوه تلخ بربره....و تو......م.م آقا مردی بگو مهران مدیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج