۷۴۶۵۰۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

فروش مدت‌دار خودرو‌های وارداتی ممنوع شد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی هرگونه فروش مدت دار خودرو ممنوع است.

خبرگزاری ایسنا: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی هرگونه فروش مدت دار خودرو ممنوع است.

درپی دستورالعمل اخیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مدیران عامل شرکت‌های واردکننده خودرو، سخنگوی این سازمان گفت: براساس این دستورالعمل شرکت‌های واردکننده موظف شدند تا اطلاع ثانوی نسبت به قطع تمام برنامه‌های فروش مدت‌دار بیش از ۳۰ روز انواع خودرو با عناوین مختلف شامل پیش‌فروش، فروش مشارکتی و مشارکت در تولید سریعا اقدام کنند.

فروش مدت‌دار خودرو‌های وارداتی ممنوع شد

غلامرضا کاوه اظهار کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جهت ابطال تمام ثبت سفارش های صادر شده قبل از ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ واردات خودرو که از طریق سیستم بانکی تامین ارز نشده‌اند، واردکنندگان خودرو ملزم شدند ضمن اعمال تمهیدات ﻻﺯﻡ ﺟﻬﺖ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ذﮐﺮ شده، هر چه سریع‌تر در خصوص تعیین تکلیف آن بخش از تعهداتشان که به واسطه تصمیمات امکان تحقق نخواهند داشت، اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم اجرای دقیق مفاد بخشنامه‌های ذکر شده، خاطر نشان کرد : طی بازرسی های دوره ای توسط کارشناسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بر نحوه فروش شرکت‌ها در سراسر کشور نظارت می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا طرح شکایت توسط مصرف‌کنندگان، با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان حمایت از شهروندان خواست کماکان هرگونه موارد تخلف یا تخطی از توافقات به عمل آمده را با تلفن ۱۲۴ برای رسیدگی در میان بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      بهتر نیست یک بازنگری در اسم این سازمان مخوف و کثیف بشود حیف حق مصرف کننده هستش که با خودش یدک می کشه؟؟؟

    • سرباز گمنام

      شرکت انحصاری مثلا دولتی سایپا خودرویی را که سال ۹۶ در قرارداد پیش فروش ؛پس از تکمیل وجه بصورت یک ماهه تحویل میداد، یک شبه تبدیل به تحویل ۲ ماهه کرده تا قیمت خودروها در بازار بالا رفته و خودروهای مذکور را توسط عوامل خودش بصورت آزاد بفروش برساند.ضمنا یک ماه هم از پول مردم بدون پرداخت خسارت استفاده میکنند که بلحاظ شرعی احتمالا ایرادی نداره چون به اسم دولته و سهامدارش اشخاص شخصی ای هستند که خون مردم را در شیشه کرده و می مکند.
      این حرکات لاکپشت گونه سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم دردی را از کسی دوا نمیکند چون خودش نیز سهامدار است وگرنه این همه چشم پوشی و ملایمت با این خونخواران سایپا چه دلیلی دارد؟

    • سرباز گمنام

      سایپا و ایراخودرو اگر توان تامین بازار را ندارند باید اعلام کنند تا حکومت برای وضعیت عرضه و تقاضای بازار تصمیم بگیرد و یا حقوق گمرکی را بردارد تا افرادی که با دلار دولتی خودرو وارد کرده اند زمین بخورند و تعادل در جامعه برقرار شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج