جاباما
۷۴۶۵۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

مراتع ایران به قطری‌ها اجاره داده شده است؟

مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری واگذاری هرگونه عرصه‌ مرتعی به قطری‌ها در استان فارس را تکذیب کرد و گفت: هیچ قراردادی با این کشور و طرف‌های خارجی دیگر در این زمینه نداشته‌ایم و هرگونه واگذاری از سوی صاحبان پروانه تخلف محسوب می‌شود.

ایسنا نوشت: مدیرکل امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری واگذاری هرگونه عرصه‌ مرتعی به قطری‌ها در استان فارس را تکذیب کرد و گفت: هیچ قراردادی با این کشور و طرف‌های خارجی دیگر در این زمینه نداشته‌ایم و هرگونه واگذاری از سوی صاحبان پروانه تخلف محسوب می‌شود.

طی هفته گذشته اخباری مبنی بر واگذاری عرصه‌های مرتعی به قطری‌ها و حتی ورود شتر از این کشور به ایران منتشر شد که حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، اما ترحم بهزاد - مدیرکل امور مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری - در این باره گفت: قطعا این مساله تکذیب می‌شود و هیچ‌گونه واگذاری مرتع یا حتی واردات شتر از این کشور نداشته‌ایم، چراکه اجاره یا واگذاری عرصه‌های مرتعی تخلف محسوب می‌شود، اما برخی در این میان می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی افزود: تملک یا اجاره اموال غیرمنقول به اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی غیرمجاز است و براساس بند ۲ شیوه‌نامه فنی و اجرایی ضوابط و شرایط بهره‌برداری از مراتع که آخرین اصلاحیه آن شهریورماه سال ۱۳۹۵ انجام شد هرگونه واگذاری از سوی بهره‌برداران و صاحبان پروانه بهره‌برداری به اشخاص حقیقی یا حقوقی و ایرانی یا خارجی تخلف محسوب می‌شود و موجب ابطال پروانه فرد مورد نظر خواهد شد.

مدیرکل امور مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر این‌که هیچ قراردادی از سوی این سازمان با طرف‌های خارجی از جمله قطری‌ها منعقد نشده است، گفت:‌مسائل بسیاری در فضای مجازی مطرح می‌شود و بعضا حاشیه‌ها و چالش‌هایی به همراه دارد، اما از روزی که این شایعه مطرح شد با جدیت و سرعت آن را در همه کشور پیگیری کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ موردی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین اجاره مرتع به قطری‌ها و واردات شتر از این کشور به عرصه‌های استان فارس با قاطعیت تکذیب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      اول اینکه آنوقت موجر مالیات را باید به طور مساوی به یارانه ملت اضافه کند چون بحث ملی است؟!دوم اینکه زیاد اطمینان نکنند که هر چه بدبختی بر سر ماست از اعراب حاشیه خلیج فارس؟!!سوم اینکه دست به تنظیم قراردادی نبرید که دیگر روی قاجار و همه را سفید کنید؟!!چهارم اینکه با دلار محاسبه کنید به فکر حق کمیسیون و رانت خود با ریال مفلوج نباشید پنجم شکار و آسیب های محیط زیستی و تخریبی آن را مد نظر داشته باشید ششم چهار روز دیگه خونه و مغازه ما را اجاره ندهید و به ما بگید حق دولت و نظام هستش!!!

    • sam

      چرا نباید اجاره داده نشه چشم کدوم استان دنبال قرار داده ؟
      کرمان طبق معمول ؟ خوانواده اقا جهانگیری؟

    • بدون نام

      امیدواریم چنین قراردادی با قطری ها نبسته باشید هرچند ،، مسئولین نالایق ما هرچیزی که اتفاق افتاده و انجام دادند وقتی برملا میشه جز تکذیب کردن ، هنر دیگه ای ندارند،، ویرانی ایران هنرتون بوده ، ول کن هم نیستین ، خدا شرتون رو از ایران ویرانه بکنه، امین
      سانسورچی ، سانسور کن چون توهم دست با اینا تو یه کاسه ست

      پاسخ ها

      • وانک لاعلاخلق عظیم

        یک روزی خواستم خبری نشده مسولان تکذیب نکردند کاری باقطر وشتر نداریم ولی هر خبری شدتکذیب کردند خوب باید تکذیب کنند اگه نکنند نه دز هست نه کذاب

      • آ زاد

        تا چند سال دیگه چیزی از کشور ما با این. مسئولین دلسوز نمی ماند مگر بیابانی خشک ،آ ب نداریم برق نداریم ،حقوق وکار نداریم و... بجاش برادر افغانی ،لبنانی ،سوری .وروسی داریم که هر کدام به اندازه آ مریکا به کشورمان لطمه زدند....

    • بدون نام

      گوسفند ها خودمان چی بخورند بعد ما کی گوسفند بخوریم .

    • بدون نام

      دروغ میگه اجاره دادن

    • بدون نام

      گر نباشد چیزکی ...

    • حسن

      اقداماتی مانند اجاره زمین و مرتع و بندر و....در دنیای تجارت امری عادی و گاها ضروری است.بنده کاری به حاشیه سواستفاده های ممکنه ندارم ولی برادران عزیز وقتی از فرآیندهای عادی جهان تجارت بدون اطلاع و بررسی خشمگین می شوید چگونه انتظار پیشرفت کشور رادارید؟

    • بدون نام

      یوقت بالا خونه رو ندید اجاره .

    • شهرام

      مسئولین دروغ میگن . تاریخ ۴۰ ساله ایران نشون میده که هروقت چیزی تکذیب شده اتفاقا حقیقت محض بوده .

    • بدون نام

      رپی قاجار را دارین سفید میکنین خاک میفروشین نفت میفروشن معدن میفروشین اب میفروشین چوب جنگلا را میفروشین جزیره کیش را به چینیها اجاره دادین دریای خزر را واگذار کردین ....
      با اینهمه پول میخواهین چیکار کنین واقعا ته جیبتونا نگاه کنین شاید سوراخه که پر نمیشه وسیر نمیشین

    • پیام

      پس این شترهای ولوو تو استان فارس چیه زرگران مرودشت در استان فارس این شترها از غیب امدن یکشبه

    • بدون نام

      خون اونهاخارجیارنگین ترویامملکت ورشکستس ویاهم مثل فلسطین اشغالی میش بااین مدیرومسولین مثل همین افغانیا ی اویزون که مثل موریانه دارن یوایواش ایران ومیگیرن اینهافقط به اسم چاه کنی وتوالت کنی اومدن ولی دارن کم‌کم توایران حکومت میکنن ازبی عرصگی وبی غیرتی ایرانیا وشرم وننگ اوربابودن این تعدادزیادافغانی فاتحه هم مون خوندس دنبال جاباشین

    • شمالی

      تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج