جاباما
۷۴۶۵۳۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

الماسی: برای «رنج و سرمستی» ۵۰ میلیون گرفتم

جهانگیر الماسی در واکنش به دریافت بودجه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای فیلم «رنج و سرمستی» گفت: «اطلاعی از چگونگی هزینه‌های خرج شده ندارم. نه عدد فاکتور دارم که بابت آن‌ها هم هزینه‌ای نشده است و در کل باید بگویم که نمی‌دانم پول‌ها چه شد و کجا رفت.»

اعتمادآنلاین: پس از موسسه رسانه‌های تصویری، حالا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم آماری از میزان پول‌های پرداختی‌اش به فیلم‌های سینمایی مختلف در ده سال گذشته را منتشر کرده است که حاوی ارقام حیرت‌آوری است. موسسه رسانه‌های تصویری جزئیات حمایت‌های مالی‌اش از فیلم‌های مختلف تولید شده در ایران از سال ۸۸ تا ۹۵ را اعلام کرده است. این ارقام نکات عجیبی دارد.

الماسی: برای «رنج و سرمستی» ۵۰ میلیون گرفتم

از جمله مهم‌ترین میزان پرداختی‌های زیاد به برخی سینماگران و از سوی دیگر خریدهای عجیب فیلم‌های تولید شده چند دهه قبل پرداخت 6 میلیارد و 550 میلیون تومانی به فیلم تمام نشده «لاله» است که همچنان تکلیف مالکیت و اصلا ساختش نامشخص است و احتمالا هیچ‌گاه ساخته نخواهد شد.

رقم زیاد پرداختی دیگر به فیلم کاملا ناموفق «رنج و سرمستی» ساخته جهانگیر الماسی مربوط می‌شود که در سال 1391، به تهیه‌کننده‌اش یک میلیارد و 400 میلیون تومان داده شده است. انیمیشن «رستم و سهراب» هم در این لیست به چشم می‌خورد که تهیه کننده آن داریوش الوند 581 میلیون تومان دریافت کرده است. «قلب سیمرغ» ساخته وحید نصیریان نیز 544 میلیون تومان از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی دریافت کرد. اما جهانگیر الماسی نسبت به انتشار این ارقام واکنش نشان داد و با اعتمادآنلاین درباره این موضوع گفت‌گو کرد که در ادامه خواهید خواند:

جهانگیر الماسی کارگردان فیلم «رنج و سرمستی» در واکنش به مبلغ دریافتی توسط تهیه‌کننده این اثر گفت: «تمام دردسر ما در سالهای اخیر همکاری با تهیه‌کننده این اثر بود. از ابتدا و شروع پروژه اعلام کردم که فیلم «رنج و سرمستی» نیاز به 500 میلیون تومان کمک مالی دارد نه بیشتر. اما امروز می‌شنوم که تهیه کننده اثر تا به امروز یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان دریافت کرده است. البته این رقم برای امروز نیست بلکه شش سال پیش آقای محمد نشاط پول را دریافت کرده است. به عنوان کارگردان اثر 50 میلیون دریافت کرده‌ام که سند آن هم موجود است. »

الماسی ادامه داد : «اطلاعی از چگونگی هزینه‌های خرج شده ندارم. 9 عدد فاکتور دارم که بابت آنها هزینه‌ای نشده است و در کل باید بگویم که نمی‌دانم پولها چه شد و کجا رفت. جالب این است که ما سر صحنه فردی را داشتیم که ناظر مالی پروژه بود و قرار بود که حواسش به همه چیز باشد. آقای احمد رضا گرشاسبی مسئولیت نظارت بر پروژه را داشتند. درگیری اصلی ما سر این بود که پرسیدم یک فرد چگونه می‌تواند هم مدیر تولید باشد و هم تهیه کننده! امکان دارد که در بخش خصوصی این اتفاقات رخ دهد. اما در پروژه‌ای که دولت پول آن را می‌دهد چگونه یک فرد در چند پست سمت دارد. مدیر تدارکات کار ما شخصی بود که یک تاکسی داشت و به صورت عجیب و غربی با آقای نشاط همکاری می‌کرد. جایگاه من به گونه‌ای بود که نمی‌توانستم در کار تهیه کننده دخالت کنم.»

کارگردان«رنج و سرمستی» درباره شرایط این فیلم گفت: « تمام این بازی‌ها و ندانم کاری‌ها باعث شد که فیلم من نابود شود. فکر نمی‌کنم کسی «رنج و سرمستی» را دیده باشد. فیلم من درباره ماهیت جنگ بود. ما راجع به تفکر جنگ صحبت کردیم. در این فیلم درباره ذهنیت نیچه، کانت، واگنر و فوکو درباره جنگ صحبت شد. اما متاسفانه برای این فیلمی که بودجه داشت به زور دو تا جیپ جنگی به ما دادند. تنها امکانات ما این بود. ما یک تانک نتوانستیم تهیه کنیم. این موضوع جالب است. 1200 پلان در عرض 42 روز گرفتم اما عاقبت آن چه شد؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohamad

      .. پنجاه میلیون از پولهای بیت المال رو بهت داد؟

      پاسخ ها

      • یوسف جمادی

        منظور آقای الماسی از پنجاه میلیون ، احتمالأ حق الزحمه کارگردانی یا فیلمنامه نویسی می تونه باشه . مخصوصآ دربخش دولتی مبالغ با عقدقراردادوعنوان آن پرداخت می شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج