۷۴۶۶۱۸
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

گسترش روابط اقتصادی ایران و چین

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه به رغم خروج آمریکا از برجام اما تمام امضا کنندگان نشان دادند از برجام حمایت می کنند بر گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

خبرگزاری مهر: پانگ سن، سفیر چین در ایران گفت: ما به خوبی می دانیم که دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران، چطور تلاش کرده اند که برجام را حفظ کنند و بر اساس این تلاش ها، برجام نیز به خوبی منعقد شد و مورد تائید سازمان ملل متحد نیز قرار گرفت، البته این تنها به نفع ایران نبود، بلکه از طریق کاهش تشنج و ارایه یک نمونه خوب، در منطقه نیز به نفع همه کشورها تمام شد.

وی افزود: برجام یک نمونه خوب برای حرکت به سمت یک نظام مناسب دیپلماسی است، اگرچه آمریکا تصمیم گرفته است که از این معاهده خارج شود، اما تمام امضا کنندگان دیگر نشان دادند که از این برجام پشتیبانی کنند و از این پشتیبانی نیز ادامه خواهند داد.

گسترش روابط اقتصادی ایران و چین

سفیرچین در ایران گفت: ایران در تعهدات خود به برجام پایبند بوده است و کامل عمل کرده است، ضمن اینکه دنیا به یک دهکده کوچک تبدیل شده است و با پیشرفت تکنولوژی همه به هم نزدیک تر شده اند، پس ما می خواهیم این جاده تاریخی ابریشم را که آغاز روابط ایران و چین بوده است، احیا کنیم.

وی افزود: جاده ابریشم، در زمین و دریا با حضور ایران موفق بوده است و همواره ایران نقش مهمی در زنده نگاه داشتن آن داشته است، بنابراین من افتخار دارم که بگویم چین شریک اول تجاری ایران در سال گذشته بوده است و از سال 2016 که رئیس جمهور ایران به چین آمد، دو رئیس جمهور تصمیم گرفتند که از طریق مشارکت و همکاری، روابط خود را گسترش دهند؛ ضمن اینکه به تازگی نیز هیاتی از ایران به چین آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان

    • بدون نام

      اجناس بی کیفت چین میان ایران اجناس باکیفت میرن آمریکا

    • داوود

      خوبه...لااقل یه کم از این جنس های بنجلشون رو بدن به ما گشنه نمونن... گناه دارن. بیچاره ها یک میلیارد و خورده ای جمعیت دارن اموراتشون باید یه جورایی بگذره دیگه... اگه به ایران نفروشه کسی ازشون نمیخره...من انقد دلم براشون میسوزه

    • بدون نام

      نفت در برابر کالای بنجل چینی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج