۷۴۶۷۱۲
۳ نظر
۵۰۲۹
۳ نظر
۵۰۲۹
پ

مرتضی مبلغ: تندرو‌ها می‌خواهند به قدرت برگردند

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب با روزنامه «آرمان» به گفت‌وگو پرداخت است.

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب با روزنامه «آرمان» به گفت‌وگو پرداخت است.

مرتضی مبلغ: تندرو‌ها می‌خواهند به قدرت برگردند

بخشی از این گفتگو را بخوانید:

این روزها اتهامات عجیب و غریبی به دولت وارد می‌شود؛ مانند تابعیت آمریکایی، دوتابعیتی‌ها و... نتیجه رفتارهای مخالفان در حین حمایت رهبری از دولت را چطور تحلیل می‌کنید؟

جریانات تندرو چند ویژگی دارند که بدون این ویژگی‌ها ماهیت خود را از دست می‌دهند. یکی ویژگی تنفس در یک فضای مشوش و غبارآلود است یعنی غوغاسالاری و به‌هم ریختگی اوضاع، مطلوب این طیف است. علت این امر هم این است که این افراد در فضای مدیریتی توان لازم برای سیاست‌ورزی سالم را ندارند و از طرفی از فضای شفاف گریزان هستند. لذا سعی می‌کنند همواره فضای جامعه را آشفته کنند تا بتوانند به یکه‌تازی خود ادامه دهند.

ویژگی دوم تندروها تحمیل هزینه‌های سنگین بر جامعه در ابعاد گوناگون است. تجربه اینها در دولت قبلی و در مدیریت اجرایی گذشته هزینه فراوانی را برای کشور و نظام به وجود آورد. با توجه به تجربه شکست خورده مدیریتی خود در صددند دولت روحانی را ناکارآمد و ضعیف نشان دهند تا تنفر عمومی مردم نسبت به عملکرد سال‌های گذشته خود را به بوته فراموشی بسپارند. ویژگی سوم تندروها این است که با استفاده از مکانیزم تخریب، سیاه‌نمایی و ایجاد انفعال در جامعه به دنبال باز تولید قدرت برای خود هستند.

تجربه نشان داده است که هر گاه مردم منفعل، سرخورده و به حاشیه رانده شدند و به آینده سیاسی خود بی‌توجه باشند، فرصت مناسبی برای به صحنه بازگشتن تندروهاست. تصور می‌کنم دلیل رفتارهای تخریبی و هوچی‌گری‌های افراد القای حس نا امیدی و بی‌اعتمادی در جامعه نسبت به دولت و رئیس‌جمهوری است.

دولت در قبال این رفتارها باید چه واکنشی داشته باشد؟

دولت باید سه کار را مد نظر قرار دهد، اول اینکه وارد بازی تندروها نشود. یکی از اهداف این طیف وارد کردن و مشغول کردن دولت و مدیران دولتی به زمین پر آشوب و مشوش خود است. واکنش دولت در قبال تندروها باعث تشدید اقدامات تخریبی می‌شود.

موضوع دوم اینکه است دولت باید تحرکات و اهداف تندروها در بازی تخریبی و تضعیف دولت را افشا کند.

نکته سوم ارتباط سازنده و دوسویه و مداوم دولت، مدیران ارشد دولتی و تیم‌های رسانه‌های دولت با جامعه و عموم مردم است که می‌تواند در خنثی‌سازی اهداف و پروژه‌های آنها موثر واقع شود. بارها شاهد بوده‌ایم که رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود گروه‌ها و جریانات سیاسی را به اتحاد و مودت دعوت کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهروز اباذزی

      ولی خوب مردم رو بازی داد!!!!!! زیاد شنگول نباشید رفتار روحانی بیشتر به ضرر اصلاح طلبان در انتخابات آتی خواهد بود !!!!! بیدار شین اطلس طلب ها!!!! شما در باد پیروزی سال گذشته خوابیدین بیاین داخل مردم ببینین چی می گن!!!! ترسم به کعبه نرسی ای اصلاح طلبان این ره که روحانی شما رو برد به محاقستان است....

    • مرد ایرانی

      تندروها کور خوانده اند که ديگه مردم به آنها اعتماد کنند مردم ایران دوست و دشمن خودشان را بخوبی شناخته اند

    • بدون نام

      با این ادبیات نخ نما شده نمی توانید مردم را گول بزنید همین الان انتخابات برگزار شود شما غیر تندروها و رییستان 200 هزارتا رأی نمی آورد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج