جاباما
۷۴۶۷۷۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ناتو: آمریکا آماده مذاکره مستقیم با طالبان نیست

هیئت تحت رهبری ناتو در افغانستان امروز (سه‌شنبه) گزارش‌های مربوط به اظهارنظر فرمانده آمریکا در افغانستان را رد و اعلام کرد که از اظهارات وی سوءبرداشت شده است.

خبرگزاری ایسنا: هیئت "حمایت قاطع" در افغانستان اعلام کرد که اظهارات منتسب به ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان مبنی بر اینکه گفته بود آمریکا آماده پیوستن به مذاکرات مشترک با طالبان در این کشور است، درست نیست.

این هیئت در بیانیه‌ای به گزارش‌های روز دوشنبه اشاره کرد که در آنها آمده بود ژنرال نیکلسون بر صحبت‌های مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در احتمال مذاکرات با طالبان با حضور ایالات متحده تاکید کرده است.

ناتو: آمریکا آماده مذاکره مستقیم با طالبان نیست

ژنرال نیکلسون گفت: تاکید من به صحبت‌های پامپئو که در آنها گفته بود مذاکرات صلح باید شامل گفت‌وگو درباره نیروهای بین‌المللی باشد و اینکه آمریکا آماده همکاری با طالبان، دولت کابل و مردم افغان با هدف برقراری صلحی بادوام است، سوءبرداشت شده است.

طالبان مذاکرات با دولت کابل را رد کرده و گفته که این دولتی غیرمشروع است و اعلام کرده که تنها با دولت آمریکا گفت‌وگو می‌کند.

این ژنرال ارتش آمریکا در افغانستان همچنین گفت:‌ وزیر امور خارجه آمریکا گفته که ما آماده مذاکرات با طالبان و بررسی نقش نیروهای بین‌المللی هستیم. امیدواریم که آنها این مساله را درک کنند و این مساله کمکی به پیشبرد روند صلح کند.

این اظهارات در بحبوحه گمانه زنی‌ها درباره اقدامات به منظور مذاکرات با طالبان مطرح شده است.

ماه گذشته میلادی، پامپئو گفته بود که آمریکا آماده حمایت، تسهیل و حضور در مذاکرات با طالبان درباره نقش نیروهای بین‌المللی در افغانستان است اما روند صلح باید تحت رهبری دولت کابل باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج