۷۴۶۷۸۴
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

تاثیر طرح «ممنوعیت واگذاری سکه» بر بازار

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هدف از طرح ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود، انجام اقداماتی از سوی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس بود که این پیگیری‌ها اتفاق افتاد، بنابراین طرح فعلا مسکوت مانده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هدف از طرح ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود، انجام اقداماتی از سوی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس بود که این پیگیری‌ها اتفاق افتاد، بنابراین طرح فعلا مسکوت مانده است.

علی بختیار که طراح طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه است، درباره دلیل مسکوت ماندن این طرح گفت: دلیل مسکوت ماندن این طرح این است که بانک مرکزی قول داد که کارهایی را در این زمینه انجام دهد و برنامه هایی را برای ساماندهی بازار ارائه داد. از سوی دیگر ما قصد داشتیم تا مسائل حقوقی مربوط به این طرح را از جهت اینکه حقی برای کسی ایجاد شده است بررسی کنیم.

تاثیر طرح «ممنوعیت واگذاری سکه» بر بازار

وی افزود: از سوی دیگر قصد داریم مسائلی که ممکن است مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد را از جنبه مسائل شرعی بررسی کنیم و ببینیم که با وجود حق ایجاد شده برای یک فرد می توان با یک قانون آن را لغو کنیم یا نه.

بختیار خاطرنشان کرد: البته این طرح تاثیر خود را در بازار سکه و ارز گذاشت و پیگیری‌هایی که ما انتظار داشتیم از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شود اتفاق افتاد و دیگر به عنوان یک اولویت برای ما محسوب نمی شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس اظهار کرد: اگر ایرادات این طرح برطرف شود و احساس کنیم که لازم است به صحن بیاید، اقدام می‌کنیم.

بر اساس طرح ممنوعیت واگذاری سکه به افرادی که هر تعداد سکه پیش خرید کرده بودند تنها ۱۰ سکه داده می‌شد و مابقی را به صورت پول دریافت می‌کردند. این طرح قرار بود قبل از تعطیلات مجلس به صورت دو فوریتی بررسی شود اما به دلیل مصالحی مسکوت ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      تا وقتی دولت به روش آزمون و خطا با همه چیز برخورد میکند و از هیچ روش علمی و آماری کمک نمی گیرد ، نباید منتظر باشیم هیچ اتفاق خوبی رخ دهد

    • دیدگاه

      اعتماد مردم را خراب کردید برادرجان. شما حالا اصلا بیا سکه را در بانک به نصف قیمت روز بفروش. من که نمی خرم. هم پول روز را بدهیم و هم با آدم بدحساب و حرف درست کن معامله کنیم.
      این نمی شود. اعتبار کافی ندارید. خودتان بی عرضه هستید و فساد داخل خودتان ریشه گرفته و به بقیه گیر می دهید.

    • بی نام

      سلام حالا یه هموطن ایرانی 310 کیلو طلا خریده ایران با داشتن معادن طلای زرشوران آذربایجان غربی با استخراج سالی 10 تن طلا ومعدن موته اصفهان با استخراج طلا سالی 1 تن طلا ومعدن سقز کردستان و یزد گناهش چی بود آقای کی روش سال 94 روزی 15 میلیون دستمزدش بود قرداد به یورو سالی دومیلیون پانصدهزار یورو حسود نباشیم

    • بدون نام

      اخطار واقعا قیمت طلا پایین خواهد آمد .

    • بدون نام

      اونس جهانی بالا رفته . بعد قیمت پایین می آید .

    • مجرد

      این روزا موقع خواستگاری دختر آقای داماد باید چند سکه مهریه عروس خانم کنه که از نظر وزیر اقتصاد ودارایی پیگیری نشه ویا به عنوان اخلال گر محاکمه نشه. بااین وضعیت خرید یک سکه یه گرمی هم جرم محسوب میشه وکسایی که قبلا ازدواج کردند ومهریه بالای 500 سکه زدن هم اختلاس گر محسوب میشوند

    • حق گوش

      تاثیر این طرح فقط برای دلالان و سکه فروشی هایی است که با مطرح شدن این طرح سکه را افزایش بدهند وبا تعلیق این طرح سکه هارا پایین بیاورم و التهاب ایجاد کنند و اعتماد مردم به اینگونه طرح های پیش فروش سکه ازبین برود با اعصاب کسانی که اعتماد کردن بازی کنند یه عده هم سکته کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج