جاباما
۷۴۷۰۱۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

علت معامله نشدن ارز صادراتی در بورس

رئیس سازمان بورس می‌گوید هر چند که بازار سرمایه آمادگی معامله ارز صادراتی در بورس را دارد ولی همه باید تابع تصمیماتی باشیم که به صلاح اقتصاد است؛ او همچنین درباره زمان باز شدن نماد "های وب" گفت: اگر این شرکت صورت‌های مالی‌ای ارائه دهد که در مجمع مورد تایید سهامداران قرار گیرد با باز شدن نماد آن مشکلی نداریم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان بورس می‌گوید هر چند که بازار سرمایه آمادگی معامله ارز صادراتی در بورس را دارد ولی همه باید تابع تصمیماتی باشیم که به صلاح اقتصاد است؛ او همچنین درباره زمان باز شدن نماد "های وب" گفت: اگر این شرکت صورت‌های مالی‌ای ارائه دهد که در مجمع مورد تایید سهامداران قرار گیرد با باز شدن نماد آن مشکلی نداریم.

شاپور محمدی امروز در جمع خبرنگاران در مراسم لیگ ستارگان بورس درباره بازگشایی نماد "های وب" با توجه به نزدیکی مجمع این شرکت گفت: حسابرسی قول داده بود صورت‌های مالی را ۲۵ ام تیرماه بدهد، اما بعدش اعلام کردند این صورت‌ها را ۲۶ ام تیرماه خواهند داد.

وی ادامه داد: امروز هم پیگیری‌هایی در این زمینه انجام شد، امیدواریم صورت‌های مالی را هرچه زودتر ارائه کنند. در این مورد هیات مدیره های وب باید همکاری کند تا صورت‌های مالی نهایی و ارائه شود.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: اگر این صورت‌های مالی مورد تایید مجمع ارائه شود و به استحضار سهامداران برسد ما در مورد بازگشایی آن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

محمدی درباره سایر نمادهای بسته بورس، گفت: اکثر نمادهای بسته، به خاطر عدم ارائه‌ی صورت‌های مالی شفاف بسته هستند. در حال حاضر تاخیر در ارائه صورت‌های مالی از ۴۰ مورد در ماه به سه مورد در ماه و متوسط روزهای تاخیر از ۳۵ روز در سال ۱۳۹۵ به دو روز در سال ۱۳۹۷ رسیده است.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه نباید حتی شاهد ۱۰ نماد بسته باشد. در طرح جدید ۱۰ روز و در شرایطی خاص فقط ۲۰ روز بسته بودن نماد قابل قبول است. اگر نمادی بیش از ۲۰ روز بسته بود آن شرکت را باید خاص تلقی کرد و ترتیباتی را انجام داد تا اطلاعات داده و نماد باز شود.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال ایسنا که چرا گواهی صادراتی ارز و گواهی سپرده‌های سکه‌های پیش فروش در نهایت عرضه نشد و چرا در این مورد تصمیمات خلق‌الساعه گرفته می‌شود، گفت: وظیفه ما ایجاد نماد و دادن کد معاملاتی بود که انجام شد و این موضوع را به دولت اعلام کردیم.

محمدی ادامه داد: اما طبق قانون پولی و بانکی، بانک مرکزی متولی ارز کشور است. اگر سامانه‌ای در بانک مرکزی این کار را انجام دهد مسلما همه آن را ترجیح می‌دهند، اما بازار سرمایه این آمادگی را دارد. همه باید به صلاحدید کشور در این مورد احترام بگذارند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد این‌که آیا از دید شما دلار ۴۲۰۰ تومانی در بورس کالا موجب انحصار شده، گفت: راجع به این‌که قیمت پایه چه‌طور تایید می‌شود بورس کالا آمادگی دارد و می‌تواند با توجه به تصمیمی که متولیان قیمت‌گذاری کشور اعلام می‌کنند قیمت‌گذاری انجام دهند، ولی در یک بازار انعطاف‌پذیر تعادل ایجاد می‌شود. اگر قیمت‌گذاری به گونه‌ای باشد بازار به سطح قیمتی نزدیک شود آن قیمت باید مورد دقت بیشتری صورت گیرد. در تعیین قیمت پایه و نرخ ارزی که مدنظر قرار می‌گیرد حتما بورس کالا همکاری خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج