کاهش تولید خودرو به دلیل کسری قطعه
رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: در چند هفته اخیر تولید خودرو در کشور کاهش یافته ضمن آنکه درصد قابل توجهی از خودروها نیز به دلیل کسری قطعه، ناقص تولید شده و در کف کارخانهها متوقف میشوند.
خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی گفت: در چند هفته اخیر تولید خودرو در کشور کاهش یافته ضمن آنکه درصد قابل توجهی از خودروها نیز به دلیل کسری قطعه، ناقص تولید شده و در کف کارخانهها متوقف میشوند.
محمدرضا نجفیمنش، اظهار کرد: متاسفانه در کنار تمام مشکلات داخلی و خارجی، انباشت قطعات و مواد اولیه وارداتی تولید قطعه در گمرک، جدیدترین مشکل صنعت قطعهسازی است.
وی با بیان اینکه قطعات و مواد اولیه وارد گمرک شده اما این سازمان برای ترخیص آنها کد ۱۴ رقمی بانک مرکزی را طلب میکند، خاطرنشان کرد: برای دریافت کد ۱۴ رقمی به بانک مرکزی که مراجعه میکنیم میگویند کد وقتی صادر میشود که تخصیص ارز مربوطه در سامانه نیما صورت گرفته باشد که آن نیز با مشکلات و تاخیر فراوانی همراه است.
رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازی ادامه داد: بنابراین صنعت خودرو و قطعهسازی در چرخه معیوبی گرفتار شده که علیرغم تامین قطعات و ورود آنها به گمرک، امکان ترخیص مواد اولیه برای استفاده در کارخانههای قطعهسازی و خودروسازی وجود ندارد.
وی افزود: نتیجه این وضعیت این است که از یک سو تیراژ تولید خودرو نزولی شده و از سوی دیگر درصد قابل توجهی از خودروهای تولیدی نیز به دلیل کسری قطعات، به صورت ناقص تولید شده، در کف کارخانههای خودروسازی مانده و امکان عرضه آنها به بازار وجود ندارد. این وضعیت باعث کاهش عرضه و ملتهب شدن بازار خودرو از یک سو و تشدید مشکلات مالی خودروسازان و قطعهسازان از سوی دیگر خواهد شد.
نجفیمنش با بیان اینکه امیدواریم با هماندیشی سازمانهای مرتبط بهویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی، این مشکل به زودی حل شود، تصریح کرد: در شرایطی که آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد و اشتغال ملی، تحریم صنعت خودرو را به عنوان اولین تحریمها در نظر گرفته است، بروز چنین مشکلاتی در داخل قابل قبول و پسندیده نیست و هرچه زودتر باید حل شود وگرنه وضعیت نزولی تولید خودرو تشدید و مشکلات صنایع قطعهسازی افزایش خواهد یافت.
در طول سال گذشته و دو ماهه نخست امسال تولید انواع خودرو با روندی صعودی همراه بود با این حال بررسی جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه وضعیت تولید خودرو نشان میدهد که در خرداد ماه امسال تولید انواع خودرو ۱۹.۶ درصد کاهش یافته است.
نظر کاربران
همون بهتر که درب کارخانه های مثلا خودروساز بسته بشه اینها بجز جان مردم که با تولید آشغالها بخطر می انداختند به مال مردم با احتکار و گرانفروشی خودرو هم حمله کردن , ببندید بجاش کارخانه پفک بزنید بهتره
مسئولین بی عرضه خاکبرسرتون......
پاسخ ها
دعا کنید به مقامی برسم خودم همه مشکلات را حل میکنم
آخه دله ای به اسم پراید چیه که بخواد قطعه از خارج وارد کنه؟
پاسخ ها
بابا کجایی اینها قطعات فرغون نیاد فرغون لطمه می بینه اینها همه قطعات را وارد میکنند و طبق نظر کارشناسان خارجی فرغون را تکمیل میکنند و مهندسان دل سوز ما فقط رنگ کردن فرغون خود کفا شدن .
کم بود قطعه جای تعجب پس ان همه لیسانس وفق لیسان ودکترای مکانیک ومدیران که تو کارخانه کارمیکنند وحقوق میگیرند چه کار میکنند . مگه کم توان ذهنی هستند که کم بود قطعه بوجود آمده با آن همه دستگاهای تولیدی
به لطف خدا کارخانههای تولید کننده خودرو تعطیل خواهند شد .
... کیفیت منفی ۱۰۰۰ میلیارد .
... کارخانه خودروی هیوندای از خودروهای ایران الگو برداری کرد .((در زمان رژیم پهلوی))
اکنون هیوندای کجا؟؟ خودروی ایرانی کجا !؟!؟!؟!
اینها همه فیلمشان هست که بارانت ویاری دولت قیمت هاراگران کنندباگوگل ارص ازبالا انبارهای اونها رانگاه کنید ببنید چقدرخودرو توآفتاب است که بعد به ملت قالب کنند دولت هم حامی شان است!.
حالا دیگه دشمنی بنام ترامپ وتحریم لازم است!؟
این یعنی اقتصادمقاومتی(مقاومت جلوی ملت).
اكثر إماراها حول و حوش بيست درصد مي چرخه !!
من که درحدیک یک لیسانس اقتصاد دارم می دانم دولت حامی اینهاست وانبارهاشون پراز خودرو من بی سواداگر مسئول بودم یک ماه به اینهافرصت عرضه خودرو به بازار رامی دادم درصورت عدم عرضه(اینهاممکن فکرکنندمثل همیشه دولت ژست سیاسی می گیره)خودرو باتعرفه پائین واردمی کردم می دیدید چطور به اصطلاح خودشان حباب قیمت می شکست واقعا ولی نمی خواهند این موضل حل شود چون نون وسود وپاداش هاشون توگران فروختن است!؟
به به حمايت از توليد ملي
اي خدا
هنوز نمی تونیم یه خودرو قدیمی از رده خارج را تولید کنیم بعضی ها هواپیما می خوان بسازن و .....
بزرگترین دروغ واسه احتکار تا تحریم های جدید
همش مشکلات را بگید .
کی از رفع مشکل میگه .
بابا تولید ماشین را متوقف کند .
شهر جواب اینهمه ماشین را نداره.
والا همه دیوانه شدند . عقل حاکم نیست . فقط نفس لجام گسیخته و منفعت زود گذر . فکر کردید اینهمه ماشین را تو کدام سوراخ جا میکنید . شهر جای سوزن انداختن نداره .
هر خانواده بطور متوسط چهار الی پنج ماشین در اختیار داره .
خوب این از عقل هست .
چرا به درخواست ها پاسخ نمی دهید .
چرا رنگت پریده .
میخوان فشار بیارن تا قاچاق کمرکشون به زور وارد کنند.
اصلا تولید هم نکنید مردم ناراحت نیساند باید برید کد 16 رقمی بگیربد تا دزدها معلوم شوند.دشت دولت درد نکنه جلوی شماها میگیره
حالا کی میخواهد جواب مردم بده پول را سایپا گرفته گفته سی روزه خودرو تحویل میدهم حالا هیچ کس جوابگو نیست سیاست های هئیتی و بدون پشتوانه و بدون فکر بهتر از این نمیشه مردم ب سخنان ه بقال سر کوچه اعتماد بیشتری دارند تا مدیران ما
انتظار دارند که مقررات به نفع آنها تغییر کند
بوق وقرنا راه انداختید خودروی ملی تولید میکنیم چرا قطعات ان وارداتیه جمع کنید این بساط همه تون شدید چوپان دروغگو
پس چرا می گوید تولید داخل . بگویید قطعه بنجل چینی . از این طرف احتکار .گرانفروشی کم فروشی، تاخیر در تحویل، همان بهتر در کارخانه بسته شود اگر قراره ارز کشور برای خرید قطعه بره بیرون کشور .پس ماشین با کیفت بخریم از خارج بهتره،هم امنیت داره،کشته های تصادف کم میشه ،هم ارز مان هر ساعتبه بهانه خودروسازان کمو زیاد نمی شه
پس معلوم میشه بسیاری از قطعه سازان به جای تولید، قطعه را وارد و به شرکت های خودروسازی می فروختند.
الکیه... احتکار کردن به جان خودشون.
کاهش تولید بدلیل کسری قطعه دروغه؛
پارسخودرو و سایپا بازار رو گشنه نگهداشته و در حالی خودرو های پیش فروش شده رو تحویل مردم نمیده که در حال فروش همون خودرو ها از طریق نمایندگی ها بقیمت بازار به مردمه.
یه سری به سایت دیوار بزنید و ببینید چه خبره.
خودرو های مردم آمادست ول دنبال سود هنگفت با مال مردم هستند و درصد بگیران سکوت کرده اند.