۷۴۷۳۴۸
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

زیر باد کولر گازی برای مردم گرما‌زده تصمیم نگیرید!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: روزی یکی از منبری‌های معروف تهران در یک برنامه تلویزیونی از اخمو بودن مردم در صبح گلایه کرد و گفت نمی‌دانم چرا در اول صبح در خنکای هوا، برخی عصبانی هستند اخمو.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: روزی یکی از منبری‌های معروف تهران در یک برنامه تلویزیونی از اخمو بودن مردم در صبح گلایه کرد و گفت نمی‌دانم چرا در اول صبح در خنکای هوا، برخی عصبانی هستند اخمو.

منبری معروف تهران راست می‌گفت خیلی از ما اول صبح اخمو هستیم اما این بداخلاق بودن، دلیلی دارد که منبری معروف تهران در آن برنامه به آن اشاره نکرد و یا بهتر بگویم از آنها خبر نداشت.

برخی از مردم تا ساعت ۱۱ شب مشغول کار هستند. از آن سو صبح که آفتاب هنوز پشت کوه است از خانه بیرون می‌روند. بخشی از مردم برای رفتن به سرکار هر روز فشاری مانند فشار قبر را در مترو تحمل می‌کنند. عده‌ای از مردم صبح‌ها به دنبال اتوبوس هستند.

هستند کسانی که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند و هر روز صبح به مشکلات‌شان فکر می‌کنند. به خرج زندگی، به درخواست‌های بزرگ و کوچک فرزندان حتی به شام شب.

بله، زندگی سخت است و همین باعث شده است گره‌ ابروی بخشی از مردم هیچوقت باز نشود.

یکی از معضلات امروز کشور این است که برخی مسؤولان بدون توجه به مشکلات مردم برای آنها نسخه می‌پیچند. بسیاری از آنها در زیر کولرهای گازی برای مردم گرمازده تصمیم می‌گیرند وگاهی به این تصمیم خود هم می‌بالند.

خیلی‌ از کسانی که برای مردم تصمیم می‌گیرند نمی‌دانند بیکاری چیست. چون نه خودشان نه فرزندان‌شان طعم آن را نچشیده‌اند.

برخی از آنها دو یا سه شغل دارند اما نمی‌دانند مردی که برای خرج زندگی‌اش چند شغل دارد چه سختی‌هایی را تحمل می‌کند. چند شغل بودن آنها در نقش مشاور، عضو هیات مدیره است و چند شغل بودن برای مردم یعنی کار در شرکت‌های خصوصی تا پاسی از شب یا شهر گردی با یک پراید.

چرخ زندگی غالب مردم نمی‌چرخد. الآن بسیاری از تولیدکنندگان با توجه به بحران‌های اقتصادی، تعدیل نیرو را بهترین کار می‌دانند و چوب اخراج بر تن کارگران خود می‌زنند.

سیل مشکلات اقتصادی اولین کسانی را که با خود می‌برد کارگران و قشر ضعیف جامعه است. زندگی آنها به سختی می‌گذشت و حالا با اخراج رسما سنگ بزرگی وسط سفره آنها خواهد افتاد و رسما زندگی آنها را تعطیل می‌کند.

بسیاری از بحران‌های اجتماعی این روزها به خاطر همین فشار اقتصادی است.

تصمیمات مسؤولان بدون شناخت مشکلات مردم و بدون توجه به آنها، گره‌ای از دردهای جامعه باز نخواهد کرد. درست می‌شود مانند آن منبری معروف تهران که از اخمو بودن مردم در صبح‌های زیبای تهران تعجب کرده بود.

حال جامعه ایران خوب نیست و مهم‌ترین دلیل آنهم مشکلات اقتصادی است. مشکلاتی که می‌تواند زمینه ساز مشکلات اجتماعی و سیاسی شود.

باید این مشکلات را شناخت و برای آن راه‌حل پیدا کرد البته نه مثل ممنوع کردن پوشیدن لباس آستین کوتاه رانندگان شهرداری.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرفای کاملا درستی بود...اما کو گوش شنوا...

    • بدون نام

      آفرین همون ضرب المثل سواره از پیاده خبر نداره

    • بدون نام

      دقیییییقا

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه مسئولین بی درد که درد این مردم بدبخت را نمیدانند مردم فلک زده ایران جزو کم مصرفترین مردم دنیا از لحاظ برق هستند ولی هر روز به خاطر صادرات بیشتر برق ندارند وباید زجر بکشند اگر خدای هست که انتقام ما را میگیره

    • ناصر

      نگفتی بعضی ها تادم سحر بیدارند دارند فیلم می بینند،یا سرشان تو موبایل و کامپیوتر و لپ تاپ است وتا ساعت ده صبح میخوابند و وقتی بیدار میشوند کم حوصله وعجول واماده درگیری با دیگران هستند،میگی نه؟ صبح اول وقت تاحدود ساعت 10ادارات و بانکها تقریبا خلوت است نزدیک های ظهر ببین چه خبره ؟

    • بدون نام

      خودتون به درودیوارنزنیدمشکل اصلی بزرگ وحیاطی واجب اخراج حدود۱۶ملیون افغانی که بودجه ومنابع کشورشغلهارودارن مفت مفت نصرف میکنن وبیش از۱۰ملیون شغلمون اشغال کردن بعدمیگین بیکاریه خوب معلوم بیکاری میش واین تعدادبه هرایرانی درسال بالای۳۰۰ملیون ضررمیزنن باگفته خودمسولین وبااین بیکاری بی ابی یک پنجم اب کشورپمصرف میکنن مگه مجبورین یاوظیفتون بهشون بدین اخراج کتیدهم وطنان تواولیتن نه این افغانهامثل موریانه دارن ایران وایرانی نابودمیکنن

      پاسخ ها

      • سیدمحمد

        طبق امار وزارت کشور کلا توی ایران سه و نیم میلیون اتباع افغانی داریم که اکثرا هم مشاغل سخت و طاقت فرسا دارند از کندن چاه فاظلاب بگیر تا گاوداری. کوره آجرپزی و یا کار های سنگین.
        کدوم از جوان های ما ایرانی ها حاظرن به کمترین دستمزد و بدون هیچ بیمه و مزایا همچین کارهایی انجام بدن؟

    • بدون نام

      لایک داری خیلی

    • بدون نام

      لعنت کنه خدا همه اونایی که به این مردم ظلم میکنن ...

    • عنقا

      خیلی خب اقای محترم تصمیم میگرین مردم بیکار میکنن بعدا الان تولیدی کفشی کهبادلار وسایل وتجهیزات میارچرابایدبیکار بشه باکلی اجاره منزل ومشکلات واقعا هیچ کی نمیخواد به داد مردم برسه حالا پوشیدن استین کوتاه یه طرف

    • اسد

      خود کرده را تدبیر نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج