۷۴۷۳۶۷
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

سلحشوری: پای هیچ استیضاحی را امضا نمی‌کنم

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید: گاهی فکر می کنم دیگر پای هیچ استیضاحی را امضا نکنم. متاسفانه استیضاح هم برای مجلسی‌ها یک وسیله‌ای شده. عده‌ای امتیاز می‌گیرند و استیضاح تمام می‌شود. ما مجلسی‌ها از ابزاری که در دست داریم، درست استفاده نکردیم.

انتخاب: پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می گوید: گاهی فکر می کنم دیگر پای هیچ استیضاحی را امضا نکنم. متاسفانه استیضاح هم برای مجلسی‌ها یک وسیله‌ای شده. عده‌ای امتیاز می‌گیرند و استیضاح تمام می‌شود. ما مجلسی‌ها از ابزاری که در دست داریم، درست استفاده نکردیم.

پروانه سلحشوری درباره پخش مستند «بیراهه» پیرامون مائده هژبری در صداوسیما با بیان اینکه «این گونه اعترافات همیشه وجود داشته» گفت: چگونه است که براحتی یک دختربچه را می‌گیریم و بازخواست می‌کنیم و برای دانشجویانی که شور جوانی دارند و حرفی می‌زنند، حبس‌های ۷، ۸ ساله می‌بندیم، اما می‌گویند متهم ثامن الحجج گریخت؟

او ادامه داد: زمانی گفتم فساد در کشور سیستماتیک شده عده‌ای گفتند فساد سیستمی است نه سیستماتیک. دلیل من برای اینکه می‌گویم فساد سیستماتیک شده این است که اگر نهاد‌های متفاوت با یک متهم همکاری نکنند، او نمی‌تواند بگریزد. نه تنها این فرد، بلکه خاوری هم همین طور بود. مگر ما با اینترپل رابطه نداریم؟ نباید این متهمان را دستگیر کنند؟ الان عکس خاوری را نشان می‌دهند در حال گوشت خریدن در کانادا، بعد ۳ هزار میلیارد این مملکت به باد می‌رود.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مبارزه با فساد بسیار فراتر از آن دستوری است که رییس جمهور داده، گفت: خود فساد سیستم‌ها را نابود می‌کند. آقای توکلی هم چندی پیش چنین اشاره‌ای داشتند یعنی اگر باید با فساد مبارزه جدی کنیم وگرنه سیستم از درون نابود می‌شود.

رییس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه حساسیت اجتماعی برای موضوع فساد باید بالا برود، گفت: وقتی آقای ذوالنور می‌گوید یک نماینده مجلس دهم ۴۰ میلیارد وام گرفته، نباید بگوید «یک نماینده»، ما باید بدانیم این نماینده چه کسی بوده. یا وقتی آقای دکتر صادقی می‌گوید یک نماینده از شهرداری امنتیاز هولوگرام گرفته، باید این نماینده را مردم بشناسند. اگر ما بتوانیم درمورد اتفاقات اینچنینی شفاف سازی کنیم، فردا، منِ نماینده به خود اجازه نمی‌دهم چنین کاری کنم.

سلحشوری درخصوص ماجرای ثبت سفارش غیرقانونی ۶۵۰۰ خودرو نیز با بیان اینکه «گفته شده است برای وارد کردن این همه خودرو، ۲۷ روز وقت لازم است» گفت: وقتی زمان احمدی نژاد بود، نقد می‌کردیم که فساد وجود دارد. اما برای ریاست جمهوری آقای روحانی، همه ما مایه گذاشتیم. خدا می‌داند که از روی مردم شرمنده ایم. خدا می‌داند که من از روی مردم خجالت می‌کشم. این همه به استان‌ها رفتیم و وعده دادیم که دوره دوم دولت آقای روحانی نیز مانند دوره اول خوب خواهد شد؛ اما به محض اینکه ۴ سال دوم آقای روحانی آغاز شد، ببینید چه شده؛ فاجعه‌ای در حال رخ دادن است. همه را هم نمی‌شود به گردنِ بیرون انداخت. ارز و سکه از کجا توزیع می‌شود؟ این رانت ۴۲۰۰ تومانی را چرا ایجاد کردند؟ من کارشناس اقتصادی نیستم، اما می‌دانم که این یک رانت برای گروه‌های خاص بود. یعنی مسئولین دولتی نمی‌دانند که وظیفه صداوسیما واردات خوراک دام نیست؟ ضمن اینکه فقط بخشی از ارزهای دولتی تخصیص یافته، رسانه ای شده است و همه آنها رسانه ای نشده است.

او با بیان اینکه مبارزه با فساد عزم جدی می‌خواهد، درباره اقدامات مجلس در این زمینه گفت: گفت: فکر می‌کنم ۶ ماه یا بیشتر است که یک طرح سوال از وزیر صنعت داشتیم با حدود ۲۷ امضا، که در آن درباره بحث خودرو‌ها ۷، ۸ سوال مطرح کرده بودیم، اما هنوز نوبت به بررسی آن نرسیده است. از طرفی، مجلس دو نامه به رییس جمهور داد که نامه اول ۱۸۷ امضا داشت و از آقای روحانی خواستند که تیم اقتصادی خود را جابجا کند.

سلحشوری درباره چرایی به نتیجه نرسیدن طرح های استیضاح از جمله برای وزرای صنعت و کار گفت: گاهی فکر می کنم دیگر پای هیچ استیضاحی را امضا نکنم. متاسفانه استیضاح هم برای مجلسی‌ها یک وسیله‌ای شده. عده‌ای امتیاز می‌گیرند و استیضاح تمام می‌شود. ما مجلسی‌ها از ابزاری که در دست داریم، درست استفاده نکردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بخاطر همینه که زن نمیتونه قاضی باشه چون احساسی عمل میکنندبابا مقتدرانه حق را عمل کن تانماینده مردم باشی به تورای دادیم تا امرخدا رااجراکنی نه خاله زنک بازی توناسلامتی نماینده ای نه خاندار

      پاسخ ها

      • میثم

        دعا کنید به مقامی برسم خودم همه مشکلات را حل میکنم

    • هادی فربود

      باسلام
      خدا رحمت کنه اموات شما، دستت درد نکنه با بیان این مطالب کاش گوش شنوایی از مسئولین باشد که بفهمد که واقعیت گفته هایتان را پیگیری و از حقوق مردم دفاع کند.

    • علی

      اگه ینفر حرف حق زد اون ینفر این خانم بود ..متاسفانه مردها از این خانم هم کمترن ..حیفه اسم مجلس ....

    • علی جاده

      اگر این کار را نکنی منهدم شدن ایران را خواهی دید پس منطقی جواب بده که ایران نیار به اصلاح دارد.

    • ناشناس

      والله العظیم تا نماینده مجلس فاسد نباشد دولت هم فاسد نمیشود ضمن تشکر ازین خانم با غیرت و اظهار شرم برای برخی نمایندگان که تعداد انها هم کم نیست و برخی هم رئیس کمیسیونها هستند که فقط دنبال رانت و مهره چینی برای تامین منابع مالی خود هستند......

    • بدون نام

      توهم زددی توکی هستی امضانکنی توروکیه که نشناس بماینده رشت وازتهران دنبال رای بودی دیگه همه میشناسن چه ادمی هستی وبه فکروطن وهم وطنان نیستین والکی ژستش ودرمیاری توهمونی که رای پنهان نمایندههارودیدمیزدی واین کارحرام خاک برسرکسی که به تورای دادابروی نمایندههاروبردی

    • بدون نام

      کمیت مملکت دیگه لنگ شد
      تو رو خدا امضا کن
      خخخخخ
      ببین ما چقدر خوار شدیم که یه ضعیفه داره برامون فیس میاد

    • بدون نام

      ۷ سال پیش با اینکه وضعیت اقتصادی ما از الان بهتر بود مثل نخود وزیر استیضاح میکردن ولی الان که وضعیت اقتصادی وحشتناکه هیچ وزیری استیضاح نمیشود چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • فرزند ایران

        بنده ی خدا استیضاح وزرا هیچ ربطی به وضعیت اقتصادی ،فساد ،حال و روز مردم نداره به حضرت عباس .استیضاحها برا گرفتن امتیاز از وزراست. نمونش وزیرکار آقای ربیعی تو جواب استیضاح تو مجلس به ۲ تا نماینده از استیضاح کنندگان چه گفت ؟ ساده نباشید اگر این استیضاحها نباشه یه نماینده تو یه دوره میلیاردر نمیشه .این خانم نماینده با زبان بی زبانی همه چیز را گفت ،بخودتون بیاید ،بیدارشید ،یه ضعیفه برامون فیس میاد ؟ او داره ما را روشن میکنه ،برادرم ،منصف باشیم ...خداوند عاقبت همه ی ما را ختم بخیر کنه ... آرمین...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج