جاباما
۷۴۷۳۷
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

کوچک‌ترین مدرسه جهان در گیلان +عکس

دبستان صداقت در ییلاق «چواژیه» تالش استان چواژیهبا دو دانش‌آموز از کوچک‌ترین مدارس جهان به شمار می‌رود.

تسنیم: دبستان صداقت در ییلاق «چواژیه» تالش استان گیلان با دو دانش‌آموز از کوچک‌ترین مدارس جهان به شمار می‌رود.

آموزش و پرورش در تمامی کشورها رکن توسعه پایدار بوده و اثرگذارترین نهاد در توسعه فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و حتی سیاسی به شمار می رود.

در حالی که نوجوانان و جوانان کشور قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از تحصیل در بسیاری از مقاطع تحصیلی به دلیل نبود امکانات محروم بودند، پس از گذشت 35سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی شاهد فعالیت مدرسه‌ای با دو دانش‌آموز در یکی از نقاط صعب‌العبور شهرستان تالش در غرب استان گیلان هستیم.

کوچک‌ترین مدرسه جهان در گیلان +عکس

دبستان صداقت در روستای عشایری «چواژیه» اسالم تالش یکی از کوچکترین مدارس جهان به شمار می‌رود که با ساختمانی مجهز و پیش‌ساخته در اختیار یک معلم و دو دانش‌آموز دختر و پسر است.

تحصیل ۱۰۰۰دانش‌آموز عشایری در تالش

مدیر آموزش و پرورش تالش با بیان اینکه این شهرستان دارای ۳۵هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز است، اظهار کرد: تالش دارای یک‌هزار دانش‌آموز در حال تحصیل در ۵۰ مدرسه عشایری است.

کاوس کرمی با بیان اینکه در تالش ۱۹۰ کلاس با بیش از سه‌هزار و ۴۰۰ دانش آموز کلاس اولی تحصیل می‌کنند، افزود: این شهرستان دارای ۵۲۴ مدرسه کددار وبیش از ۳۵هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز است.

وی با اشاره به اینکه تالش، دومین شهرستان گیلان از نظر تعداد دانش‌آموزان است، گفت: یک‌هزار و ۵۲۴کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی در تالش فعال است که حدود ۱۸هزار نفر از این دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

آزیتا و زاهد، دو دانش‌آموز دبستان صداقت

مدیر آموزش و پرورش تالش با بیان اینکه یکی از ۵۰ مدرسه عشایری تالش، دبستان صداقت است، تصریح کرد: دبستان صداقت در حدود ۴۰کیلومتری مرکز شهر تالش در ارتفاعات کوهستانی بخش اسالم قرار دارد.

کوچک‌ترین مدرسه جهان در گیلان +عکس

کرمی، افزود: راه مواصلاتی به روستای هشت‌ خانواره چواژیه صعب‌العبور و کوهستانی بوده و دبستان صداقت تنها دارای دو دانش‌آموز پایه اول و پنجم دبستان با نام‌های آزیتا و زاهد است.

آموزگار فوق‌لیسانس دبستان صداقت

وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور برای تعلیم و تربیت دقیق و صحیح تک‌تک دانش‌آموزان حساسیت خاصی قائل است، گفت: آموزگار دبستان عشایری صداقت با دو دانش‌آموز دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس علوم تربیتی و از آموزگاران موفق تالش است.

مدیر آموزش و پرورش تالش، معلمی را عشق به اعتلای جامعه دانست و گفت: پورجوزی، آموزگار دبستان صداقت با یک موتورسیکلت شخصی اول هفته به ییلاق چوزایه می‌رود و چهارشنبه‌ها به تالش بر می‌گردد.

کرمی با بیان اینکه دبستان صداقت جزو مدارس درجه سه عشایری سیارمحسوب می شود، خاطرنشان کرد: آزیتا دانش‌آموز پنجم دبستان و زاهد دانش‌آموز پایه اول دبستان این مدرسه است.

کوچک‌ترین مدرسه جهان در گیلان +عکس

وی با بیان اینکه ییلاق چواژیه تالش در قلب رشته کوه‌های تالش و بعد از نهالستان پیسه‌سون قرار دارد، گفت: آزیتا دانش‌آموز ۱۰ساله تالشی که یکی از دانش‌آموزان دبستان صداقت چواژیه است، هر روز حدود ۳۰دقیقه پیاده‌روی می‌کند تا از روستای همجوار به مدرسه بیاید.

مدیر آموزش و پرورش تالش، تصریح کرد: دانش‌آموزان دبستان صداقت پس از پایان دوران تحصیلی دبستان به مدارس شبانه‌روزی تالش برای ادامه تحصیل رایگان منتقل می‌شوند.

معلمی شغل نیست

آموزگار و مدیر دبستان صداقت گفت: با عشقی که به تعلیم و تربیت و معلمی دارم به چواژیه می‌آیم تا به فرزندان و امیدان آینده کشور تدریس کنم.

امیر پورجوزی با تاکید بر اینکه معلمی شغل نیست، افزود: معلمی ادامه راه انبیاء است و باید تلاش کنیم تا دانش‌آموزان را با ظرافت خاص و روش‌های نوین آموزشی تربیت کنیم.

وی با ابراز رضایت از وضعیت تحصیلی، آزیتا و زاهد دو دانش‌آموز دبستان صداقت، گفت: هر دوی این دانش‌آموزان به برکت انقلاب اسلامی در حال تحصیل بوده و می‌توانند آینده روشن علمی را برای خود رقم بزنند.

آموزگار دبستان صداقت، با بیان اینکه آزیتا و زاهد علاقه زیادی به تحصیل دارند، تصریح کرد: چهارسال سابقه تدریس در آموزش و پرورش دارم و تدریس از علایق زندگی شخصی من است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج