جاباما
۷۴۷۴۰۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تعهد غول‌های فناوری به مقابله با ربات‌های قاتل!

شرکت‌ها و افراد فعال در حوزه فناوری، تعهدنامه‌ای را برای مقابله با سلاح‌های رباتیک کشنده امضا کرده‌اند. به نقل از بیزینس‌اینسایدر، تعدادی از روسای بزرگترین سازمان‌های مربوط به علم و صنعت، تعهدی در مورد مقابله با گسترش سیستم‌ سلاح‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی امضا کرده‌اند.

ایسنا: شرکت‌ها و افراد فعال در حوزه فناوری، تعهدنامه‌ای را برای مقابله با سلاح‌های رباتیک کشنده امضا کرده‌اند. به نقل از بیزینس‌اینسایدر، تعدادی از روسای بزرگترین سازمان‌های مربوط به علم و صنعت، تعهدی در مورد مقابله با گسترش سیستم‌ سلاح‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی امضا کرده‌اند.

تعهد غول‌های فناوری به مقابله با ربات‌های قاتل!

مهندسان و دانشمندان تاکید کردند که نه در گسترش، تولید، تجارت یا استفاده از سلاح‌های مرگبار شرکت می‌کنند و نه از این کار حمایت خواهند کرد.

"سلاح‌های مرگبار خودکار"(LAWS)، سلاح‌هایی هستند که بدون دخالت و تصمیم‌گیری انسان، می‌توانند هدف را شناسایی کنند و موجب مرگ یک انسان شوند.

این تعهد که در "کنفرانس مشترک بین‌المللی هوش مصنوعی" (IJCAI) در شهر استکهلم صادر شد، به امضای 150 شرکت و بیش از 2400 نفر از فعالان حوزه هوش مصنوعی و رباتیک رسید.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به "دیپ‌مایند" گوگل، "بنیاد جایزه ایکس"(XPRIZE Foundation)، "کالج دانشگاهی لندن"(UCL)، شرکت "کلییرپث رباتیکز" (ClearPath Robotics)، "اتحادیه هوش مصنوعی اروپا" (EurAI) و "اتحادیه هوش مصنوعی سوئد" (SAIS) اشاره کرد.

افراد فعال در این حوزه نیز افرادی مانند "جف دین"(Jeff Dean)، سرپرست پژوهش هوش مصنوعی گوگل، "الون ماسک"(Elon Musk)، "استوارت راسل"(Stuart Russell)، از پیشگامان هوش مصنوعی، "یوشوا بنجیو"(Yoshua Bengio)، دانشمند حوزه رایانه، "آنکا دراگان"(Anca Draga)، استاد مهندسی الکترونیک و علوم رایانه "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی"(UC Berkeley) و "توبی والش"(Toby Walsh)، استاد هوش مصنوعی "دانشگاه نیو ساوت ولز" (UNSW) هستند.

والش در مورد مشکلات اخلاقی این موضوع گفت: ما نمی‌توانیم تصمیم زنده ماندن یا مردن انسان‌ها را به ربات‌ها واگذار کنیم. ربات‌ها به دلیل برخوردار نبودن از مسائل اخلاقی، صلاحیت این کار را ندارند. من، افراد و سازمان‌ها را به این امضای این تعهدنامه تشویق می‌کنم تا بی‌خطر بودن ما در این زمینه تایید شود.

این تعهدنامه که توسط سازمان پژوهشی "فیوچر آف لایف"(FLI) تنظیم شده، دولت‌ها، دانشگاه‌ها و صنعت را به پیروی از این متن فرا خوانده است: ما، امضاکنندگان این تعهد، دولت‌ها و رهبران را به ایجاد آینده‌ای با قوانین بین‌المللی در مقابل سلاح‌های خودکار کشنده دعوت می‌کنیم. ما علاوه بر رهبران و سیاست‌گذاران، از شرکت‌ها و سازمان‌های فناوری می‌خواهیم در امضای این تعهد به ما ملحق شوند.

"مکس تگمارک" (Max Tegmark)، استاد فیزیک دانشگاه "ام.آی.تی" (MIT) و رئیس سازمان "فیوچر آف لایف" گفت: از این که می‌بینم صحبت روسای هوش مصنوعی به عمل تبدیل شده و سیاستی که تاکنون انجام نشده بود، اجرا می‌شود، خوشحالم. هوش مصنوعی، ظرفیت بالایی برای کمک کردن به جهان دارد اما برای این هدف، باید جلوی سوءاستفاده از آن را بگیریم. سلاح‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به طور خودکار تصمیم به قتل افراد می‌گیرند، منزجرکننده هستند و باید به شکلی، به این موضوع رسیدگی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج