۷۴۷۵۸۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طرح تحریم‌های جدید روسیه در سنای آمریکا

سناتورهای آمریکایی چند روز پس از دیدار بحث‌برانگیز ترامپ و پوتین در هلسینکی، طرحی برای اعمال تحریم‌های تازه علیه شرکت‌های روسی تدوین کردند.

خبرگزاری فارس: سناتورهای آمریکایی طرح جدیدی برای تحریم شرکت‌های روسی فعال در بخش انرژی این کشور، تدوین نموده و در نوبت رأی‌گیری قرار دادند.

آنطور که «بیل باراسو» نماینده جمهوری‌خواهان ایالت وایومینگ در سنای آمریکا اعلام کرده، هدف اصلی این تحریم‌های جدید که تحت نام قانون همکاری‌های امنیت انرژی با شرکای اروپایی معرفی شده، شرکت‌های روسی‌ای هستند که در پروژه «نورد استریم ۲» فعالیت دارند.

نورد استریم ۲ یک خط لوله گاز است که گاز طبیعی را از «ویبورگ» روسیه به «گریفسوالد» آلمان می‌رساند؛ نورد استریم ۲ بیشتر مسیر خود را از بستر دریای بالتیک می‌گذراند.

در بیانیه سناتور باراسو که پس از تقدیم طرح به سنا منتشر شد، آمده: «ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از گاز طبیعی برای تهدید هم‌پیمانان ما استفاده می‌کند.»

موضع ترامپ در هم‌صدایی با پوتین در بی‌گناه دانستن روس‌ها در پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، صدای اعتراض بسیاری از سیاسیون آمریکایی را بلند کرد؛ ترامپ اما در مخالفت با نورد استریم با اعضای کنگره هم‌صدا بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست اخیر سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل، آلمان را به خاطر پذیرفتن واردات گاز از روسیه «اسیر روس‌ها» خواند؛ این سخن واکنش تند آلمان‌ها را در پی داشت.

آمریکا خواهان فروش گاز خود به اروپا است و حتی شایعاتی شنیده شده که در صورت قبول این طرح از سوی اروپا، ترامپ تعرفه اضافی فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا را لغو می‌کند.

در ادامه بیانیه سناتور باراسو، تلاش آمریکایی‌ها برای گازفروشی به اروپا با صراحت بیشتری اعلام شده و می‌خوانیم: «قانون همکاری‌های امنیت انرژی با شرکای اروپایی (ESCAPE) با تحریم خط لوله نورد استریم ۲ این سلاح راهبردی را از دست روس‌ها می‌گیرد و صادرات بیشتر گاز آمریکا به هم‌پیمانان ما تسهیل می‌شود.»

این طرح در صورت تصویب، وزارت انرژی آمریکا را نیز به تسریع در صدور مجوز صادرات گاز به متحدان اروپایی آمریکا در ناتو ملزم می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا روسیه هیچ وقت نگفته آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .ها.برای اینکه خودش هر غلطی که بخواهد میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج