۷۴۷۷۳۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اتحادیه اروپا گوگل را ۵ میلیارد دلار جریمه کرد

روز گذشته، اتحادیه اروپا شرکت گوگل را به‌دلیل رقابت ناعادلانه با رقیبان و قرار دادن اجباری اپلیکیشن‌های خود در گوشی‌ها، ۴.۳۴ میلیارد یورو (۵ میلیارد دلار) جریمه کرد.

مجله دیجی کالا: روز گذشته، اتحادیه اروپا شرکت گوگل را به‌دلیل رقابت ناعادلانه با رقیبان و قرار دادن اجباری اپلیکیشن‌های خود در گوشی‌ها، ۴.۳۴ میلیارد یورو (۵ میلیارد دلار) جریمه کرد. یکی از مقامات ارشد کمیسیون مربوط به این موضوع در بیانیه خود آورده: «گوگل از پلتفرم اندروید به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش تسلط خود در عرصه‌ی موتورهای جستجو استفاده کرده است.» در بخشی دیگر از این بیانیه می‌توانیم بخوانیم: «این شرکت، کاربران اروپایی را از مزایای رقابت‌های عادلانه در عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند محروم کرده است.»

اتحادیه اروپا گوگل را ۵ میلیارد دلار جریمه کرد

به گفته‌ی این کمیسیون، شرکت‌های سازنده برای بهره‌گیری از مجوزهای مربوط به پلی‌استور، به‌ناچار باید اپلیکیشن‌های جستجوی گوگل و مرورگر کروم را در گوشی‌های خود نصب کنند که این موضوع، نقض قوانین اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. چنین کاری منجر به ضعف رقیبان می‌شود و این موضوع در نهایت به نفع کاربران نیست.

اتحادیه اروپا برای اصلاح این شرایط ۹۰ روز به گوگل وقت داده و اگر طی این مدت تغییرات موردنظر اتحادیه اروپا اعمال نشود، این شرکت باید جریمه‌های سنگین‌تری پرداخت کند. تحقیق و بررسی اتحادیه اروپا در زمینه‌ی اندروید از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که حدود ۸۰ درصد از گوشی‌های اروپا و جهان از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند.

گوگل البته اعلام کرده که به این حکم اعتراض می‌کند. در بیانیه گوگل آمده: «اندروید نه‌تنها انتخاب‌های کاربران را محدود نکرده، بلکه انتخاب‌های بیشتری را در اختیار آن‌ها گذاشته است.»

در مقایسه با نهادهای قانون‌گذار آمریکایی، نهادهای قانونی اروپایی رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را در مورد غول‌های تکنولوژی اتخاذ کرده‌اند. به‌خصوص زمانی که پای موضوعاتی مانند رقابت عادلانه، حفاظت از داده‌های شهروندان و مسائل مالیاتی در میان باشد.

سال گذشته، اتحادیه اروپا گوگل را به‌دلیل اولویت دادن محصولات سرویس خرید خود نسبت به رقبا در نتیجه‌های جستجو، ۲.۸ میلیارد دلار جریمه کرد. این نهاد قانونی همچنین شرکت‌های بزرگ دیگری مانند اپل، آمازون و فیسبوک را هم جریمه کرده که البته رکورد مبلغ جریمه به‌خصوص با توجه به جریان دیروز، همچنان در دست گوگل قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      برترین ها، تیم باحالی هستین که برامون از زیر سنگ هم که شده، اخبار به روز می یابید. دوستون دارم‌.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج