جاباما
۷۴۷۹۹۰
۹۹ نظر
۵۰۴۴
۹۹ نظر
۵۰۴۴
پ

هاشمی: تورم، در دوران احمدی‌نژاد بالا رفت

یک فعال سیاسی گفت: ۱۳ سال است که تصمیمات اشتباهی در عرصه اقتصاد گرفته شده که یک شبه قابل حل نیست. تمام نهاد‌ها از جمله بخش خصوصی و تعاونی‌ها باید بر اساس دستور رهبری به کمک تیم اقتصادی دولت بیایند و تولید داخلی را افزایش دهند.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال سیاسی گفت: ۱۳ سال است که تصمیمات اشتباهی در عرصه اقتصاد گرفته شده که یک شبه قابل حل نیست. تمام نهاد‌ها از جمله بخش خصوصی و تعاونی‌ها باید بر اساس دستور رهبری به کمک تیم اقتصادی دولت بیایند و تولید داخلی را افزایش دهند.

محمد هاشمی در ارتباط با دستورات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حمایت از تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: با توجه به فرمان رهبری باید مسائل را ریشه‌ای حل کرد و همچنین باید با چنین مسائلی همچون موضوع اقتصادی واقع‌بینانه و با دیدگاه علمی برخورد کرد.

هاشمی: تورم، در دوران احمدی‌نژاد بالا رفت

وی ادامه داد: برای تبیین شرایط امروز خیلی مختصر ریشه مشکلات اقتصادی امروز را بیان خواهم کرد و در ادامه راهکار را می‌گویم. در اقتصاد اصلی که مورد قبول همه اقتصاددانان است و در هر کشوری هم مصداق دارد این است که اگر تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند باعث تقویت پول ملی می‌شود و اگر حجم نقدینگی در جامعه زیاد شود پول ملی تضعیف می‌شود. در واقع یک رابطه علمی میان تولید ناخالص ملی و قدرت پول ملی و همچنین حجم نقدینگی در جامعه با ضعف اقتصاد اجتماعی وجود دارد.

هاشمی با اشاره به تصمیمات اقتصادی دولت نهم و دهم، گفت: از سال ۸۴ به بعد در دولت‌های آقای احمدی‌نژاد با توجه به اینکه قیمت نفت گران شد و درآمد دولت زیاد شد، دو یا سه مساله اتفاق افتاد که مورد حمایت دولت قرار گرفت؛ موضوع اول این بود که یارانه را نقدی به اقشار مختلف مردم ارائه کنند. در آن زمان جمعیت کشور ۷۰ میلیون و خرده‌ای بود، اما یارانه‌ای که می‌دانند بالای ۸۰ میلیون بود در واقع فقط به قشر آسیب‌پذیر یارانه نمی‌دادند. با این تصمیم حجم نقدینگی در جامعه بسیار بالا رفت و روستایی‌ها روستاهایشان را رها کرده و به حاشیه‌های شهر آمدند، الان بیش از ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در اطراف شهر‌های بزرگ داریم.

وی ادامه داد: با توجه به کوچ روستاییان و ایجاد مشاغل فصلی مشکلات زیادی در حوزه کشاورزی پدید آمد بنابراین واردات حوزه کشاورزی مثل علوفه و کود افزایش یافت، این در حالی است که پیش از آن تولیدات این موارد در داخل انجام می‌شد. سالانه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار از چین و کشور‌های مختلف واردات داشتیم که اجناسی با کیفیت پایین بودند.

این فعال سیاسی با انتقاد از افزایش روند واردات کالا‌های مصرفی با کیفیت پایین در دولت‌های نهم و دهم، گفت: حاصل تصمیم‌های اقتصادی آقای احمدی‌نژاد در دوران مدیریتش، وارد شدن ضربه به تولید و تولیدکنندگان داخلی بود. تورم بالا رفت و به همین دلیل تولید داخلی کاملا خوابید.

هاشمی در ادامه توضیحاتش یادآور شد: با افزایش حجم نقدینگی در جامعه، ارزش پول ملی در جامعه کاهش چشمگیری یافت به طوریکه در سال‌های آخر دولت احمدی‌نژاد ۳.۵ تا چهار برابر حجم ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد یعنی دلار ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی به ۳۵۰۰ تومان رسید.

وی همچنین افزود: ما تولید را کاهش دادیم، نقدینگی را افزایش دادیم و فضا را برای کالای قاچاق آماده کردیم که به قول خود دولتی‌های آن زمان تا ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق افزایش یافته بود. ارزش پول ملی با این اقدامات کاهش پیدا کرد و وقتی تولید نبود حجم پولی که به جامعه پمپاژ می‌شد وارد حوزه‌هایی می‌شد که به اقتصاد ضربه می‌زد، از جمله این حوزه‌ها دلالی دلار و یا ماشین‌ها و کالا‌های خارجی بود.

هاشمی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که تصمیمات اقتصادی یاد شده بازار دلالی را در ایران افزایش داد.

وی در همین راستا گفت: بسیاری از گروه‌ها وارد دلالی شدند، بانک‌ها پول‌های زیادی به آن‌ها دادند و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی در این دوران مطرح شد که هنوز وضعیت تعداد زیادی از این بانک‌ها نامعلوم است.

این فعال سیاسی گفت: وقتی آقای روحانی بر سر کار آمد انتظار این بود که برخلاف آقای احمدی‌نژاد عمل کند و تولید را تقویت کند. از سوی دیگر از ایشان انتظار می‌رفت که یارانه را محدود کند و پول را صرف تولید کند، اما متاسفانه در دولت آقای روحانی هم یا توانایی این کار‌ها را نداشتند و یا نتوانستند. وقتی که آقای روحانی در زمان مرحوم آیت‌الله هاشمی عضو مجمع تشخیص مصلحت بودند خودشان به وضعیت اقتصادی انتقاد داشتند و در مجمع تذکرات زیادی به دولت که البته حضور نداشت، داده می‌شد.

وی افزود:، اما در دولت آقای روحانی تقریبا همین روند ادامه پیدا کرد، نتیجه این اتفاقات افزایش حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی شد.

هاشمی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری برای بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی جامعه، گفت: راه چاره این است که از این راه خطایی که آمده‌ایم، برگردیم. نقدینگی بسیار زیاد که دست بخش خصوصی، نهاد‌های عمومی و تعاونی‌ها است باید به سمت تولید هدایت شود تا تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی مسائل گوناگون است تا نقدینگی که به سمت بازار قاچاق، دلالی دلار و خودرو و مسکن هدایت شده است به تولید باز گردد. باید جلوی قاچاق و واردات گرفته شود، تولید افزایش پیدا کند، با تقویت و حمایت از تولید داخلی اشتغال مولد ایجاد شود. با این اشتغال مولد شغل‌های شریف زیادی می‌توان ایجاد کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید جامعه به سمتی حرکت کند که از حاصل دسترنج خود و تولیدات خود درآمد کسب کند. مردم شریف ایران دنبال پول مفت نیستند، دنبال این نیستند که عزت‌شان زیر پا گذاشته شود، خواسته اولیه آن‌ها این است که به خود و فرزندان‌شان شغل داده شود که با درآمد کافی‌اش زندگی‌شان را بگذارنند. آن‌ها خواستار صدقه گرفتن نیستند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد که باید برای جوانان و افراد جویای کار، اشتغال داخلی ایجاد شود.

هاشمی با بیان اینکه «پول ملی باید تقویت شود» گفت: طی چند سال گذشته پول ملی بیش از ۱۰ برابر ارزش خود را از دست داده است. باید با راه‌های اقتصادی که سایر کشور‌ها هم از آن به عنوان تجربه جهانی استفاده کرده‌اند این مسائل را اصلاح کنیم.

وی همچنین گفت: دولت سهم زیادی از اقتصاد ندارد. همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند فعالیت در حوزه اقتصادی نیازمند همکاری همگانی است. تمام تعاونی‌ها، بخش‌های خصوصی و در مقیاس نظام، قوه قضاییه و قوه مجریه همه باید دست به دست هم دهند و حرکت کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بهبود شرایط اقتصادی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و زمان‌گیر است. از سال ۸۴ تا امروز حدود ۱۳ سال است که وضع کشور به اینجا رسیده است. این موضوع را یک شبه نمی‌شود اصلاح کرد و نیازمند برنامه مدون است. نباید از فرصت‌های ایجاد شده برای سرکوب یکدیگر استفاده کرد بلکه همه نهاد‌ها باید به معنای واقعی با یکدیگر برای گذر از شرایط فعلی همکاری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجيد

      تورم امروز مقصرش کيه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبخت احمدی نژاد ، هر چی میشه میگن این مقصر بوده ، بسه دیگه دست شما اصلاح طلب ها هم واسه ملت رو شده

      • حسن

        هجوم روستائیان به شهرها مربوط به دولتهای هاشمی و خاتمی بود و در زمان احمدی نژاد تقریبا متوقف شد همه دولتها دور دومشان تورم کمرشکن و چند برابر شدن قیمت ارز را داشتند

    • بدون نام

      زمان برادر مرحوم تون همه چیز گل و بلبل بود. نه تورمی، نه گرانی، نه ...

    • بدون نام

      .....همش تقصیر احمدی نزاده دگه کهنه شده دنبال چیزی دیگه بگردید.ازدنیا بی خبرا

    • بدون نام

      از کی شروع شد؟! فکر کنم زمان برادرت بود!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • شهرآشوب

      آقایان هاشمی ترابخدا بس کنید مردم هوشیار هستند

    • محمد

      دروغگو آماراتان هم مثل خودتان درغه.

    • بدون نام

      بله دوره هاشمی که ما اصلا تورم نداشتیم چه فکر کردین فکر کردین ما یادمان رفته که بیشترین تورم تاریخ مربوط به دوره هاشمی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • علی محمدی

      نمی دونم باچه رویی درجامعه ظاهرمیشید.وازمردم به خاطرجنایتهایی که کردیدخجالت نمی کشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • کیوان

      فقط تو هیچی نگو ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • بدون نام

      شما رسوا کردین احمدی نژادو..حرف دیگه ای واسه گندزدن هاتون ندارین؟؟؟زمان احمدی نژاد کجا گیلاس کیلویی 30000تومان بود؟؟کجا دلار8000تومان بود؟؟سکه2800000تومان بود؟؟؟کجا ماشین40000000میلیونی80000000 میلیون شد؟؟؟اقای هاشمی شما دیگه بس کن..به اندازه کافی افتخارافرینی کردین..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین به شما برادرجان گل گفتی احمدی نزاد مردکوچک ودرعین حال بزرک و پر انرژی هست درود بر احمدی نژاد

    • بینا

      حرف مفت نزن بابا.هرچی میشه میگین احمدی نزاد.هرچی بود بهتر ازشماها بوود.مزخرفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • طاها

      خیلی مغروری. زمان دکتر این طور نبود اقا.

    • رضا شفی پور

      حرف بی ربط و کینه ای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • کاوشگر فضایی

      از احمدی نژاد حالم به هم می خوره ولی توی دوران احمدی نژاد دلار 3000 تومان بود نه 9000 تومان روحانی متشکریم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هم از تو حالم به هم میخوره

    • گرایش.

      اولا ببینم شما از کالای ایرانی استفاده میکنی ماشین شما ایرانی است لوازم منزل شما از کولر ولباسشویی وجاروبقی و......ایرانی است دوم اینکه الحمداله یک احمدی نژادی آمد که هر مشکلی پیش بیاید او مقصربدانند سوم اینکه حالا پنج سال از دوره ریس جمهور روحانی میگذرد چه کرده دلار و سکه توی این سه چهار ماه چه شده اجناس که دو برابر گران شده مطمئن هستم که شما در بازار نیستید شما همه تامین هستید . روحانی غیر از پنج سال است دنبال هسته ای هست چه کار مفید انجام داده است همه تورم همه تورم حیف که نمیشود دراینجا همه چیز نوشت من حاضرم با شما بر سر میزی بنشینم و حرفهایمان بزنیم اگه حاضری بیا گراش

    • بدون نام

      قطعی برق هم تقصیر احمدی نژاده ... جدایی آنجلینا جولی از براد پیت هم تقصیر احمدی نژاد بود ... مقصر حذف آلمان و برزیل در مسابقات جام جهانی 2018 هم احمدی نژاد بود ... اصلاً هر اتفاقی از 100 سال پیش تا الآن افتاده احمدی نژاد توش دخیل بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ

    • بدون نام

      آقای هاشمی محترم مگر در زمان دولت رفسنجانی و اصلاحات شما وضع بهتر ازاین بود؟ چرا برای این دولت بی عرضه دست پخت خودتان تره خورد میکنید خجالت نمی کشید از بی عرضگی تان از بی نانی مردم فقیر که توان نان خشک خریدن ندارند باز همه چیز را بر گردن دولت زحمتکش وخدوم نهم و دهم میاندازید روسیاهی شما هیچوقت از تاریخ پاک نخواهد شد حتی اگر منفجر یا به زمین بروید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محترم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ابوالفضل

      مثل که ما خر حساب کردین دوره احمد نژاد چی ربط الان داره‌ خودتون خراب میکنین احمدی نژاد اوباما هم احمد نژاد را دوست نداشت

    • علی جاده

      مشکل مملکت ما این راننده ناشی است سخنان رهبر را اصلا گوش نمیکند وبه مسیر اشتباه خود ادامه میدهد .فکر کنم قسم خورده در این بهران هیچ کدام از وزیر ها را تغییر ندهد مجلس هم که خوابه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحران درسته

    • بدون نام

      واقعا خوب شد خدا احمدی نژاد رو افرید که همه مشکلات به اون ختم بشه!بابا بی خیال تورو قران،بس کنید،همتووووووون مشکل رو درست میکنید یا بهش دامن میزنید،البته برا اقازادهاتون که بد نمیشه...،خدا امیر کبیر رو بیامرزه که توی ۳ سال چه که نکرد!!!

    • بدون نام

      برین جمع کنید خودتونا شما فقط هی بگید زمان احمدی نژاد خودتون چه کار کردید

    • بدون نام

      هاشمی ها ساکت شوند تا اعصاب ما ارام باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

      • بدون نام

        هاشمی ها همشون برن بمیرن، تا ملتی راحت بشن، آمین یا رب العالمین.

      • بدون نام

        هاشمی ها همشون برن بمیرن، تا ملتی راحت بشن، آمین یا رب العالمین.

    • خانواده شهید

      ببخشید بسیار پایین بود الا به هفتاد درصد هم رسید مردم قدرت خرید میوه وغیره ندارن....

    • سعید

      حرف مفت ممنوع...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • بدون نام

      تورم زمان اخوی غرق شده شما بالا رفت. به اسم سازندگی و به کام ژن های خوب و خاندان باهوش و ای کیو دار....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاندان؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

      • بدون نام

        خاندان ؟؟؟؟!!!!!!!

    • بدون نام

      برو بابا ... من نمیدونم احمدی نژاد چکار باشما ها کرده که اینقدر کینه اش رو به دل گرفتید

      پاسخ ها

      • بین الحرمین

        احمدی نژاد، دزدی ها و جنایتها ( رو ) کرده.....

    • رفیعی نسب

      باشه احمدی نزادبد یارانه بد همه چی بد ولی یارانهرامیدن صدبرابرازما میگرین طوری حرف میزنه انگاری همه چی دراین دوران گل وبلبل 13سال خرابه بعدا شماتماشاچی فقط دارین لذت میبرین که اذیت کنید ما کهراضی نیستیم

    • بی سرزمین

      حاجی خر شما این خیلی وقته از پل گذشته واین ما مردمی که رو پلی م واز بالا داره سونامی میاد !!!

    • سلیمه.

      ای بابا چند سال از رئیس جمهوری احمدی نزاد میگزره هنوز که هنوزه هرچی میشه میگن تقصیر احمدی نژاد بود

    • بدون نام

      شوماها که وضعتون خوبه ما هرروزه بد بختتراز دیروز

    • بدون نام

      عجب صحبتی کردی هاشمی!!! پس زمان احمدی نژاد تولید داخلی خابید آره؟ اتفاقا برعکس زمان هاشمی رفسنجانی بود که تکتک کارخانجات بزرگ شرکتهای بزرگ یکی یکی از رده خارج شدن از زمان هاشمی بود که بخور بخور شروع شد. پولی رو که این سالها یه عده داشتن میخوردن احمدی نژاد اومد ازشون گرفت و به ملت داد بخاطر همینه که امثال شماها دارین جلز ولز میکنین

    • بدون نام

      حالا طرفداری روحانی میکنی

    • بدون نام

      تورم بالای پنجاه درصده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • mnh

      بس کنین دیگه الان شش ساله کشور دست شماست اگه شما مدیریت داشتین این شش سال زمان کمی نیست،

    • بدون نام

      نمي دونم كه فأميل روانشاد هاشمي هستين يا خير
      ولي اينطوري كه ماشنيديم ايشون دلار رو با ٢٠ برابر افزايش قيمت سال ١٣٧٦ تحويل داد
      روحش شاد و يادش گرامي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی روحش ناشاد و یادش ناگرامی.........

      • بدون نام

        روان ناشاد هاشمی

    • آرش

      احمدی نژاد رو کردین سیبل هر مشکلی رو گردن اون میندازین اما نمیگین یارانه ۴۵ هزار تومنی که احمدی نژاد میداد معادل ۲۵۰ هزار تومن الان هست نمیگین بیشترین افزایش حقوق نیروهای حقوق بگیر دولتی زمان احمدی نژاد بوده نمیگین زمان احمدی نژاد ارگان های دولتی چقدر نیرو استخدام میکردن نمیگین زمان احمدی نژاد برعکس الان که بعضی فازهای عسلویه تعطیل شده مدام در حال جذب نیرو با حقوق های بالا بود نمیگین اقتصاد دولت احمدی نژاد سال ۹۰ تو اوج تحریمهایی که امریکا متحدانه با اروپا و سازمان ملل وضع کرده بود زمین خورد اما دولت روحانی ۴ سال که تحریم نبود الان هم فقط امریکا بدون همکاری اروپا تحریم میکنه باز نمیتونید از پس اقتصاد مریض و فاسد ایران بربیاید اصلا همه تقصیرها گردن احمدی نژاد پس چرا روحانی اون همه وعده داد و دو دوره هم هرکاری کرد که رای بیاره تا رئیس جمهور بشه المان و ژاپن به اون شکل فجیع تو جنگ جهانی نابود شدن اما بعد از سه دهه بدون داشتن منابع و معادن شدن اقتصاد دوم و سوم جهان اما شما بعد از ۶ سال نمیتونید یه تورم رو کنترل کنید و اشتغال ایجاد کنید

    • بدون نام

      لعنت به احمدی بیسواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به خودت،

      • بدون نام

        لعنت به خودت که به یک فرد مظلوم و مردمی و ( دکتر ) تحصیل کرده، میگی بیسواد، کافر همه را به کیش خود پندارد تو هم ملعونی و هم بیسواد.......

    • r.s

      تورم احمدی نژاد۴۰۰درصد + تورم روحانی ۲۰۰ درصد = نتیجش بدبختی مردم و نابودی پول ملی

    • کامبیر

      خدا راشکر در دوره تدبیر وامید اومد پائین!؟هیچ وقت حق رازیرپانگذاریدوبه هم جناحی خودتان اگرنالایق است انتقادکنید.

    • بدون نام

      همتون مثل هم هستید

    • بدون نام

      من بزرگترین دشمن احمدی بودم با کامنتام
      ولی همینجا قسم میخورم الان اگه بگم بین بد و بدتر بد کیه
      صد میلیون بار میگم اصولگرا
      اصلاح طلب یعنی روباه
      با چشم خودم دیدم

    • بدون نام

      نه اینکه قبل ازاون مملکت گلستان بود اوج تورم پنجاه شصت درصدی در دوران شماها بود این چهل ساله فقط زمان احمدی نژاد بود که طبقه پایین یک نفس راحت کشیدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • مهدی

      برو عمو فقط تورو کم داشتیم

    • Abed2000AB

      آره..شماها هم دیگه تکمیلش کردین . شماها ک کلا اقتصاد کشور متحول کردین .مردم بدبخت کردین .خدا ازتون نگذره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی آمین، الهی خدا از خانواده هاشمی رفسنجانی نگذره، مملکت را نابود کردن، الهی خداوند عادل نابودشان کنه، ملتی از شرشون راحت بشن، آمین یا رب العالمین.

    • مسافر کربلا

      الهی خدا لعنتتون کنه که هر حماقت و اشتباه وغلطی از روی بیسوادی خودتون کردین، به دکتر احمدی نژاد ربط میدین، خدا ازتون نگذره، آمین یا رب العالمین......

    • بدون نام

      همتون از غصه احمدی نژاد دق کنید و بمیرید ... مرد عمل احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • بدون نام

      میرید بالا میایید پایین هیچی واسه گفتن ندارید نه دفاعی نه حرفی نه راه کاری تا یه مشکلی پیش میاد میگن احمدینژاد بابا اون که رفت پی کارو بارش شما چیکار کردین شما هم ماشاءالله الان خیلی کار کردین حداقل نتونستید قیمت‌هارو ثابت نگه دارید بابا روتو برم

    • روح اله

      هنوز باد مهرگان نوردیده که قافیه را باختند و رشته امور از دستتان خارج شده .هنوز تحریمها به طور کامل برنگشته وضع مملکت اینجوریه . در آن صورت چه کار خواهید کرد.؟!!!! فرق شما و احمدی نژاد در این است که او درست یا غلط به کارهایی که میکرد ایمان داشت و حتی اگر خلاف قانون هم بود عمل می‌کرد و لی شما به گفته خود نیز ایمان ندارید...

    • سعید

      درود بر احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • نظری

        خدا لعنت کند احمدی نژاد را

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک،

    • بدون نام

      همه تون بدترین هستید ... یکجوری میگه انگار تو زمان برادرش گل و بلبل بود...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درودبراحمدی نژاد لعنت برمخالفش

    • بدون نام

      احمدی نژاد بد... اما فکر نکن این ادبیات شما را از فاجعه ای که ببار آوردید تطهیر می کند.

    • بدون نام

      همين مونده بود پروفسور سخن بگه.!شما جيب ملت رو نزن اضهار نکرت بخوره ...

    • بدون نام

      امان از سانسور چي

    • بدون نام

      13 سال است پدر مردم را درآوردن

    • بدون نام

      استادالکی توگردن خادم ملت دکتر احمدنژاد نیانداز.همه شماها تقصیرمندین

    • بدون نام

      تودوره ریاست احمدی نژاد پسرمحترم هاشمی رفسنجانی بودن که به اونطرفیا تو اروپا و امریکا پیام میدادن که ایران رو تحریم کنید.حالا تقصیرو میاندازید تو گردن قربانی

    • بدون نام

      اقامحترم دیگربست کنیدفسادواختلاس مالی دراینزمان ازهرزمانی صدبرابرشدهاست وفقط خودتان رابی گناه میدانیدبخدا سوگندکه شماازهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک، لایک، لایک

    • طاها

      شما چرا پخش نمیکنیند‌‌ نظرات

      د

    • Ali

      یقین تورم 50 درصدی دوره برادرت را یادت رفته

    • بدون نام

      شما ها هیچ کدوم حریف احمدی نژاد نمیشود گرانی های در دوره دولت مورد حمایت سما سه برابر دولتهای گذشته است جالب ه چقدر هم گرون میشه تورم تو رقمیه عجب تورمی داره کشوره ما که همیشه تک رقمی حالا که فروش نفت داره تحریم میشه دلت میتونه تورم صادر کنه همه میخرن چون هیچ وقت بالا نمیره و تک رقمی میمونه

    • بدون نام

      الان چی تورم چنده تو که احساس نمیکنی ....
      م صد در صدی هم برات فرقی نداره

    • بدون نام

      به جهنم فعلا هرکی نظر میده دیگه نبابد بده ارزش قایل نمیشین

    • به : نظری

      الهی خدا خودت را لعنت کند، آمین یا رب العالمین.

    • بدون نام

      بیسواد، تو رو چه به سیاست؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

    • حسن

      تودیگه کم ادم دروغگو داشتیم؟

    • karal hosiny

      سلام شب همه بخیر :آقای هاشمی بهترین موقعیت ودوران فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی، عمرانی،اقتصادی و...در زمان دکتر احمدی نژاد بود اشتغال،رفا ،همدلی ،اقتدار وساخت و رونق همه و همه زمان آقای دکتر احمدی نژاد بود تیم جوانان بکارگیری کرد واما آقای روحانی 4سال گفتگو کرد نتیجه برجام اخرش دستاوردی برای ایران ،ملت ایران نداشت ،،حالا هم دولت هیچ برنامه انقلابی برای مبارزه با فساد ندارد ومردم از فساد ،بی عدالتی و رانت ودر تما ادارات ناله می کنند ،از بیکاری ،گرانی گرانی ،متاسفانه فساد در وزارتخانه‌ها ی خودمان است نه خارج دو مشکل اساسی بیکاری ،گرانی کم مردم راه شکسته است ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج