۷۴۸۰۴۶
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

فهرست دارو‌هایی ممنوعه برای حجاج

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: به غیر از دارو‌های اعصاب و روان که نیازمند نسخه عربی است، سایر دارو‌ها را نیز می‌توان با نسخه پزشکان کاروان و پزشکان متخصص و حتی عمومی دریافت کرد.

خبرگزاری مهر: سیدعلی مرعشی در توضیح دارو‌هایی که زائران باید به همراه داشته باشند، گفت: دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدیین و استامینوفن کدیین است.

وی افزود: زائران عزیزی که به عللی همانند بیماری‌های دیابت، چربی خون، بیماری‌های ریوی، قلبی و ... دارو مصرف می‌کنند، باید دارو‌های خود را به اندازه یک و نیم برابر زمان سفر به همراه داشته باشند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: زائران عزیز می‌توانند نسخه‌های قدیمی خود و حتی نسخه‌های مربوط به پزشک معالج یا پزشک کاروان را به همراه داشته باشند و برای این داروها، نیازی به نسخه عربی نخواهد بود.

به گفته مرعشی، نسخه عربی پزشکان فقط برای دارو‌های اعصاب و روان ضرورت دارد و حتما باید این دارو‌ها توسط پزشکان تایید و سپس با نسخه عربی ممهور شود.

وی تاکید کرد: زائران عزیز حتما دارو‌های مصرفی را به اندازه سه روز ابتدایی سفر در ساک دستی همراه خود قرار دهند و الباقی دارو‌ها را در جامه دان جای دهند.

مرعشی همچنین تصریح کرد: زائرانی که از عصا، عینک، سمعک و ... استفاده می‌کنند، یک جایگزین برای آن‌ها به همراه داشته باشند تا در مواقع گم شدن یا آسیب دیدن کالا‌ها از کالا‌های جایگزین بهره بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      اینها مستطیع هستند باید با ارز ازاد برند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج