۷۴۸۰۶۶
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

کنترل شهر حلب به ترکیه واگذار می‌شود

 وبسایت خبر.۷ ترکیه در گزارشی مدعی شد که کنترل شهر حلب در آینده نزدیک در اختیار ترکیه قرار می گیرد و زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری به این شهر فراهم خواهد شد.

ایرنا: وبسایت خبر.۷ در گزارشی مدعی واگذاری کنترل شهر حلب به ترکیه در آینده ای نزدیک شد و نوشت: پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه، ۵.۵ میلیون نفر در شهر حلب زندگی می کردند که با آغاز بحران داخلی این کشور و به دلیل جنگ داخلی، بیش از ۷۵ درصد ساکنان این منطقه مجبور به فرار و مهاجرت شدند.

به نوشته این رسانه، بازسازی و ساخت شهر حلب که روزگاری یکی از شهرهای بزرگ صنعتی خاورمیانه بود، به ترکیه واگذار خواهد شد و در ادامه با فراهم شدن زمینه برقراری زندگی عادی، بیش از سه میلیون آواره سوری از اروپا و ترکیه به حلب باز خواهند گشت و کنترل امنیتی شهر نیز در اختیار نیروهای ترکیه و ارتش آزاد سوریه قرار خواهد گرفت.

این رسانه با استناد به اطلاعات روزنامه ینی شفق اضافه کرد: مذاکرات هیات های روس و ترک برای واگذاری کنترل حلب به ترکیه در جریان است و به گفته فوآد علیکو عضو ائتلاف نیروهای مخالف دولت سوریه، بخش اعظم فرآیند مذاکراه در خصوص واگذاری کنترل حلب، ادلب و حما از نظر سیاسی و نظامی به ترکیه انجام شده است.

به ادعای این رسانه، با خروج نیروهای جنگجو و دولت سوریه از این مناطق، زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری از ترکیه و اروپا به این منطقه فراهم می شود.

کنترل شهر حلب به ترکیه واگذار می‌شود

بنا بر اعلام وبسایت خبر.7 و به گفته علیکو، در نیمه دوم سال جاری میلادی، کنترل مناطق شرقی، مرکزی، جنوب و غرب سوریه به ترتیب در اختیار آمریکا ـ نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، ترکیه ـ ارتش آزاد، روسیه و دولت مرکزی این کشور خواهد بود.

این رسانه به نقل از علیکو افزود: استقرار نیروهای ترکیه در حلب و بازسازی همه زیرساخت های ویران شده این شهر به منظور فراهم کردن زمینه بازگشت بیش از سه میلیون آواره سوری به کشور از حمایت مالی ـ سیاسی کشورهای اروپایی و عربی برخوردار است.

کشور سوریه پس از وقوع جنگ داخلی شاهد حضور غیرقانونی بسیاری از قدرت های بزرگ و بعضی قدرت های منطقه ای شد به طوری که آمریکایی ها با حمایت از شبه نظامیان کُرد از جمله پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) در شمال و شرق این کشور مستقر شدند.

نظامیان ترکیه نیز به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی به شهرهای مختلف این کشور حمله کرده و چهار هزار کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه را به اشغال خود در آوردند.

ترکیه همچنین در قالب تفاهم مذاکرات آستانه و سوچی، 12 پایگاه تحت عنوان 'نقاط دیده بانی' در سوریه احداث کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس ما چی .دادن اختیار حلب به ترکیه یعنی شهری مانند استانبول چون درامد ان بعد از جنگ کمتر از شهرهای بزرگ ترکیه نخواهد بود معلوم شد که خون شهدای ما در سوریه همش برای منافع ترکیه وروسیه بود.

    • اقای چلاغ

      خوب الحمدولله اینم که سرتون کلاه رفت

    • یوناس حقی

      روسها و ترکها نشستن برای واگذاری یک شهر به ترکیه توافق کردن !!!!
      روسیه چی کاره است !!!؟؟؟ ترکیه چی میگه !!!
      سوریه کجای این معادله چند مجهولی قرار داره !!!!
      راستی مستشاران کجا هستند !!!

    • پرهام

      پس ایران چیکاره بوده کلا

      پاسخ ها

      • بینام

        بابا من که گفتم روسیه وسوریه وامریکا وکشورهای عربی وانگلیسو.... سرته یه گرباسند پس بهتره باهمین امریکا ی لعنتی وحیوان ناطق رابط برقرار کنیم تاروسیه بی پدر ومادر که از امریکا مرموزتر است ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج