۷۴۸۰۸۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی برای معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال جاری ایجاد ۴۰هزار فرصت شغلی برای معلولان در قالب های مختلف پرداخت تسهیلات، گروه های همیار و اشتغال حمایت شده، هدف گذاری شده است.

خبرگزاری مهر: حسین نحوی نژاد در گفت و گویی در حاشیه بهره برداری از پروژه های بهزیستی شهرستان خمین، با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷هزار فرصت شغلی برای معلولان در کشور ایجاد شد، اظهار کرد: در سال جاری نیز اشتغال هدف گذاری شده برای معلولان در زمینه صنایع دستی، مشاغل خانگی، استخدام دوایر دولتی و... است.

هدف گذاری ایجاد ۵۰ هزار شغل برای معلولان در سال آینده

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در اشتغال معلولان راهگشا نخواهد بود، تصریح کرد: با اجرای قانون صندوق فرصت های شغلی در سال ۹۸، ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه معلولان هدف گذاری شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه با اجرای قانون مصوب سال گذشته مجلس، بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال معلولان رفع شد، ادامه داد: بر طبق قانون مصوب و قول مساعد رئیس سازمان اداری و استخدامی، سهم سه درصدی معلولان در استخدام مقرر شد برای همه معلولان حفظ شود.

موسسات به کارگیرنده معلولان حمایت می شوند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور قانون صندوق فرصت های شغلی را از دیگر حمایت ها از اشتغال معلولان عنوان کرد و افزود: برای اجرای این قانون چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و موسساتی که افراد معلول را به کار گیرند برطبق این قانون، برای رونق موسسه حمایت ها و سرمایه گذاری های لازم انجام می شود و همچنین ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوق معلول و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما با توجه به شدت معلولیت، توسط دولت تا پنج سال پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در راستای مناسب سازی فیزیکی و مبلمان شهری برای معلولان عملکرد مطلوب بوده، افزود: با توجه به اینکه زیرساخت های شهری متناسب با زیرساخت حقوق بشری و توجه به نیازمندی های گروه های ویژه نبوده، بنابراین مناسب سازی مبلمان شهری در کلان شهرها محسوس چندان نیست.

مناسب سازی محیط تردد معلولان در نقاط شهری پیگیری شود

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در بسیاری از بافت های فرسوده و آثار تاریخی و میراث فرهنگی در شهرها برای انجام پروژه های مناسب سازی مبلمان نمی توان در آنها عملا اقدامی انجام داد، اما در محدوده هایی که امکان آن وجود دارد می طلبد که با جدیت پیگیری شود.

نحوی نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در جشنواره شهید رجایی در عملکرد دستگاه های اجرایی ۳۰ امتیاز به مناسب سازی تعلق می گیرد و همچنین برخورد قانونی با عدم رعایت مناسب سازی مبلمان، در کلان شهرها شاهد ارتقای مبلمان شهری ویژه معلولان و افراد ناتوان هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغ میگن مثل آهو

    • بدون نام

      جل الخالق شما اول برا افراد سالم و تحصیل کرده های بیکار یه شغل دست و پا کنید معلولان عزیز پیش کش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج