۷۴۸۳۱۱
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

افشای تخلفات سلبریتی‌ها برای انحراف اذهان!

چه ادعای روزنامه‌ای که چنین گزارشی را منتشر کرده بود صحیح باشد و چه غلط، این فرضیه که «ورود چهره‌های محبوب فرهنگی-ورزشی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، برای پرت کردن حواس و جلوگیری از رسوایی‌های دیگر است» درست از آب درخواهد آمد.

روزنامه فرهیختگان که به دانشگاه آزاد و دکتر ولایتی نزدیک است، در تحلیلی راجع به گزارش افشاگرانه روزنامه شرق نوشت: چند روز قبل از روزنامه «شرق»، سایت ...گزارشی درباره فساد مالی در بانک سرمایه منتشر کرد که پای محمد امامی را باز هم به موضوع مفاسد اقتصادی کشید. در پرونده محمد امامی که مرتبط با تولیدات فرهنگی هم هستند، با رقم‌هایی که درباره امثال مهران مدیری و احسان علیخانی مطرح شده‌اند، به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست. اما تخلفاتی که سلبریتی‌های صداوسیما به آن متهم بودند، در مقایسه با تخلفاتی که محمد امامی به آن متهم بود، بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

افشای تخلفات سلبریتی‌ها برای انحراف اذهان!

اگر دقیق‌تر و بی‌پرده‌تر در این‌باره صحبت شود باید گفت؛ به نظر می‌رسد روزنامه‌ای که نقش سلبریتی‌ سیما در پرونده موسسه مالی ثامن‌الحجج را پررنگ کرد و جریان سیاسی مطبوع آن، اثبات تخلف در پرونده محمد امامی را نه‌فقط یک رسوایی مالی در بخشی از حوزه فرهنگی کشور، بلکه یک شکست سیاسی برای جریان متبوع خودشان می‌دانند.

البته این نکته هم تامل‌برانگیز است که غیر از آن دو سلبریتی، افراد زیادی هستند که با این پرونده نام‌شان مطرح شده است و احتمالا در روزهای آینده به فهرست این اسامی اضافه خواهند شد. اما جلب توجه بیش از حدی که به آن دو علامت اختصاری کردند باعث شد تا تمام آنها از کانون توجهات خارج شوند. با این وصف، چه ادعای روزنامه‌ای که چنین گزارشی را منتشر کرده بود صحیح باشد و چه غلط، این فرضیه که «ورود چهره‌های محبوب فرهنگی-ورزشی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، برای پرت کردن حواس و جلوگیری از رسوایی‌های دیگر است» درست از آب درخواهد آمد.

به هر حال روند دادرسی پرونده ثامن‌الحجج همچنان در جریان است و به‌طور قطع در روزهای آینده اخبار دقیق‌تر و قابل استنادتری در این‌باره منتشر خواهد شد. حالا باید صبر کرد و منتظر ماند تا این پرونده به مراحل شفاف‌تری برسد و قضاوت‌های نهایی درباره نقش افراد مختلف در چنین موضوعی را به آن روز سپرد. این نکته هم نباید مغفول بماند که بحث آنتن‌فروشی در صداوسیما اخیرا خیلی داغ شده و گذشته از صحت یا عدم‌صحت اتهامات مربوط به این دو مجری، اتکای بیش از حد صداوسیما به اسپانسرهای اصطلاحا خصوصی، نه‌تنها رسالت فرهنگ‌سازی این سازمان را از مدار خارج می‌کند، بلکه ممکن است بر اثر این روند، دریچه‌هایی برای فساد اقتصادی هم باز شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام خائین به کشور باید اعدام شوند فرقی نمیکند کی باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی ار خائنین خود شمایی که ذهن مردم و خراب می کنی

    • قلی

      این اسامی فقط مربوط به جلد اول پرونده میر علی چوپون است ..بقیه اس تو راهه...

    • شهراشوب

      مردم فهیم خط فکری این روزنامه را میشناسند

    • بدون نام

      آنقدر پول خوردند چه توپولی شدند پوست لطیف ها

    • بدون نام

      انحراف کار شما یید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج