جاباما
۷۴۸۴۱۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

۴۸ کشور مجهز به ارتش اخبارجعلی

محققان آکسفورد می‌گویند حکومت‌ها، سیاسیون و احزاب سیاسی ۴۸ کشور جهان، سال گذشته مشغول «کمپین‌های دستکاری‌شده» توسط «بات‌»های ناشراخبار جعلی بوده‌اند.

خبرآنلاین: محققان آکسفورد می‌گویند حکومت‌ها، سیاسیون و احزاب سیاسی ۴۸ کشور جهان، سال گذشته مشغول «کمپین‌های دستکاری‌شده» توسط «بات‌»های ناشراخبار جعلی بوده‌اند.

۴۸ کشور مجهز به ارتش اخبارجعلی

اپیدمی جهانی اخبار جعلی با روش انتشار دیتای دروغین از طریق شبکه‌های اجتماعی معضلی جهانی در سال 2017 بوده که به گفته محققان آکسفورد، اخبار جعلی هنگام انتخابات به اوج رسیده تا بتواند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد.

تنها در چین 2 میلیون نفر در استخدام «ارتش سایبری» در بخش انتشار اخبار روی شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و اغلب این افراد برای تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی پس از انتشار اخباری که به نفع خود است، کامنت، لایک و ... را نیز دست‌کاری کرده تا بتوانند مردم را دنباله‌رو سیاست‌های خود کنند.

به گفته «سامانتا بردشو» از نویسندگان این تحقیق، بیشتر احزاب سیاسی درگیر این موضوع بوده و هنگام انتخابات پررنگ‌تر می‌شود. به گفته وی داستان برگزیت و انتخابات 2016 آمریکا به‌خوبی چنین جریاناتی را پررنگ کرد و حالا این نوع استراتژی توسط حکومت‌ها بکار گرفته‌شده تا افکار عمومی را تغییر دهند.

فیس‌بوک، توئیتر، واتس‌اَپ، تلگرام و وی چت؛ عمده شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان موبایلی هستند که توسط ارتش‌های سایبری دولتی مدیریت می‌شوند.

بعد از چین که دو میلیون ترول در اختیار دارد، کشور آذربایجان با 50 هزار نفر استخدام‌شده برای لایک گذاشتن، کامنت نوشتن و ... در رده دوم جای داشته و حضور کشورهایی مانند ایران، اکراین و ویتنام نیز در صدر جدول قابل‌توجه است.(در این گزارش آمار 10 تا 20 هزارنفری در ایران مربوط به سال 2012 است)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      از جمله ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج