۷۴۸۴۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

احیای جایگاه فوتبال ایران؛ هدیه بلاتر به ایران

بالاترین مقام فوتبالی جهان، این هفته به تهران می‌آید تا ضمن حضور در یک همایش، با مسوولان فدراسیون فوتبال ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان و از همه مهم‌تر با رییس‌جمهور ایران دیدار کند. سوال این‌جاست که برای استفاده‌ی هرچه بهتر از فرصت حضور سپ بلاتر در تهران چه کارهایی باید انجام شود.

ایسنا: بالاترین مقام فوتبالی جهان، این هفته به تهران می‌آید تا ضمن حضور در یک همایش، با مسوولان فدراسیون فوتبال ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان و از همه مهم‌تر با رییس‌جمهور ایران دیدار کند. سوال این‌جاست که برای استفاده‌ی هرچه بهتر از فرصت حضور سپ بلاتر در تهران چه کارهایی باید انجام شود.

چهارشنبه روز مهمی برای فوتبال ایران است. سپ بلاتر رییس فدراسیون جهانی فوتبال به همراه چند تن از مقامات بلندپایه فیفا و هم‌چنین شیخ سلمان رییس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این روز به تهران می‌آیند. این حضور چند دلیل دارد که یکی‌شان شرکت در همایشی تحت عنوان «علم و فوتبال» است. مهم‌ترین دلایل حضور بلاتر و همراهانش در ایران اما دیدار با مقامات بلندپایه ورزش و کشوری ایران است که این رویداد می‌تواند نوع نگاه دنیا را به فوتبال ایران تغییر دهد.

سپ بلاتر قرار است در ایران علاوه بر دیدار با مسوولان فدراسیون فوتبال، با سرپرست وزارت ورزش و جوانان و از آن مهم‌تر رییس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کند. بدون هیچ شک و تردیدی دیدار بلاتر با دکتر حسن روحانی بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های جهان خواهد داشت و در سالی که فوتبال‌دوستان دنیا منتظر فرارسیدن زمان جام جهانی هستند، نگاه مردم جهان به فوتبال ایران تغییر خواهد کرد.

آمدن بلاتر به ایران فرصت مهمی است. یک چالش جدی برای فوتبال ایران است که می‌تواند اثرات بسیار مثبت یا در صورت غفلت و بی‌برنامگی، اثرات منفی برای فوتبال ایران داشته باشد.

رییس فدراسیون جهانی فوتبال قرار است در تهران با رییس‌جمهور دیدار کند. نکته‌ای که در این دیدار بسیار مهم است این است بلاتر با دکتر روحانی نه به عنوان یک مسوول ورزشی که به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور دیدار می‌کند. این دیدار می‌تواند سرآغازی باشد به روند توسعه‌ی فوتبال ایران در دنیا و شروعی باشد به نگاه توام با احترام دنیا به فوتبال ایران.

زمانی که دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران انتخاب شد، در راستای شعارهای انتخاباتی‌اش از حمایت همه‌جانبه‌ی دولت از فوتبال سخن گفت و در نخستین گام، ملی‌پوشان فوتبال را - که به جام جهانی صعود کرده بودند - به حضور پذیرفت و هدایایی به آنها داد. در بسته اهدایی رییس‌جمهور منتخب به ملی‌پوشان یک شیشه عطر هم دیده می‌شد اما عطر خوش حمایت از فوتبال چند ماه بیشتر دوام نیاورد؛ چون بی‌پولی فدراسیون باعث لغو اردوهای تیم ملی شد.

در مدت سپری شده از صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، وزارت ورزش و جوانان بدون وزیر و با حضور سرپرست اداره شده است و سرپرست جدید وزارت ورزش در آغاز راهی قرار گرفته که اولین گامش دیدار با بالاترین مقام فوتبالی دنیاست.

سپ بلاتر دیداری با سرپرست وزارت ورزش و جوانان دارد، این دیدار می‌تواند از یک جهات بسیار حائز اهمیت باشد. سرپرست وزارت ورزش و جوانان می‌تواند با نگاهی تخصصی‌تر نسبت به رییس‌جمهور دیدگاه بلاتر و همراهانش را به ورزش ایران و به‌ویژه فوتبال کشور تغییر دهد. کاشت «نگاه مثبت از فوتبال ایران» در ذهن بلاتر در آینده‌ی فوتبال کشور بسیار مهم است؛ چرا که تحلیل بلاتر از حضورش در ایران - در صورت مثبت بودن - نگاه همه‌ی دنیا را به فوتبال کشور عوض می‌کند و باعث می‌شود که جهان محترمانه‌تر به فوتبال ایران فکر کند.

ایجاد رابطه حسنه بین فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون جهانی این رشته بیش از هر چیز باعث می‌شود فوتبال ایران جایگاه قابل احترام تری پیدا کند. به عنوان مثال تیم ملی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیمهای بزرگ دنیا با مشکلاتی روبروست که این سفر می تواند نگاهها را تغییر دهد تا تیم ملی بتواند دیدارهای تدارکاتی بهتری ترتیب دهد و با تیم‌های قدرتمندتری بازی کند.

گرفتن امتیازهای لازم از فیفا، حمایت از ایران برای گرفتن کرسی های مناسب در فیفا، آزاد کردن پولهای بلوکه شده فدراسیون در فیفا، حمایت از ایران در کسب میزبانی جام جهانی ٢٠٢٠ فوتسال، حمایت از برنامه های ایران در توسعه فوتبال بانوان و فوتبال پایه و ...می تواند از جمله خواسته های ایران در سفر بلاتر به تهران باشد.

مساله‌ی مهم دیگری که این روزها نقل محافل فوتبالی در ایران است بحث درخواست میزبانی ایران از جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ است. ایران برای دریافت میزبانی این بازی‌ها باید تضمین‌های خاص را به AFC می‌داد. دکتر روحانی و سرپرست وزارت ورزش می‌توانند در دیدار با شیخ سلمان و بلاتر بر این تضمین‌ها تاکید کنند. هم‌چنین نحوه‌ی برخورد با مهمانان عالی‌رتبه فوتبالی و دادن تضمین قطعی برای بهبود امکانات، نقش بسیار موثری در کسب امتیاز میزبانی جام ملت‌های آسیا خواهد داشت.

در مجموع می‌توان گفت که احیای جایگاه فوتبال ایران در ذهن متولیان جهانی فوتبال، اصلی‌ترین هدف دعوت بلاتر به ایران است. در این راستا باید طوری عمل کرد که این هدف به بهترین شکل ممکن محقق شود.

مسوولان دولتی که با شعار «تدبیر و امید» روی کار آماده اند باید بدانند که کلید شکل‌گیری فوتبالی بین‌المللی و قابل احترام در دنیا، تدبیری است که آنها باید این روزها به خرج دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج