جاباما
۷۴۸۴۵۵
۵۹۷۱
۵۹۷۱
پ

چرا حرکت جنین در شکم مادر احساس نمی‌شود؟

احساس چرخش، حرکت، مشت و لگد زدن یا سکسکه جنینتان یکی از مهیج‌ترین لحظات بارداری است. اکثر بارداران جدید این اولین نشانه‌های زندگی در درونشان را بین هفته ۱۸ و ۲۶ بارداری احساس می‌کنند، اما ممکن است، برای بعضی از بارداران احساس این نشانه‌های اولیه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

وب‌سایت نی‌نی‌نما: جنین از ابتدای بارداری در داخل رحم مادر حرکت دارد اما مادر متوجه حرکت جنین نمی شود مادر معمولاً بعد از هفته ۲۰ بارداری متوجه آن می شود.

احساس چرخش، حرکت، مشت و لگد زدن یا سکسکه جنینتان یکی از مهیج‌ترین لحظات بارداری است. اکثر بارداران جدید این اولین نشانه‌های زندگی در درونشان را بین هفته ۱۸ و ۲۶ بارداری احساس می‌کنند، اما ممکن است، برای بعضی از بارداران احساس این نشانه‌های اولیه به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. علت این امر در مطلب زیر تشریح شده است.

اگر این اولین بارداری شماست، ممکن است بخوبی نتوانید حرکات جنینتان را احساس کنید، این حرکات می‌تواند به صورت لرزش‌هایی ظریف، انقباض، ضربه با آرنج باشند و با جمع‌شدن شکم در زمان گرسنگی یا حالت حال‌ بهم خوردگی ملایم اشتباه شوند.

چرا حرکت جنین در شکم مادر احساس نمی‌شود؟

به همین دلیل ممکن است این نشانه ها به سادگی با مسائل دیگری اشتباه گرفته شوند. ولی مطمئن باشید، همانطوری‌که بارداریتان پیشرفت می‌ کند و جنین تان قوی‌ تر می‌شود، حرکت‌های او نیز مشهودتر ‌شده و خیلی زود قادر به شناسایی و احساس هر لگد یا اشاره او می‌شوید.

سکسکه جنین اغلب در اواخر بارداری با حرکت او اشتباه گرفته می‌شود، تفاوت این است که سکسکه منظم و یک‌نواخت بوده و حرکت‌های جنین نامنظم است. نگران نباشید، زیرا سکسکه موجب ناراحتی جنین نمی‌شود، بلکه فقط راهی برای آماده کردن شش‌های جنین برای تنفس است.

گاهی ممکن است، احساس نکردن حرکت های جنین به علت محل قرار گرفتن جفت باشد. ممکن است که جفت در جلوی شکم تان یعنی بین جنین و شکم تان و نزدیک به ناف شما رشد کرده باشد. که این حالت به نام جفت بیرونی شناخته می‌شود و به این معناست که ممکن است، لگد و مشت‌های اولیه جنین تان را احساس نکنید که به این حالت لایه‌های اضافی می گویند.

زیرا جنین تان از پشت جفت، لگد می‌زند و جفت مثل لایه‌ای ضربه‌گیر عمل می‌کند و شما چیزی احساس نمی کنید، البته جنین در هفته های 18 تا 26 هنوز بسیار کوچک است تا ضربه های قوی ای بزند. طی هفته‌های 22 تا 23، جنین به اندازه کافی بزرگ است و می تواند از اطراف جفت با قدرت کافی لگد بزند.

سنگین‌وزن بودن نیز می‌تواند علت دیگری باشد، اما غالبا عوامل دیگری مثل جفت بیرونی باعث کم شدن شناسی شما می شود. البته لایه‌های اضافی بافت چربی می توانند تا زمانی‌ که جنین بزرگ تر و قوی‌تر شود، هر حرکتی را مخفی نگه دارند.

علت دیگر می‌تواند وضعیت قرار گرفتن جنین باشد. یعنی جنین در وضعیتی قرار دارد که ستون فقراتش به شکم شما چسبیده است، به این معنا که هر لگد و مشتی که جنین تان می زند، پشت رحم (لگد به پشت) شما را هدف قرار می‌دهد و احساس آن را مشکل می‌کند.

با این حال در ماه شش‌ام بارداری احتمالا تمامی انواع حرکت‌ها و تکان‌خوردن‌ های درون بدن تان را احساس خواهید کرد. در این مرحله مهم نیست، چه نوع حرکت جنینی را احساس می‌کنید، اما مهم این‌ است که هر روز حرکات جنین تان را احساس ‌کنید.

کم شدن حرکت‌های جنین در اواخر بارداری کاملا عادی است، اما همیشه این‌طور نیست. بعضی از جنین‌ها تا زمان شروع سفرشان به دنیای خارج بسیار پر انرژی باقی می‌مانند. معمولا اکثر حرکت‌های جنین بدون توجه مادر از نظر می‌گذرند، بنابراین لازم است تا روزانه چند دقیقه از وقت خود را صرف گوش کردن و احساس او کنید، این توجه به برقراری رابطه بین شما و جنین تان کمک می‌کند.

کنترل حرکت جنین بعد از ماه 7 بارداری ارزشمند است و نشانه سلامتی جنین می باشد جنین باید از صبح تا ظهر و یا از ظهر تا شب 10 حرکت داشته باشد.

یکی از روشهایی که می توان حرکت جنین را محاسبه کرد این است که مادر بعد از خوردن غذا و بالا رفتن کلوکز بدن به پهلو می خوابد و جنین سالم باید 3 حرکت داشته باشد.

البته اگر جنین خواب باشد که مدت خوابیدن 30 تا 70دقیقه است حرکتی از خودش نشان می دهد.

اگر جنین بعد از مدت مشخص آزمایش حرکتی از خودش نشان ندهد از روش تست غیر استرسی که نوار قلب از جنین گرفته و ضربان قلب جنین را كنترل می کنند و متوجه سلامتی جنین می شود.

کنترل حرکت جنین بعد از هفته 28 بارداری نشانه سلامتی جنین است و حرکت جنین بسیار مهم است.

ممکن است، شما صاحب جنینی آرام یا پر جنب و جوش باشید. با این حال اگر باز هم نگران هستید، تمرینات زیر را انجام دهید:

به آرامی بنشینید و دست خود را روی شکمتان قرار دهید و نفس خود را تا حد ممکن به داخل ریه‌هایتان بفرستید. همان طوری که به آرامی نفس خود را نگه داشته‌اید، بزرگ‌شدن شکم تان را احساس می‌کنید. سپس به آرامی نفس خود را به خارج از ریه‌های تان بفرستید و کوچک شدن شکم تان را احساس کنید. این عمل را برای شش مرتبه یا بیشتر تکرار کنید و به زودی همان طوری که تنفس می‌کنید و اکسیژن بیشتری را به جنین خود می‌رسانید، جنین تان حرکات ایروبیک خود را آغاز می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج