۷۴۸۴۷۹
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

کاشت چمن در تهران ممنوع شد

عضو شورای شهرتهران با اشاره به صدور بخشنامه‌ای جدید از سوی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از ممنوعیت کاشت چمن در تهران خبر داد و از شهروندان خواست تخلفات را از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع‌رسانی کنند.

خبرگزاری ایلنا: همزمان با افزایش دمای تهران و بحران کم‌آبی، نحوه‌ی آبیاری فضای سبز توسط پیمانکاران شهرداری تهران؛ این روزها همه را نگران کرده است. در شرایطی که کشور با تنشِ آبی روبه‌روست و مردم استان‌های جنوبی کشور با تانکر به آب دسترسی پیدا می‌کنند، آبیاری فضای سبز تهران به صورت فعلی که بسیار دست و دل‌بازانه به‌نظر می‌رسد به معنای بی‌توجهی به مشکلات کشور است.

حجت نظری (عضو شورای شهر تهران) با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت:‌ نحوه آبیاری فضای سبز تهران و گیاهانی که برای کاشت در فضای سبز تهران انتخاب می‌شوند، همواره انتقادات بسیاری را از سوی کارشناسان و شهروندان برانگیخته‌ است، تعداد زیادی از کارشناسان و شهروندان نسبت به این مساله اعتراض دارند. در همین راستا از همان روزهای اولیه تابستان در این خصوص به مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای شهر تهران تذکر دادیم و از ایشان خواستیم در مورد کاشتِ گیاهانِ نامتناسب با اقلیم تهران به ویژه چمن تجدیدنظر شود و آبیاری این فضاها نیز در زمان‌های مناسبی صورت گیرد.

عضو شورای شهر با اشاره به دو بخشنامه‌ای که علی‌محمد مختاری به "شهرداران مناطق" "مدیرعامل سازمان بهشت زهرا"، "مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره‌بار" و "مدیریت مجموعه اراضی عباس آباد" در خصوص نحوه آبیاری فضای سبز ارسال کرده است، گفت:‌ براساس این بخشنامه، آبیاری فضای سبز از سوی پیمانکاران شهرداری از ساعت ۱۸ تا ۶ صبح روز بعد باید انجام شود تا از تبخیر آب و هدررفت آن جلوگیری شود و با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود.

نظری با اشاره به بندهای دیگر این بخشنامه ادامه داد: براساس این بخشنامه کاشتِ چمن در سطحِ شهر ممنوع شد. همچنین در این بخشنامه تاکید شده که از گیاهان متناسب با اقلیم تهران استفاده شود و دیگر در تهران چمن کاشته نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با تاکید بر اینکه در این بخشنامه مقرر شده با پیمانکاران متخلف برخورد شود، افزود: همه شهروندان در برابر آیندگان مسئول هستند. از شهروندان می‌خواهیم تخلفات درخصوص نحوه آبیاری را به سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸اطلاع‌رسانی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      چرا حد اقل موقع تحریم برای چریدن خوبه

    • بدون نام

      والا تو شهرک دانشگاه جاده مخصوص کرج فقط به چمن ها اب میدن. جوری که درخت ها دارن خشک میشن.

    • بدون نام

      امروز ساعت ۱۱ونیم ظهر چنان داشتن به چمنای کنار اتوبان چمران آب میدادند که من شک کردم کمبود آب داشته باشیم!!!

    • محمدرضا بختیار

      جناب حجتی نظری عزیز برادر تا کی به دنبال پاک کردن مسائل هستید به جای حل آن؟!تا کی ملت مظلوم و بی پناه باید تاوان نامدیریتی امثال شما را بدهند؟! تا کی با رفتار عوام فریب سر ملت شیره می مالید؟!شما اگر دلسوز و پیگیر حل مشکل آب هستید به مسئولین تذکر دهید که استخر خانه های خود و ویلاهای خود را آبگیری نکنند اعلی ماشاالله!!!!

    • محمدرضا بختیار

      شرمنده این نکته که باعث و بانی این هدر رفت و افت آبی کشور خود شهرداری ها هستند که بصورت ناعادلانه مجاز به حفر چاه های عمیق در سر تا سر ایران را برای خود بصورت امتیاز مخربی در آورده اند و بوسیله آب شرب مشغول به آبیاری پارک ها و اماکن ها و فضاهای سبز خود اقدام می کنند !!!

    • بدون نام

      چمن اطراف ناآرامگاه خمینی رو متوقف کنند !!. آب مساجد در مشهد و شاهچراغ و معصومه در قم رو کنترل کنند نه یه سوسو جایی واسه مردم که عصرها دلخوشی اوناست

    • بدون نام

      متاسفانه هر جایی رو نگاه میکنی اثری از مدیریت بد به چشم میخوره.در رابطه با این بحث بنده خودم شاهد بودم توی پارک پردیسان مثلا میخواستن درختها رو آبیاری کنن ولی به تنها جایی که آب نمی رسید گیاهها و درختها بود برای ساعتها آب فراوان به داخل فضای ورزشی می ریخت و هدر میرفت به نگهبانها هم که تذکر داده میشد میگفتن به ما ارتباط نداره

    • بدون نام

      با وجود مشکل کم آبی ولی بازم بعضی از مردم ماشین رو با آب میشورن اونم با دست و دلبازی زیاد.پارکینگها و حیاطها و فًضای جلو مغازه هم همینطور.ای کاش شماره ای رو اعلام میکردن که در صورت مشاهده موارد اینچنینی گزارش بدیم.واقعا خیلی تاسف داره که در جایی هموطنان عزیزمون آب شرب نداشته باشن و عده ای با خودخواهی و بی مسوولیتی باعت هدر رفت آب بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج