۷۴۸۵۳۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ممنوعیت فروش رمان «موراکامی» در هنگ‌کنگ

فروش «قتل فرمانده» جدیدترین رمان «هاروکی موراکامی» نویسنده مطرح ژاپنی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب هنگ‌کنگ ممنوع اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از ژاپن تایمز: رمان چندجلدی «قتل فرمانده» که جدیدترین اثر «هاروکی موراکامی» نویسنده ژاپنی است در طرح رتبه‌بندی کتاب‌ها در کشور هنگ‌کنگ به عنوان اثری در "کلاس دو" شناخته شد و نباید به افراد پایین‌تر از ۱۸ سال فروخته شود؛ به همین دلیل فروش آن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب هنگ‌کنگ ممنوع اعلام شد.

ممنوعیت فروش رمان «موراکامی» در هنگ‌کنگ

همچنین بر اساس قوانین این کشور، این رمان باید با برچسب هشدار سنی در کتاب‌فروشی‌ها به فروش برسد.

مطالب منتشرشده در کشور هنگ‌کنگ بر اساس محتویات‌شان به سه دسته تقسیم می‌شوند: "کلاس یک" که خواندن آن برای همه افراد مناسب است، "کلاس دو" که نیابد به افراد پایین ۱۸ سال فروخته شود و "کلاس سه" که محتویات آن‌ها از نظر اخلاقی نامناسب و فروش‌ آن‌ها ممنوع است.

هنوز دلیل اصلی قراردادن رمان «قتل فرمانده» در کلاس دو مشخص نشده است اما داستان این رمان درباره یک نقاش ۳۶ ساله است که پس از درخواست همسرش برای طلاق به کوه می‌رود و در آن‌جا زندگی می‌کند و اتفاقات عجیبی را که در آن‌جا برایش می‌افتد به تصویر می‌کشد.

گرچه دیگر رمان‌های «موراکامی» نیز دارای صحنه‌های جنسی است است اما تنها رمان «قتل فرمانده» از مجموعه آثار او برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع اعلام شده است.

«موراکامی» در سال ۲۰۱۴ و درجریان اعتراض‌های گسترده در هنگ‌کنگ خطاب به معترضان این کشور پیام حمایتی ارسال کرده بود.

«هاروکی موراکامی» متولد ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ است و نویسندگی را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و راه‌اندازی یک کلوب جاز در توکیو شروع کرد. رمان عاشقانه «جنگل نروژی» او که در سال ۱۹۸۷ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند. «۱Q۸۴» طولانی‌ترین رمان «موراکامی» است که سال ۲۰۰۹ در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد.

«سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» آخرین رمان او پیش از «قتل فرمانده»، در سال ۲۰۱۳ روانه بازار و با استقبال زیادی مواجه شد. مجموعه داستان کوتاه «مردان بدون زنان» این نویسنده هم در سال ۲۰۱۴ به زبان ژاپنی منتشر شد.

«قتل فرمانده» در سال ۲۰۱۷ در ژاپن عرضه شد و قرار است از تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۸ در آمریکا و از ماه نوامبر در بریتانیا منتشر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج