جاباما
۷۴۸۵۷۲
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

کرزای: بدون ایران، مذاکره با طالبان بی‌نتیجه است

رئیس‌جمهور سابق افغانستان از پاکستان خواست دست از پشتیبانی افراط گران و استفاده از خشونت افراط گری به عنوان ابزار سیاست دولتی برداشته و راه‌های متفاوتی برای جستجوی منافع در افغانستان از طریق همکاری و همگرایی اقتصادی در پیش بگیرد.

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور سابق افغانستان از پاکستان خواست دست از پشتیبانی افراط گران و استفاده از خشونت افراط گری به عنوان ابزار سیاست دولتی برداشته و راه‌های متفاوتی برای جستجوی منافع در افغانستان از طریق همکاری و همگرایی اقتصادی در پیش بگیرد.

به گزارش گلوبال تایمز،‌ حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان در مصاحبه‌ای با این رسانه گفت: همه کشورهایی که با آمریکا دچار اختلاف و رقابت هستند تا پیش از این از تلاش‌های آمریکا در افغانستان حمایت می‌کردند اما این همکاری دیگر مطرح نیست و جای خود را به سوءظن و اختلاف داده است و در همین راستا آمریکا باید رویکرد خود را تغییر دهد و چین نیز می‌تواند نقشی سازنده به همراه افغانستان و دیگر قدرت‌های بزرگ منطقه ایفا کرده و اطمینان حاصل کند که افغانستان تبدیل به محل رقابت و همکاری شود.

حامد کرزای اظهار کرد: از نظر افغانستان، پاکستان جایی است که به کشور ما آسیب می‌زند و پاکستان نیز گاها این احساس را در مورد افغانستان دارد. برخی عناصر در داخل دولت پاکستان چه در زمان حمله شوروی به افغانستان و همینطور با همکاری با آمریکایی‌ها و کشورهای دیگر، این اقدامات اشتباه را در قبال افغانستان در کل این مدت انجام داده‌اند و افراط گری در افغانستان راه انداختند که افغانستان از آن رنج بسیار دیده است، اما این درباره مردم افغانستان و پاکستان نیست، بلکه نگرانی ما تنها درباره عناصری در دولت،‌ ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان است.

کرزای گفت: ما امیدوار هستیم که پاکستانی‌ها بفهمند استفاده از افراط گری یا خود افراطی گری به نفع هیچ کس نیست و مردم پاکستان نیز رنج زیاد از افراط گری بردند و ما امیدوار هستیم پاکستان رفتار خود را تغییر دهد و دیگر افراط گری و استفاده از خشونت افراط گران را ابزار سیاست دولتی نبیند و ابزارهای متفاوتی برای جستجوی منافع در افغانستان از طریق همکاری و همگرایی اقتصادی در پیش بگیرد.

او همچنین گفت: ترکیه و عربستان نیز نقشی مهم در قبال صلح در افغانستان دارند و گروه همکاری چهار جانبه شامل افغانستان، پاکستان، ‌چین و آمریکا که برای مذاکرات با طالبان تشکیل شد می‌تواند شامل روسیه،‌ هند و ایران نیز بشود چون بدون این سه کشور این تلاش‌ها موفق نخواهد بود و باید این گروه چهارجانبه تبدیل به یک گروه هفت کشوری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید ایران این وسط چکاره س؟ ...

      پاسخ ها

      • مردم

        خدا ميدونه!

    • بدون نام

      یعنی همه کاره ایرانه نه پول لعنت به این پول نفت

    • بدون نام

      بروگمشوبیشترمشکلات مملکلت به خاطروجودافغانیامفت خورعوضی جنایتکارقاچاقچی

    • بدون نام

      خودتون با طالبان کنار بیایید به ایران کار نداشته باشین ما پول نداریم خرج شما کنیم

    • بدون نام

      بیچاره افغانستان به خاطر منافع خارجیها به چه روزی افتاده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج