۷۴۸۶۷۴
۵۰۵۱
۵۰۵۱
پ

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

باشگاه لیورپول که پیش از این و در ماه ژانویه با پرداخت ۷۹ میلیون یورو، ویرجیل فن دایک را به گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل کرده بود، اکنون و با قراردادی ۶۷ میلیون پوندی، آلیسون بکر، گلر آ. اس رم و تیم ملی برزیل را به خدمت گرفت تا به این ترتیب گران‌ترین دروازه بان و مدافع تاریخ فوتبال با هم در یک تیم بازی کنند!

برترین ها - ترجمه از احمد محمدی: باشگاه لیورپول که پیش از این و در ماه ژانویه با پرداخت ۷۹ میلیون یورو، ویرجیل فن دایک را به گران ترین مدافع تاریخ فوتبال تبدیل کرده بود، اکنون و با قراردادی ۶۷ میلیون پوندی، آلیسون بکر، گلر آ.اس رم و تیم ملی برزیل را به خدمت گرفت تا به این ترتیب گران ترین دروازه بان و مدافع تاریخ فوتبال با هم در یک تیم بازی کنند!

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

در این مطلب به 6 دروازه بانی پرداخته ایم که پیش از او رکورد گران ترین نقل و انتقالات چارچوب دروازه را در اختیار خود داشتند.

۱) ادرسون مورائس؛ از بنفیکا به منچسترسیتی، سال ۲۰۱۷: ۳۴.۷ میلیون پوند

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

وقتی در نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته، این دروازه بان برزیلی به لیگ برتر منتقل شد، گران ترین دروازه بان تاریخ لقب گرفت. اگرچه قرارداد بوفون عدد بزرگتری را نشان می داد اما قرارداد او به یورو بود و قرارداد این یکی به پوند! ارسال های بلند اندرسون از جلوی دروازه، به سیستم بازی منچسترسیتی ابعاد جدیدی بخشید و تیم پپ گواردیولا را به کرسی قهرمانی لیگ برتر نشاند. علاوه بر این او توانست در حضور نمایندگان کتاب رکوردهای جهانی گینس، با ارسال توپ توسط ضربه پا و تا فاصله ۷۵.۳۵ متری، رکورد جهانی بلندترین ارسال توپ با پا را تغییر داده و به نام خودش ثبت کند.

2) جان لوئیچی بوفون؛ از پارما به یوونتوس در سال 2001: 32 میلیون پوند

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

در آن زمان بوفون جوان جانشینی گرانقیمت برای ادوین فان درسار هلندی محسوب می شد که با 23 سال سن، پارما را به مقصد یوونتوس ترک می کرد اما هنوز با گذشت 16 سال از آن زمان، همچنان حضوری مستمر و تاثیرگذار در درون دروازه دارد.

در زمانه ای که دنیای دروازه بانی با حضور نام هایی بزرگ همچون ایکر کاسیاس، پیتر چک و دیگران شاهد رقابتی نفسگیر بود، بوفون در این میان احتمالا بزرگ ترین نامی است که از آن دوران به یاد آورده خواهد شد.

بوفون که اکنون به پاری سن ژرمن پیوسته است، در سال 2003 به همراه یووه به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و اگر مقابل آ.ث میلان با نتیجه 2-3 شکست نخورده بودند، می توانست مدال قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را هم به افتخارات بیشمار باشگاهی و جام جهانی که از پیش داشت اضافه کند.

وقتی که یووه در سال 2006 به دلیل رسوایی تبانی کالچیوپولی به سری B سقوط کرد، این بوفون بود که برخلاف بسیاری از بازیکنان این تیم، دست بانوی پیر را رها نکرد تا با رهبری دیدیه دشان فرانسوی دوباره سال بعد به سری A بازگردند!

۳) جوردن پیکفورد؛ از ساندرلند به اورتون در سال ۲۰۱۷: ۲۵ میلیون پوند

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

از همان زمان که پیکفورد نوجوان قدم به ساندرلند گذاشت، ستاره اقبال بر بالای سرش تابیدن گرفت! در سال ۲۰۱۶ وقتی که ۲۴ سال سن داشت، توانست به تیم اول باشگاه راه یابد و ۱۲ ماه بعد وقتی که ساندرلند با سقوط به رده پایین تر، از لیگ برتر کناره می گرفت، با قراردادی میان باشگاهی به ارزش ۲۵ میلیون پوند راهی اورتون شد. با این حال اورتون نتوانست کار خاصی در لیگ برتر از پیش ببرد ولی پیکفورد در دروازه این تیم بسیار خوش درخشید و پیراهن شماره یک تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ را از آن خود کرد و به درخشش خود درون دروازه تیم ملی نیز ادامه داد.

4) برند لنو؛ از بایر لورکوزن به آرسنال در سال 2018: 19.3 میلیون پوند

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

برند لنوی آلمانی بیش از 230 بار در میادین رسمی پیراهن بایر لورکوزن را بر تن کرده بود و اگرچه نتوانست با وجود 6 بازی ملی و حضور در اردوهای پیش از جام جهانی، جایی در ترکیب نهایی تیم ملی آلمان در مسکو 2018 برای خودش دست و پا کند، اما وقتی قرار شد با قراردادی به ارزش 19.3 میلیون پوند به توپچی های لندن بپیوندد، نام خویش را بر سر زبان ها انداخت!

باورنکردنی اینجاست که قرارداد این دروازه بان 26 ساله حتی از قرارداد سال 2011 بایرن مونیخ با مانوئل نویر که دروازه بان اصلی و کاپیتان تیم ملی آلمان است و تنها به دلیل مصدومیت از همراهی این تیم در جام جهانی بازماند هم بیشتر است.

۵) مانوئل نویر؛ از شالکه به بایرن مونیخ، سال ۲۰۱۱: ۱۹ میلیون پوند

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

اگر بوفون بزرگترین دروازه بان نسل خویش باشد، بدون تردید نویر بزرگترین «دروازه بان - سوییپر» یا همان «دروازه بان - دفاع آخر» جهان است که با بیرون آمدن از دروازه، توپ های ارسالی پشت سر خط دفاعی را جمع می کند و حتی با توجه به مهارت بسیار بالایش در بازی با پا (برعکس بسیاری از دروازه بان های دیگر)، آن توپ ها را به فرصت های استثنایی برای ضد حمله تیمش بر ضد حریف تبدیل کند.

مورد نویر چنان استثنایی است که او تا به حال ۶ بار عنوان قهرمانی بوندس لیگا را فتح کرده است و همچنین یک بار هم یک سال قبل از این که با تیم ملی آلمان جام جهانی ۲۰۱۴ را به خانه ببرد، بر صدر قله جام قهرمانان اروپا ایستاده بود!

6) داوید دخیا؛ از اتلتیکو مادرید به منچستریونایتد، سال 2011: 18.9 میلیون پوند

گران‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال

زمانی که در سال 2011 قرار شد دخیای 20 ساله جانشین فان درسار کهنه کار در دروازه منچستریونایتد شود، یکی از پر امیدترین دروازه بان های قاره اروپا محسوب می شد. اما منچستریونایتد تیمی بود که بسیاری از دروازه بانان نامی در آنجا به بن رسیده و نتوانسته بودند قابلیت های شان را به نمایش بگذارند و دخیای جوان هم 18 ماه تمام تلاش و تقلا کرد تا بالاخره توانست جای پای خود را درون دروازه شیاطین سرخ مستحکم کند.

پس از آن بود که آنها توانستند عناوین قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا را دِرو کنند! این در حالی بود که دخیا در تیم ملی اسپانیا نیز جانشین ایکر کاسیاس افسانه ای شد. البته شایعاتی مبنی بر ترک یونایتد و پیوستن به رئال مادرید در همین تابستان جاری در مورد وی شنیده می شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج