جاباما
۷۴۸۶۹۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جای پارک ۶۷۵ هزار دلاری در هنگ کنگ

بازار جای پارک اتومبیل این روزها از هر زمان دیگری داغ‌تر است به طوریکه قیمت ۶۷۵هزار دلاری یک جای پارک در یکی از مناطق گران‌قیمت هنگ‌کنگ، رکورد قیمت جای پارک را شکسته است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از بلومبرگ، یک کلکسیونر اتومبیل‌های قدیمی در هنگ‌کنگ، این قیمت‌ها را غیرقابل قبول می‌داند و می‌گوید امکان ندارد برای خرید یک جای پارک چنین هزینه‌ای متحمل شوم. با این مبلغ می‌تونم ۵ اتومبیل بخرم.

در حال حاضر نرخ متوسط هرجای پارک در هنگ‌کنگ با افزایش شش برابری نسبت به سال ۲۰۰۶، به معادل ۳۱۸۶۰۰ دلار رسیده و به افزایش ۳.۴ برابری قیمت مسکن در همین بازه زمانی منجر شده که سبب شده خرید ملک در هنگ‌کنگ از هر کشور دیگری دشوارتر شود.

البته در انگلستان و نیویورک هم صاحبان اتومبیل با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق اعلام نیویورک‌تایمز، بهای یک جای پارک در یکی از محله‌های گران‌قیمت منهتن، یک میلیون دلار اعلام شده است.

اما مقصر این مشکل بزرگی که در هنگ‌کنگ پیش‌ آمده را باید سازندگان ساختمان‌های مسکونی دانست که در پی منفعت مالی خودشان، برای ساختمان‌ها، پارکینگ کافی تعبیه نمی‌کنند و در نتیجه تعداد جای پارک با تعداد واحدهای مسکونی مطابقت ندارد.

تعداد جای پارک از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۹.۵ در صد افزایش یافته در حالی که تعداد اتومبیل‌ها در همین بازه زمانی با افزایش ۴۹ درصدی روبه‌رو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج