جاباما
۷۴۸۷۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

راه‌اندازی بانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از برنامه این سازمان برای ره‌اندازی بانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند خبر داد.

خبرگزاری تسنیم:‌ اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص اقدامات سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند اظهار کرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات رئیس قوه‌قضائیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدامات فوق‌العاده‌ای را در دستور کار قرار دادیم. یکی از این اقدامات توجه به خانواده زندانیان است زیرا معتقدیم خانواده زندانیان مررتکب خطا و گناهی نشدند و لذا نباید جرم سرپرست‌شان به پای آنها نوشته شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: به خاطر همین امسال درنظر داریم یک بانک اطلاعات جامع در خصوص وضعیت اقتصادی، بهداشتی، درمانی و آموزشی خانواده زندانیان راه‌اندازی کنیم که در حال تهیه و تکمیل است و با اولویت‌بندی‌های انجام شده در این بخش، سریعاً خانواده‌های نیازمند شناسایی و کمک می‌شود.

راه‌اندازی بانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند

جهانگیر افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خانواده‌هایی که در معرض طلاق بودند، شناسایی شدند و مددکاران زندان‌ها برای احصاء زمینه‌ها و علل طلاق اقدام کردند و خوشبختانه با اقدامات سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی از طلاق بسیاری از اینها جلوگیری شد.

رئیس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: یکی دیگر از آسیب‌هایی که خانواده زندانیان را تهدید می‌کند، مسئله اعتیاد و گرایش به مواد مخدر است که در همین زمینه با کمک سایر دستگاه‌های متولی، توجه به فرزندان زندانیان را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم در این بخش نیز بتوانیم گزارش خوبی را تقدیم مردم کنیم.

جهانگیر همچنین درباره کسری هزار میلیارد تومانی بودجه سازمان زندان‌ها گفت: امسال همه دستگاه‌ها از نظر بودجه‌ای با مشکل موجه هستند و سازمان زندان‌ها نیز « به طریق اولی» این مشکلات را دارد. سازمان زندان‌ها در کنار اینکه یک سازمان حاکمیتی است، سازمان خدماتی هم محسوب می‌شود و باید 24 ساعت شبانه‌روز به زندانیان خدمت ارائه کند؛ یعنی از ساختمان زندان‌ها به صورت 24 ساعته استفاده می‌شود و به همین خاطر نسبت به ساختمان‌های دیگر، فرسودگی بیشتری دارد.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی ادامه داد: به خاطر همین موضوع، سازمان زندان‌ها از نظر بودجه‌ای با مشکلات بسیاری مواجه است . طی سال‌های گذشته پروژه‌های عمرانی سازمان زندان‌ها به خاطر کمبود بودجه معطل مانده است. به عنوان در استان سمنان در سال سفر استانی دولت در سال 90، بودجه‌ای تصویب و زمینی نیز درنظر گرفته شده تا زندان جدید احداث شود اما پس از انجام طرح مطالعاتی، با مخالفت برخی مسئولان محلی، این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

جهانگیر افزود: ما نیز معتقدیم زندان به خودی خود چیز خوبی نیست اما از باب ضرورت نمی‌توانیم زندان‌های فرسوده را حفظ کنیم و برای حفظ جان زندانیان ملزم به بهینه‌سازی و نوسازی هستیم و این امر بدون بودجه امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: در خصوص اردوگاه‌ها، دولت امسال نیز مانند سنوات گذشته، 80 میلیارد تومان اختصاص داده کما اینکه سال‌های گذشته نیز همین مبلغ تخصیص داده شده بود اما بخش عمده آن عملیاتی نشد و صرف اختصاص دادن کافی نیست. امیدواریم بودجه‌هایی که تخصیص داده می‌شود، عملیاتی شود تا امکان استفاده از این بودجه‌ها، بوجود بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج