۷۴۸۷۱۰
۱۷ نظر
۵۰۱۴
۱۷ نظر
۵۰۱۴
پ

گلمکانی: از این همه کینه‌ی مردم، وحشت کردم

هوشنگ گلمکانی در انتقاد به واکنش کاربران به ماجراهای اخیر برای مهران مدیری،‌در اینستاگرام خود نوشت: از این همه کینه و خشونت مردم وحشت کردم.

برترین ها: هوشنگ گلمکانی در انتقاد به واکنش کاربران به ماجراهای اخیر برای مهران مدیری،‌ در اینستاگرام خود نوشت:

«من نه از اعمال ثامن‌الحجج خبر دقیق دارم و نه از این که چه کسانی از آن هدیه یا وامی گرفته‌اند و پس داده‌اند یا نداده‌اند. اما می‌دانم که در این دوران رنج و اِدبار، در پی سال‌ها تبعیض و غارت عده‌ای، هر خبری از دزدی و اختلاس و سوءاستفاده و رانت‌خواری، حتی اگر اغراق و شایعه هم باشد، با استقبال مردم روبه‌رو می‌شود و مردم با واکنش به این خبرها در فضای مجازی، دل‌شان را خنک می‌کنند.

اما هتاکی و دشنام‌های آن‌ها به چهره‌های محبوبی که موضوع یا در حاشیه این خبرها هستند، حاوی نکته عبرت‌آموزی است. امروز وقتی داشتم کامنت‌های پرشمار صفحاتی درباره ماجرای صندوق ثامن و مهران مدیری را مرور می‌کردم، وحشت کردم از این همه خشونت و بغض و کینه در لحن و ادبیات اکثریت کامنت‌گذاران. آن قدر که فکر می‌کردم اگر قدرت و اختیار دست این‌ها باشد، وای به حال مدیری و البته دیگران. وای به حال همه ما. گرچه در این مورد بحث بر سر رقم‌های میلیاردی است و این امر می‌تواند مایه تحریک رنجمندان و محرومان شود، اما در سایر موارد، از جمله گفتن حتی جمله‌ای در فلان برنامه هم وضعیت کم‌وبیش همین است.


نکتة اصلی در این قبیل موارد، لذت جمعی از به زیر کشیدن سلبریتی‌هاست. آن‌ها توسط مردم (گیریم غریزه و ناخودآگاه مردم) سلبریتی می‌شوند و به شهرت و محبوبیت می‌رسند و بعد همان مردم، آن‌ها را به زیر می‌کشند و از سقوط‌شان لذت می‌برند. گویی این یک نیاز «جمعیت» است که سلبریتی بسازد و در اوایل کار حتی خطاهای آن‌ها را هم ببخشد و نادیده بگیرد، اما وقتی که خیلی بزرگ شدند، به آن‌ها حسادت می‌کند و دیگر نه‌تنها خطاهای احتمالی‌شان را نادیده نمی‌گیرد، بلکه دروغ‌ها و شایعه‌ها را هم در موردشان می‌پذیرد و حتی به آن‌ها دامن می‌زند. نمونه‌های چنین برخوردهایی با سلبریتی‌ها را چند سال پیش با نیکی کریمی و هدیه تهرانی شاهد بودیم (که وضعیت آن‌ها همیشه برایم یادآور «مالنا»ی جوزپه تورناتوره است) و این روزها با حمله به عادل فردوسی‌پور و مهران مدیری.

فرقی هم نمی‌کند که موضوع گفتن یک جمله باشد یا ماجرایی میلیاردی که هنوز در دادگاهی ثابت نشده. همه خود قاضی هستند و پایش بیفتد مجری احکامی شخصی. در عصر نابرابری و فقر و محرومیت و تبعیض، واقعیت مهم نیست. در سقوط سلبریتی‌ها، به هر دلیل و با هر بهانه، لذتی‌ست که در کمک به اوج‌گیری و صعود آن‌ها نبود. از کریستیانو رونالدو که در واقع یک شخصیت ملی کشورش است، در مستندی شنیدم که گفت مردم منتظر یک خطای کوچک و لغزش او هستند تا به‌سرعت او را از هستی ساقط کنند. این همه خشونت نهفته، وحشتناک و غم‌انگیز است اگر محقق شود»

گلمکانی: از این همه کینه‌ی مردم، وحشت کردم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب آقای گلمکانی لطفا بگید دلیل این حس نسبت به سلبریتیهادر بین اکثر مردم چیه
      شاید غرور شاید خود برتر بینی شاید خانه های لوکس شاید ماشینهای میلیاردی وشایداستفاده از رانت به دلیل شهرت وشاید های بسیار دیگه

    • بدون نام

      من خیلی روانشناسی خوندم،دلیل همه ی اینها احساس عدم موفقیت در زندگی هست.
      من وقتی می بینم یک کارگر در آمریکا به مراتب زندگی بهتری از یک دکترا در ایران داره نمیتونم مانع شکل گیری انواع تنفرها در وجودم بشم.
      بشر در طول تاریخ همیشه مخالف نابرابری بوده،ذات بشر همینه.
      بشر در طول تاریخ همیشه دنبال بهتر شدن بودنه،که با تاسف میگم که در ۵۰۰ سال اخیر این فقط غربی ها بودن که در این امر موفق بودن.
      مخالفت با این همه نابرابری و غریزه ی کمال باعث میشه من از همه ی موفق ها و پولدارها بدم بیاد.
      همه همین هستیم،فقط به خودمون اعتراف نمی کنیم.
      اگر من تلاش می کنم به همون اندازه هم سهم می خوام.نه اینکه چون جلوی دوربین نیستم یا چون آقازاده نیستم محکوم به بدبختی باشم.
      حالا هرکسی به یک شکلی ناراحتی خودش رو نشون میده،یکی مثل من که در هیچ انتخابات یا فعالیتی شرکت نمی کنه و یکی هم با بدوبیراه گفتن در اینترنت.ولی هر دو یک احساس رو دارن با واکنش متفاوت.
      نتیجه:این وضعیت محصول مستقیم اعمال مسئولین است.
      راه حل:به بن بست رسیدیم.راهی ساده نمی بینم.
      آرزو:ظهور یک قهرمان ملی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • سعید

      وحشت رو باید اونایی بکنن که از بذل توجه و مهر و محبت ملت سو استفاده میکنند و فکر میکنند انقدر بزرگ و سالار شده اند که حتی با دست درازی در جیب ملت هیچ هراسی ندارند و نه تنها غضب خدا بلکه قهر ملت را هم بر خود متصور نیستند و فکر میکنند دیگر در ان جایگاهی که هستند پاسخگو به هیچ کس نیستند مانند مسئولین و وزرا و ریس جمهور و قضات و سلبریتی های محبوب فعلی اما نمیدانند هر کس که باشند روزگار پاسخگویی به خدا و مردم فرا میرسد و وای به حال انان که بد کردند

    • بدون نام

      ما دعا میکنیم که مشکل حل بشه ودیگه اتفاقی نیفته ولی من نوعی در رابطه با اختلاس وگرانی واین موسسات بوحود امده گله دارم حالا چرا فکر میکنی کینه دارن

    • بدون نام

      چقدر جالب گفته متنش واقعا جای تأمل داره،بنظرم یه جورایی واقعیت رو گفته البته متأسفانه

    • بدون نام

      مردم ازپاچه خواران وشریکان دزدهم متنفرند،اگرروزی دستشان به غارتگران این مملکت برسد، وای بحالشان، تاکی می توانندپشت سلاحهای آهنین مخفی شوند..

    • بدون نام

      خووو شاید اون نتونه چهره واقعی مدیزی زا ببینه اما مردم خووووب این شخصبت دو رو وفرصت طلب را شناخته اند.

    • علی

      سلبریتی کیلویی چند؟ حرف از رانت و فریب و تخلف هست. پشت اسم سلبریتی قایم نکنید خودتون رو
      در تمام دنیا قانون هست فرق نمیکنه رونالدو یا آل پاچینو
      متاسفم برای شما

    • صمدی

      فردین هم سلبریتی بود.ملک مطیعی هم ‌و...
      کدومشون اختلاس گر شدن؟!
      چرا بیراهه میری؟
      اختلاس شده و بانگ مرکزی امار رسمی داده

    • سیاوش

      انسان هستند چه می شود کرد وقتی ادمها ظریفت فرهنگی ندارند همه چیز می تواند در همه حال در هرکجا و در هر زمانی اتفاق بیفتد هیچکس نمی تواند آنطور که دوست دارد زندگی کند .فقر فرهنگی همه کس را می تواند در بربگیرد چه فرادست باشد چه فرو دست . دنیای عجیبی است ومردمانی عجیب تر .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا سلبریتی ساختن کار احمقانه ایه .چرا باید یه آدم معمولی رو که کار نمایشی تصویری میکنه این همه بزرگ کرد؟ اینها هم یه مشت آدم عادی هستند.مردم بیخود بزرگشون می کنند.و حالا که می کنند بگذار هر از گاهی شکسته بشن

    • بینام

      ای کلک توچقدر خوردی ناقلا

    • دنیا

      این چه تحلیلی بود!!! مردم بخاطر حسادت بغض و کینه ندارند بلکه به این خاطر هست که یک سلبریتی, ورای ویژگی مشهور بودن بصورت سمبل و الگوی جامعه در خواهد آمد ,حالا هر کدوم در یک سطحی الگو میشن .یکی در لباس پوشیدن یکی در حرف زدن و .... اما اینکه یک سلبریتی خودش دم از مضمومیت رانت بازی و فساد و تبعیض بزنه و هزار جور جوک و کنایه ازش بسازه و بعد خودش دقیقا همون رویه رو پیش بگیره انگار در تمام مدت داشته به ریش جامعه میخندیده و همین مردم رو دچار بغض میکنه

    • بدون نام

      اعتماد اجتماعی لگد مال شده .

    • بدون نام

      خجالت داره اونهمه انتقاد از وضعیت مملکت و فیلم بازی کردن، امیدوارم تقاص شو خداوند ازت پس بگیره و بد پس بدی، توی این زمونه همگی داریم امتحان میشیم هر کس به نحوی یکی با شراط قدرت و موفقیت دزدی کردن و اختلاس و یکی خیانت و فساد یکی حجاب و سلامت خانواده و... ، انشاءالله همگی در این امتحان قبول شیم این دنیا گذراست و اصلش مونده اون دنیا، زندگی زیبا و بهشتی.... انشاءالله

    • فدا

      سلام جناب هوشنگ گل مکانی در ست میگن انگار این ما نبودیم سریال های استاد مهران مدیری را نگاه میکردیم ولذت میبردیم به نظرم این همه تهمت ناروا کافیه هر چند دادگاه را رو به اقای مدیری دادن اما انگار یه عده دوست دارن تخریبش کنند یادتون نه ایشون همیشه پشت مردم بودن هستن طعم سختی رو کشیدن حتی بیشتر از تو دوست گرامی خدا پشت پناه پدر طنز ایران باشه همیشه سالم سلامت باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج