۷۴۸۷۲۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مصر درصدد تصرف بخش‌هایی از خاک لیبی است

«محمد عماری زاید » عضو شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی، مصر را به تلاش برای تجاوز به حاکمیت ملی لیبی و منضم کردن برخی مناطق از خاک لیبی را به مصر متهم کرد.

ایرنا: «محمد عماری زاید » عضو شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی، مصر را به تلاش برای تجاوز به حاکمیت ملی لیبی و منضم کردن برخی مناطق از خاک لیبی را به مصر متهم کرد.

به نقل از تارنمای «لیبیا الخبر» زاید گفت، مصر اخیرا ادعای مالکیت برخی اراضی لیبی را کرده است و از طریق رسانه های خود و همچنین برخی مزدوران داخلی در لیبی در پی پیشبرد این طرح است.

وی افزود، برخی از لیبیایی ها با مصری ها همدست شده اند و این در حالی است که ادعا می کنند منافع کشور را در نظر دارند و مخالف هرگونه دخالت خارجی در لیبی هستند.

این عضو شورای ریاستی لیبی در ادامه گفت، این تلاش مصری ها باعث ایجاد این سوال می شود که چه کسانی در داخل لیبی طرفدار مصر هستند و آن را متحد لیبی می دانند، آیا آن ها در صورت تجاوز مصر به خاک لیبی به مقابله با مصری ها می پردازند یا تن به خواری می دهند و مقابل تلاش ها برای تکه تکه کردن لیبی خاموش می نشینند.

مصر درصدد تصرف بخش‌هایی از خاک لیبی است

عماری زاید افزود، این مساله بسیار مهمی است ، رسانه های لیبیایی باید به مردم در خصوص چنین تلاش هایی هشدار دهند، افراد وابسته به مصر را رسوا کنند و اقدام به بسیج افکار عمومی ضد چنین تلاش هایی کنند.

وی همچنین از جامعه بین الملل خواست مقابل چنین اقداماتی بایستد و مانع دست درازی به خاک لیبی شود.

طی روزهای گذشته رسانه های مصری ادعا کردند برخی مناطق شرق لیبی متعلق به مصر است و این مناطق باید به مصر بازگردانده شود.

تارنمای لیبیا الخبر در پایان نوشت، ناظران سیاسی اعتقاد دارند مصر به ژنرال حفتر فرمانده ارتش برای به دست گرفتن کنترل شرق لیبی کمک می کند تا او هم در مقابل برخی شهرهای و مناطق مرزی لیبی را به مصر بدهد

مصر و لیبی دو کشور همسایه اند که حدود یک هزار و 50کیلومتر مرز مشترک زمینی دارند.

لیبی از سال 2011 و پس از سرنگونی رژیم قذافی با مشکل بی ثباتی و درگیری های داخلی دست و پنجه نرم می کند و اکنون دو دولت موازی در لیبی حکومت می کنند، نخست دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که ریاست آن را «فایز السراج» بر عهده دارد و جامعه بین الملل از آن حمایت می کند و دولت دیگرف دولت مستقر در شرق این کشور (طبرق) و مورد حمایت مجلس نمایندگان است که از ژنرال حفتر فرمانده ارتش لیبی حمایت می کند.

گفته می شود کشورهایی مانند مصر، امارات و عربستان از ژنرال حفتر حمایت می کنند.

شورای ریاستی در لیبی یک نهاد اجرایی است که در سال 2015 با هدف پایان دادن به جنگ های داخلی در لیبی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شد و 9 عضو دارد .اعضای این شورا که از سه منطقه بزرگ لیبی یعنی طرابلس ، فزان و برقه انتخاب شده اند، کار رئیس قوه مجریه را در این کشور تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان صاحب لیبی کیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج