۷۴۸۷۶۸
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

طرح دو فوریتی برای مالیات بر عایدی مسکن

یک مقام مسئول با تشریح جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای مالیات بر عایدی مسکن، گفت:در گام نخست فقط سوداگران عمده آن هم به تدریج مشمول این مالیات می‌شوند چراکه نمی خواهیم شوکی به بازار وارد شود.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول با تشریح جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای مالیات بر عایدی مسکن، گفت:در گام نخست فقط سوداگران عمده آن هم به تدریج مشمول این مالیات می‌شوند چراکه نمی خواهیم شوکی به بازار وارد شود.

امروز طرح دو فوریتی مالیات بر عایدی مسکن و زمین تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هفته قبل از تدوین این طرح دو فوریتی خبر داده و گفته بود که محور این طرح، دریافت مالیات بر عایدی سرمایه از املاک غیرمصرفی است.

یک مقام مسئول در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در طرح مجلس یکی از محورهای اصلی، ثبت قیمت معامله در سند ملک است به این معنی که در خرید و فروش ملک، قیمت فروش باید در سند ملک درج شود.

وی افزود: نکته مهم تر در این طرح بحث معافیت ها است به این ترتیب که خانه های موجود کلا در اولین نقل و انتقال سند، از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از تولید و ساخت و ساز ، خانه های نوساز بعد از صدور پروانه ساخت به مدت ۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

وی افزود: همچنین زمین های کشاورزی و صنعتی نیز از مالیات بر عایدی زمین و مسکن معاف هستند.

به گفته این مقام مسئول، نرخ مالیات بر عایدی مسکن در این طرح پیش بینی شده که ۲۰ درصد مابه التفاوت خرید و فروش باشد.

وی با بیان اینکه اخذ این نوع مالیات نیاز به سامانه خاصی ندارد، اظهار کرد: فقط کسی که می خواهد خانه را بفروشد در زمان فروش در محضر اعلام می کند که این خانه خانه اصلی فرد است یا خیر. اگر خانه اصلی باشد معاف است و اگر خانه اصلی نباشد ملزم به پرداخت مالیات می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: هر فرد، هر دو سال یک بار هم می تواند بدون پرداخت مالیات، خانه اصلی را عوض کند. درواقع هر دوسال، یک خانه برای فروش از پرداخت مالیات بر عایدی معاف است.

وی تاکید کرد: نکته مهم این طرح آن است که در گام نخست فقط سوداگران عمده آن هم به تدریج تحت الشعاع مالیات قرار می گیرند چراکه نمی خواهیم شوکی به بازار وارد شود و مردم عادی که ذینغع هستند دچار مشکل شوند؛ وگرنه، در دنیا هم نرخ بالاتر است هم میزان معافیت ها کمتر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      فقط دولت تو بحث های تیغ زدن ملت سریع است سه فوریتش می کرد!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط مجلس دو فوریتش برا گرفتن مالیات آماده است تو این موقعیت به مردم باید پول بدید تا کمر شان بیشتر از این خم نشود بعد به فکر فرستادن پول به کشورهای دیگه باشید

    • بدون نام

      خیلی هم عالی باتشکر از مسعولینی که دیده بان مثقال مثقال مالیات ها هستن اما چشمی برای گرفتن سوراخ های هدر رفت اموال مردم که از طریق اختلاس و دزدی ها حروم میشه ندارن و نداشتن

    • پانیز

      پول لازم شدبد و به همه جا اویزان میشوید.

    • بدون نام

      الن استاندارد شد دنیا؟؟!چیمون شبیه دنیا است این کارو کنید قیمت خونه میره بالا

    • بدون نام

      این‌جور طرح ها باید در زمانی اجرا شود که بازار ثبات داشته باشد نه در زمان تورم ، چون نتیجه اش فقط گرانی بیشتر خواهد شد .

    • بی نام

      واقعاً که نظراتتون جالبه شماها. همونایی نیستین که از گرون شدن مسکن می نالید؟ این کار باعث میشه ی مشت دلال مفت خور وارد بازار مسکن نشن

    • کامبیز

      ما فکرکنیم دولت ومجلس نداشته باشیم هم زیادفرقی نمی کنه اینهاکاررادرست نمی کنندخراب هم می کنندجناب پورابراهیمی که پارسال کولاک می کرد کجاست ساکت شده!؟

    • داروغه

      سرمایه طلا فروشها طی سه ما سه برابر شد دولت چرا از اینها مالیات بر عایدی مفت نمیگیرد فقط گیر داده به خانه و سکه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج