۷۴۸۸۹۹
۱۹ نظر
۵۰۰۷
۱۹ نظر
۵۰۰۷
پ

نصیحتی به «م. م»: مراقب وسوسه‌ها باشید

روزنامه اعتماد به قلم احمد طالبی‌نژاد نوشت: در نگاه اول می‌شود حدس زد که مطرح شدن نام دو چهره تلویزیونی معروف در ماجرای ثامن‌الحجج به این خاطر است که دانه‌درشت‌های پرونده اختلاس این موسسه فرصتی برای فرار یا مخفی کردن اسناد و مدارک داشته باشند.

روزنامه اعتماد- احمد طالبي‌نژاد: در نگاه اول مي‌شود حدس زد كه مطرح شدن نام دو چهره تلويزيوني معروف در ماجراي ثامن‌الحجج به اين خاطر است كه دانه‌درشت‌هاي پرونده اختلاس اين موسسه فرصتي براي فرار يا مخفي كردن اسناد و مدارك داشته باشند.

احتمالا نام اين دونفر مطرح شده تا سپر بلا براي ديگراني شوند كه در اين ماجرا دست داشته‌اند. نكته بعدي اما، پول‌هاي كثيفي است كه معمولا به چهره‌هاي مختلف پرداخت مي‌شود تا سوء‌استفاده‌هاي خود را پنهان كنند. در واقع اين دو چهره و موسسه ثامن‌الحجج، اولين مواردي نيستند كه درباره‌شان مي‌شنويم و خبرهاي تلخ‌شان را مي‌خوانيم.

در اين روزگار و به تعبير خيلي‌ها، بسياري از برنامه‌هاي رسانه ملي، تحت‌عنوان برنامه‌هاي تركيبي يا مسابقه و... به كازينو تبديل شده‌اند. برنامه‌هايي كه به اسم اسپانسر، تبليغات، حمايت و... پول‌هايي را از موسسات مختلف دريافت مي‌كنند. اما واقعيت امر اين است كه در اين پرونده مهران مديري از مجري ديگري كه نامش برملا شده و ادعا مي‌كند كه فقط به عنوان تهيه‌كننده پول را گرفته وضعيت غريب‌‌تري دارد. مديري هنرمندي درجه يك است كه بارها و بارها در كارهايش از نابه‌ساماني‌هاي اخلاقي، نابخردي و سوءاستفاد‌ه‌ها... حرف زده و حالا ناگهان دست خودش رو شده است كه او هم آلوده اين ماجرا است.

حالا درست است كه عنوان دريافت اين مبلغ براي مديري «هديه» يا «وام بي‌بازگشت» است، اما پذيرش چنين باج‌هايي از سوي مديري عجيب و غيرقابل باور است. چون اخيرا قسمت بسيار جذابي از برنامه «دورهمي» درباره اختلاس در فضاي مجازي منتشر شده و اين سوال را پيش مي‌آورد كه مديري كه بي‌اغراق هيچ چهره‌اي پس از انقلاب مانند او نتوانسته در حوزه طنز و نمايش موفق باشد و وجهه‌اي ملي پيدا كرده، چطور حاضر شده كه اين مبالغ هنگفت را بپذيرد؟ من در خلاقيت مهران مديري ترديدي ندارم، اما واقعا نمي‌دانم اين پول به تعبير عده‌اي چرك كف دست چيست كه مي‌تواند آدم‌ها را وسوسه كند؟ حالا هم كه موضوع برملا شده، به‌جاي پذيرش اشتباه از مطبوعات شكايت كند. مي‌توان از مهران مديري پرسيد كه چرا وقتي رسانه‌ها حمايتت مي‌كردند، درباره كارهايت نقد مي‌نوشتند و مصاحبه مي‌كردند، مشكلي با آنها نداشتي؟ اما به محض اينكه كوچك‌ترين ضعف اخلاقي‌ات را برملا كرده‌اند، خائن مي‌شوند يا خلافكار و قصد داري از آنها شكايت كني؟

دوسال پيش در مطلبي با تيتر «آبروي از دست رفته مهران مديري» به دليل حضورش در مكان‌ها و برنامه‌هاي خاص نوشتم كه مديري حواسش نيست و دارد با آبروي خودش بازي مي‌كند. حالا هم مي‌گويم مديري به جاي شكايت از رسانه‌اي كه صرفا كارش را انجام داده، اگر از اين ماجرا جان سالم به در برد، بهتر است كه يا خودش را بازنشسته كند يا تكليفش را با مردم مشخص كند. در اين پرونده تكليف مردم با آن يكي مجري احساساتي روشن است و كسي از او انتظار خاصي ندارد. اما مهران مديري بايد مراقب باشد مبادا كه قرباني بازي‌هاي سياسي و اقتصادي شود. او بايد بپذيرد كه اشتباه كرده و صادقانه اين ماجرا را براي مردم توضيح دهد. اين اتهام مي‌تواند هويت مديري را زيرسوال ببرد و بنابراين چه اشكالي دارد كه اگر اشتباهي شده، از عذرخواهي كند؟ چهره‌هاي سرشناس هم مانند هر انسان ديگري مي‌توانند اشتباه كنند و عذرخواهي از مردم، بهتر از دست رفتن اعتبار و آبرويي است كه همه اين سال‌ها با زحمت به دست آورده است.

اتهام زدن به مطبوعات هم روش خوبي نيست و به نتيجه هم نمي‌رسد. اين چهره‌ها هم بايد بدانند كه مطبوعات ما دوران دشواري را مي‌گذرانند؛ با يك دستور چند كلمه‌اي بنياد يك نشريه مي‌تواند برباد برود. از نظر اقتصادي هم كه شرايط براي مطبوعات و رسانه‌ها دشوار است، از بحران كمبود كاغذ و گراني گرفته تا رقابت رسانه‌هاي مجازي. نمي‌شود چهره‌ها به وقت خوشي از رسالت مطبوعات تعريف كنند و وقتي كه دوكلمه درباره كژي‌ها و كاستي‌هاي آنها نوشته شد، مطبوعات را متهم كنند. آنها بايد بدانند كه مطبوعات آلت دست نيستند. اين چهره‌ها بايد بدانند كه متاسفانه الگوي مردم هستند و بنابراين بايد مراقب پيشنهادهاي اين‌چنيني باشند و در مقابل پول وسوسه نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای چپاولگران دزدان چراغ بدست !!!

      پاسخ ها

      • حسنی بلا

        بزرگوار:اقای مدیری با خودش تاس انداخته ومتوجه شده برای حاشا کردن وتکذیب شکایت تنها چاره است تا لااقل زودباوران باور کنند توطیه ای علیهایشان درجریان است
        حالا اگردلیل قانع کننده ندارد شکایت رابایگانی میکند

    • مش قاسم

      بعضی ها بعنوان سوپاپ اطمینان انتخاب میشن

    • بدون نام

      تو بهتره خود را نصیحت کنی مردم خیلی با شعورتر از تو و امثال تو هستند

      پاسخ ها

      • نظری

        آگه مردم شعور داشتن گول این آدم حقه باز را نمی خوردن متاسفانه مردم ما خیلی ساده هستند که زود گول حرف های دروغ و مفت را میخورند

    • بدون نام

      مدیری تمام شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وای چقد زود به قاضی میروید،برادر یا خواهر محترم صبر کن و زود قضاوت نکن که بایستی جوابگوی این قضاوت ها باشیم

      • بدون نام

        12:22
        مردم از اول هم این افراد را میشناختن اما متاسفانه از جا دیگری حمایت میشوند که هیچ توجه به نظرات مردم ندارند

    • بدون نام

      اتفاقا افرادی مثل مدیری هیچوقت نمی توانند الگوی مردم باشند. چون چیزی برای ارایه به مردم ندارند. تنها شانسی که آوردند اینکه به ریسمان صدا وسیما چسبیدند و در اوهام خود رشد اینچنینی کردند. یادمان باشد که الگو در جامعه باید اصول ثابت و موازین خاصی داشته باشد. نه بمانند این آقایون به هر دری می زنند تا چند وقتی برنامه هایشون را در صدر داشته باشند. واز هر راهی ارتزاق کنند.

    • نظری

      از اولش هم معلوم بود که این مدیری نون به نرخ روز خور بود و فقط فکر جیب مبارک خودش و همه برنامه هاش فقط برای منافع خودش نه از روی دلسوزي برای ملت!!!

    • بینام

      این آقاطوری نوشته که انگارمحاکمه ای شده وهمه چیزبه اثبات رسیده، چراهمه فکرمیکنیم قاضی هستیم ودرمحکمه خیالات خودحکم صادرمیکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت
        نگارنده متن، در حمایت از نشریه ی هم حزبش صرفا فرار به جلو کرده و همه چیز را از پیش تایید شده فرض کرده!!!

    • حسین

      بله بهتر این آقا ازمردم عذر خواهی کند ولی سوال اساسی این جاست که چرا باقی افرادی که دستشان در جیب مردم است را دعوت به عذر خواهی نمی کنید وسوال اساسی تر اگر یک سارق جز را دستگیر کردید به اوهم اجازه عذر خواهی می دهید تا مثل سارق ظاهرا"خراسانی قطع ید می شود وقتی افرادی ظاهر صلات این همه چپاول می‌کنند از یک مجری و بازیگر چه توقعی دارید خانه از پای بست ویران است دوست عزیز با این‌یکی و دونفر چیزی درست نمی شود

    • بدون نام

      آفرین بسیار درست نوشتی ممنون

    • شیرزایی

      دوستان زود قضاوت نکنید .گرچه داخل این مملکت به هیچکسی نمیشه اعتماد کرد .ولی باید باور کنیم 99درصد خبرها واقعی نیستن و هر کسی به خاطر این که خودش رو از منجلاب بکشه بیرون واسه اشخاصی دیگر شایعه درست میکنه تا مردم هواسشون به اون آدم مشهور یا ...برگرده ..راحت تر بگم نوعی حرکت رونالدینیویی .چپ رو نگاه میکنند راست میزنند !!مدیری هم از خودشونه دست همه توی یک کاسه است ولی فکر نکنم اینقدر مهران مدیری پلشت باشه .

    • بدون نام

      واقعا زود قضاوت نکنید وتا مشخص نشدن کامل یک ماجرا در مورد دیگران نظر ندید همه آدمها در مقابل هم شاید نه ولی در مقابل خداوند پاسخگو هستند با آبروی دیگران بازی کردن دست کمی از خود جرم نداره باید با اونهایی که جرمشون ثابت شده درگیرشد نه افرادی که هنوز چیزی در موردشان مشخص نیست و دارند از خودشون دفاع میکنند همه چیز را قانون مشخص میکنه

    • امین

      ماشاالله همه جوری حرف میزنند که انگار اگه به خودشون بگن بیا ده تومن وام بگیر بی نوبت میگن وای وای نه بیت الماله. عزیزان در سیستم اشتباه و بی صاحب من و شما هم اگه بودیم می‌گرفتیم اینقدر ژست روشنفکری نگیرین تو رو خدا

    • مهربانی

      خطاب به نویسنده اولا باید گفت با فرض درست بودن این ادعا معنی حرف شما این است که این حرکت مجری ها اشتباه است. آیا بدگویی کردن از دیگران و به بهانه نقد قضاوت کردن یک طرفه کار درستی است یا بد؟
      عیب و ایراد و خطای دیگران را در بوق و کرنا کردن، بد نیست؟
      آیا خود شما هیچ بدی نداری؟

    • بدون نام

      آدمی که مرتب یکی به نعل و یکی به میخ میزنه، وسعی می‌کنه تو هر شرایطی محافظه کار باشه و منفعت خودش را لحاظ کنه به احتمال خیلی زیاد ریگی تو کفششه. مدیری نمونه بارز این گونه افرادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج