۷۴۸۹۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ایران دارای بیش‌ترین تعداد استارتاپ‌ها در منطقه

معاون علمی و فناوری ریاست جمهور گفت: ایران دارای بیش‌ترین سهم استارتاپ‌های زیست‌فناوری منطقه است.

خبرگزاری مهر: سورنا ستاری در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی (IBO ۲۰۱۸) به ظرفیت خارق العاده کشور در تربیت نیروی انسانی خلاق اشاره کرد و افزود: اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان اصلی‌ترین پایه توسعه و پیشرفت کشور، متکی به خلاقیت نیروی انسانی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به جایگاه مطلوب ایران در تولید علم حوزه زیست فناوری گفت: ایران علاوه بر آن که به لحاظ تولید علم در زیست فناوری و دیگر حوزه‌ها دارای جایگاه مطلوبی در منطقه است به طوری‌که در زیست فناوری حائز رتبه سیزدهم و در حوزه سلول‌های بنیادی در رتبه چهاردهم قرار داریم.

ستاری به سهم قابل توجه کشور از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان منطقه خاورمیانه در حوزه زیست‌فناوری اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تأمین می‌شود و موفقیت این استارتاپ‌ها به دست نیروی انسانی خلاق و توانمندی اتفاق افتاده است که می‌توانند اقتصاد این حوزه را به شدت تقویت کنند و المپیادها یکی از خروجی این دست نیروی انسانی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با تأکید بر ضرورت ایجاد زیست‌بوم مساعد نوآوری و سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی خلاق گفت: امسال در المپیاد زیست جهش قابل توجهی را شاهد بودیم و بنیاد ملی نخبگان همچون سال‌های گذشته برگزیدگان این المپیاد را تحت پوشش قرار می‌دهد چراکه ضروری است نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده برای قرار گرفتن در مسیر نوآوری و کارآفرینی هدایت شود.

تقدیر از طلایی‌های المپیاد زیست‌شناسی ۲۰۱۸

المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸ از تاریخ ٢۴ تیرماه در تهران آغاز به کار کرده است و ٢۷٠ دانش‌آموز از ٧٠ کشور جهان در این المپیاد شرکت کرده‌اند که این مسابقات در ۲۶ تیرماه در بخش عملی و در ۲۸ تیرماه در بخش تئوری برگزار شد.

در این مسابقات دانش آموزان ایرانی موفق به کسب دو مدال طلا, یک نقره و یک برنز شدند. پارمیدا پزشکیان و نیکان امیرخانی مدال طلا، سارا محمدی مدال نقره و مهدی مسرور مدال برنز را برای ایران کسب کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج