۷۴۹۰۹۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مطهری: منع ردصلاحیت منتخب مردم بررسی شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از مصوبه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره امکان کاندیداتوری اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها، از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره منع رد صلاحیت منتخب مردم در مجلس توسط شورای نگهبان را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از مصوبه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره امکان کاندیداتوری اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها، از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست استفساریه قانون انتخابات مجلس درباره منع رد صلاحیت منتخب مردم در مجلس توسط شورای نگهبان را در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهد.

علی مطهری در یادداشتی آورده است: «خوشحال شدیم که مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مجلس درباره حضور افرادی از اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا را در دستور کار خود قرار داد و تکلیف این موضوع را که با تصمیم عجیب شورای نگهبان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود روشن کرد، ای کاش مجمع تشخیص استفساریه مصوب مجلس درباره منع ردصلاحیت منتخب مردم توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس را نیز که بیش از یک سال از ارسال آن به مجمع می‌گذرد در دستور کار خود قرار می‌داد و تکلیف این موضوع را هم لااقل برای آینده مشخص می‌کرد که آیا شورای نگهبان این حق را دارد که کاندیدایی را پس از تایید صلاحیت و انتخاب با رای مردم رد صلاحیت کند ـ اتفاقی که برای خانم خالقی در حوزه اصفهان افتاد ـ یا چنین حقی ندارد و این مجلس است که باید درباره اسناد جدید در بررسی اعتبارنامه او تصمیم بگیرد. به برادران خود در مجمع تشخیص مصلحت نظام عرض می‌کنم که استفساریه تبصره چهار ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس را در یابند و در اسرع وقت در دستور کار خود قرار دهند».

پس از انتخاب مینو خالقی در انتخابات دوره دهم مجلس از سوی مردم اصفهان، شورای نگهبان که پیش از این وی را تایید صلاحیت کرده بود اقدام به رد صلاحیت این منتخب مردم کرد که در پی همین موضوع علی مطهری به همراه جمعی از نمایندگان استفساریه‌ای را در روزهای آغازین دوره دهم مجلس مطرح کردند که امکان رد صلاحیت افراد پس از انتخابات از سوی شورای نگهبان وجود نداشته باشد. این طرح پس از تصویب مجلس مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفت و با اصرار نمایندگان بر این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      جناب مطهری بهتره بررسی کنی ببینی چراهرروزبر مشکلات وگرفتاری مردم بیشتر میشه وشما و هم جتاحیهای عزیزتان برای این مردم صبورچه کردید

    • بدون نام

      اقا جواد اگه ده در صد مجلس شهامت اقای مطهری رو داشت الان وضعمون این نبود،چرا حرفی میزنی که در مورد این اقا صدق نمیکنه اقای مطهری همیشه حرف حق زده و طرف مردم و گرفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج