۷۴۹۲۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

گوگل و یاهو هم تحریم می شوند

فدراسیون روزنامه نگاران آلمانی به خبرنگاران این کشور توصیه کرده است تا اطلاع ثانوی از استفاده از موتور جستجو و خدمات ایمیل گوگل و یاهو برای تحقیقات و ارتباطات دیجیتالی خود خودداری کنند.

خبرگزاری مهر: فدراسیون روزنامه نگاران آلمانی به خبرنگاران این کشور توصیه کرده است تا اطلاع ثانوی از استفاده از موتور جستجو و خدمات ایمیل گوگل و یاهو برای تحقیقات و ارتباطات دیجیتالی خود خودداری کنند.

این فدراسیون، رسوایی انگلیس و آمریکا را در جاسوسی از اینترنت و شنود مکالمات تلفنی سران و شهروندان کشورهای دیگر را "مفتضحانه" خوانده است.

مایکل کنکن رئیس اتحادیه روزنامه نگاران آلمان که ۳۸ هزار روزنامه نگار و خبرنگار عضو دارد می گوید: جستجوهایی که روزنامه نگاران در موتورهای جستجو انجام می دهند به اندازه جزئیات تماس با منابعشان و محتوای ارتباطات با منابع خبری، محرمانه هستند. وی از وجود جایگزین های امن و بی خطر برای جستجوی اینترنتی و ایمیل خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست، چهارشنبه گذشته گزارش داد سازمان امنیت ملی آمریکا به طور مستقیم به لینک های ارتباطی مورد استفاده در گوگل و یاهو وارد می شود تا تعداد زیادی از ایمیل ها و دیگر اطلاعات کاربری بین مراکز داده خارجی را بردارد. بر اساس این گزارش این برنامه به طور مشترک با همکاری سازمان جاسوسی انگلیس GCHQ انجام شده است.

مدیر ارشد گوگل می گوید از جاسوسی ظاهری از داده های شبکه های اینترنتی خصوصی، خشمگین است. این شرکت در مورد اقدام اتحادیه روزنامه نگاران آلمانی اظهار نظری نکرده است.

در همین حال شرکت یاهو نیز گفته است در مراکز داده خود تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و سازمان امنیت ملی آمریکا و دیگر سازمانها به اطلاعات این مراکز دسترسی ندارند.

فاش شدن جاسوسی آمریکا از تلفن و اینترنت شهروندان سراسر جهان توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا موجب خشم بین المللی از آمریکا شده است.

دولت آلمان هفته گذشته اعلام کرد به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد تلفن همراه آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور توسط سازمانهای جاسوسی آمریکا شنود شده است.

جاسوسی دولتی در کشوری مانند آلمان که سخت ترین قوانین حریم خصوصی را در جهان دارد بسیار حساس است.

اوایل ماه جاری شرکت مخابرات دویچه اعلام کرد از شرکت های آلمانی خواسته است تا به منظور حفاظت از ترافیک اینترنت محلی از سازمان های جاسوسی خارجی، با هم همکاری کنند؛ اگرچه کارشناسان چنین اقدامی را یک مبارزه سخت می دانند.

شرکت دویچه تلکام در ماه اگوست و با مشارکت "اینترنت متحد" اقدام به راه اندازی خدمات " ایمیل ساخت آلمان" کرد تا از ترافیک ایمیلی شهروندانش حفاظت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه مجله اين چه وضع تيتر زدنه؟ها؟فكر كردم ايران رو تحريم كردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج