۷۴۹۲۲۴
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

خرم: بعید می‌دانم عربستان تمایل به اصلاح روابط با ایران داشته باشد

علی خرم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی رییس‌جمهوری برای اصلاح روابط عربستان و کشورهای عربی با ایران گفت: ایران به این عنوان که صلح‌خواه است، می‌خواهد با عربستان صلح کند اما اینکه ما فکر کنیم عربستان نسبت به این موضوع نظر مثبت دارد، بعید است.

اعتمادآنلاین: حسن روحانی رییس‌جمهوری در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، بیان کرد که در شرایط فعلی به دنبال اصلاح روابط با عربستان، امارات و بحرین‌هستیم. این موضوع واکنش‌های زیادی را به‌ویژه در میان رسانه‌ها و افکارعمومی کشورهای عربی به همراه داشته است.

اما علی خرم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگویی این صحبت‌ها را در شرایط فعلی صرفا برای تقویت روحیه صلح‌خواهی ایران در جوامع بین‌المللی موثر می‌داند، او تاکید می‌کند که در شرایط فعلی با توجه به عملکرد آمریکا در قبال ایران بعید به نظر می‌رسد که عربستان بخواهد به روابط حسنه با ایران فکر کند.

خرم: بعید می‌دانم عربستان تمایل به اصلاح روابط با ایران داشته باشد

علی خرم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره احتمال بهبود روابط ایران و عربستان بیان کرد: لابد منظور آقای روحانی بر این است که خواست ایران بر بهبود روابط با عربستان استوار است اما اگر نشد منتظر می‌مانند تا این روابط برقرار شود.

این تحلیلگر مسائل خارجی در ادامه با توجه به رفتار عربستان و شیوه عملی که در حال حاضر نسبت به ایران دارد، عنوان کرد: به نظر نمی‌آید که عربستان در موقعیتی باشد که فکر کند باید روابط خود را با ایران خوب کند. عربستان فکر می‌کند الان موقعیت به‌گونه‌ای است که می‌تواند ایران را دچار دردسر کند و حتی اگر شرایط اجازه دهد ممکن است که منتظر تغییر حکومت در تهران باشد.

خرم افزود: بنابراین من بعید می‌دانم که عربستان در حال حاضر آماده شنیدن این صحبت‌ها باشد که اگر بود خیلی زودتر از اینها با شرایط ما کنار می‌آمد. باید منتظر ماند تا شرایط مساعد شود و بتوان گفت که این کشور آماده پذیرش وضعیتی که از نظر او هم خوب است خواهد شد.

او با تاکید بر این موضوع که خوب است آقای روحانی، آقای ظریف و ... ندای صلح‌خواهی خود را در منطقه مطرح کنند، بیان کرد: اینکه عربستان در این وادی باشد که بخواهد با ایران در این شرایط کنار بیاید، مقداری بعید به نظر می‌آید.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که یعنی صحبت‌های رییس‌جمهوری صرفا برای تاثیرگذاری بر وجهه ایران در سطح بین‌المللی مطرح می‌شود و قرار نیست از نظر دیپلماسی و روابط با عربستان و کشورهای عربی کارساز باشد، گفت: نه می‌خواهم بگویم که ایران ممکن است به این عنوان که صلح‌خواه است، می‌خواهد با عربستان صلح کند و نمی‌خواهد با عربستان بجنگند و رقابت منفی انجام دهد مسائل را بیان می‌کند و خوب هم هست. اما اینکه ما فکر کنیم که عربستان نسبت به این موضوع نظر مثبت دارد بعید است.

خرم در ادامه با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم اما باید به موضوع از زاویه دیگر نگاه کرد، افزود: اما عربستان فکر می‌کند شرایط برای ایران بد است و ترامپ هم اخم کرده پس می‌تواند تا آنجا که ممکن است علیه ایران عمل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی ایران خیلی علاقه داره و احتمالا از طریق امیر حجاج یک نامه معذرت خواهی و خواهش برای برقراری ارتباط فرستاده شده

    • علیرضا

      تو تا دیروز خوشحال بودی از قطع رابطه الان میخوای صلح کنی ! مشکل برات پیش امده گسکم

    • ایرانی

      همه اینها نشانه ضعف ایران است

    • بدون نام

      دلار 9هزار تومان پوند 10هزارتومان سکه 3200000تومان
      روحانی میگوید آقای ترامپ با دم شیر بازی نکن

    • بدون نام

      بعیدندان قطعنابدان. ....

    • بدون نام

      با اربابش باید کنار امد اینها عددی نیستند که البته الان اربابش هم دیوانه است.
      زمان اوباما فرصتی بود که از دست رفت

    • بدون نام

      خوب به درک که ندارد چرا منتش را میکشید و‌دایما مطرح میکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج