۷۴۹۲۹۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

شرکت شیائومی که حالا در سطح بین‌المللی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده است. بزرگ‌ترین بازار محصولات این کشور، کشورهای چین و هند است و از ابتدای سال جاری میلادی، این شرکت با گرفتن جایگاه سامسونگ در هند، توانست به پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در این کشور بدل شود.

مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: شرکت شیائومی که حالا در سطح بین‌المللی یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده است. بزرگ‌ترین بازار محصولات این کشور، کشورهای چین و هند است و از ابتدای سال جاری میلادی، این شرکت با گرفتن جایگاه سامسونگ در هند، توانست به پرفروش‌ترین برند گوشی هوشمند در این کشور بدل شود.

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

بیشتر اوقات از شیائومی به‌عنوان اپل شرق یاد می‌شود، این موضوع هم به فلسفه طراحی محصولات این شرکت برمی‌گردد و هم این موضوع که رابط کاربری MIUI تا حدی یادآور رابط کاربری iOS است. بد یا خوب بودن این رویکرد بستگی به این دارد که نظر چه کسی را جویا شوید. در ادامه به ۵ حقیقت جالب در مورد این شرکت می‌پردازیم که احتمالا پیش از این نمی‌دانستید.

شیائومی دارای رکورد گینس است

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

در سال ۲۰۱۵، شیائومی موفق شد رکورد مربوط به فروش بیشترین گوشی در عرض ۲۴ ساعت در یک پلتفرم ثابت را از آن خود کند. در این روز، این شرکت تخفیف‌های زیادی را ارائه داد و موفق شد طی ۲۴ ساعت در وب‌سایت خود ۲۱۱۲۰۱۰ گوشی هوشمند را به فروش برساند. رکورد قبلی متعلق به سایت Tmall (از زیرمجموعه‌های علی‌بابا) بود که در سال ۲۰۱۴ طی ۲۴ ساعت توانسته بود ۱۸۹۴۸۶۷ گوشی را بفروشد.

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، این شرکت توانست طی این چند ساعت ۷۷۰۰۰۰ گجت هوشمند خانگی، ۲۴۷۰۰۰ سیم‌سیار، ۲۰۸۰۰۰ دستبند سلامتی Mi Band و ۳۸۰۰۰ تلویزیون هوشمند را بفروشد که البته هیچ‌کدام از این آمارها رکوردشکن نبودند. در نهایت هم باید به درآمد شیائومی از این فروش فوق‌العاده اشاره کنیم که حدود ۴۲۰ میلیون دلار سود را برای این شرکت به ارمغان آورد.

حاشیه سود این شرکت همواره محدود به ۵ درصد است

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

مدیرعامل شیائومی، «لی جون» (Lei Jun)، در ماه آوریل اعلام کرد که حاشیه سود حاصل از فروش محصولات سخت‌افزاری این شرکت بعد از کسر مالیات، همواره محدود به ۵ درصد خواهد بود. این یعنی تمام گجت‌های شیائومی، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا محصولات خانگی، مشمول این قانون هستند.

این بدین معناست که شیائومی از مدل کسب‌وکار شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس پیروی نمی‌کند که تقریبا هرساله قیمت محصولاتش را افزایش می‌دهد. به دلیل اتخاذ این استراتژی، محصولات این شرکت در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب‌تری دارند و این خبر خوبی برای طرفداران این شرکت محسوب می‌شود.

بخش اعظمی از سود این شرکت از طرف درآمد به‌دست‌آمده از فروش وسایل جانبی و محتواها و خدمات دیجیتالی به‌دست می‌آید. برای افزایش فروش در این بخش، این شرکت باید تا آنجایی که می‌تواند گوشی‌های بیشتری را به فروش برساند و پایین نگه‌داشتن قیمت آن‌ها در راستای همین استراتژی است.

شیائومی ۳.۶ میلیون دلار برای خرید یک دامین هزینه کرد

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

این شرکت دامین mi.com را در سال ۲۰۱۴ با پرداخت ۳.۶ میلیون دلار خرید و آن را جایگزین Xiaomi.com به‌عنوان دامین رسمی خود کرد. افراد غیر چینی با تلفظ عبارت «شیائومی» مشکل دارند ولی تلفظ عبارت mi برای افراد در سرتاسر جهان بسیار راحت است. همچنین از آنجایی که این شرکت بیشتر محصولاتش را از طریق سایت خود به فروش می‌رساند، ساده بودن این دامین کار کاربران را برای مراجعه به سایت راحت‌تر می‌کند. در آن سال، دامین mi.com گران‌ترین دامینی بود که به فروش رفت و اگر در مورد گران‌ترین دامین تاریخ برایتان سوال پیش آمده، باید بگوییم این رکورد به دامین insurance.com تعلق دارد که با قیمت هنگفت ۳۵.۶ میلیون دلار به فروش رفت.

لوگو شیائومی یک معنای مخفی دارد

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

لوگوی این شرکت در نگاه اول بسیار ساده است، اما در حقیقت باید بگوییم که به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید، نیست. وقتی این لوگو را ۱۸۰ درجه بچرخانید، شبیه یک حرف چینی می‌شود که به معنای قلب است. خود عبارت Mi، به گفته‌ی شیائومی نام اختصاری Mobile Internet است و همچنین این شرکت گفته که این عبارت معانی پنهان دیگری هم دارد. یکی از آن‌ها،Mission Impossible (مأموریت غیرممکن) است که به گفته‌ی مقامات این شرکت به چالش‌هایی اشاره دارد که آن‌ها همواره در حال دست‌وپنجه نرم کردن با آن‌ها هستند. در نهایت هم باید به معنی لغت شیائومی اشاره کنیم که در زبان چینی به معنای ارزن است.

شیائومی انواع و اقسام محصولات مختلف را تولید می‌کند

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

شهرت اصلی شیائومی به ساخت گوشی‌های هوشمندی مانند Mi ۸، Mi Mix ۲S و Redmi Note ۵ برمی‌گردد. با این حال، این شرکت تعداد زیادی از محصولات دیگر را هم تولید و روانه‌ی بازار می‌کند که شاید بخشی از آن‌ها شما را متعجب کند.

از بین محصولات معروف این شرکت می‌توانیم به دستبندهای سلامتی، پهپاد، لامپ هوشمند، ربات جاروبرقی و پاوربانک اشاره کنیم. در ضمن نباید دوربین‌های امنیتی و کفش‌های ورزشی هوشمند را هم از قلم بیندازیم. با این حال محصولات شیائومی محدود به این موارد نیست و شاید انتظار شنیدن نام این محصولاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم، نداشته باشید. این کمپانی همچنین محصولاتی مانند پلوپز، مسواک برقی، بالش مسافرتی، چمدان، تشک و حتی خودکار هم تولید می‌کند. منظور ما خودکارهای پیشرفته‌ای مانند قلم S Pen موجود در گلکسی نوت ۸ نیست، بلکه خودکارهای معمولی که با آن می‌توانید بنویسید. با توجه به اینکه از شیائومی به‌عنوان اپل شرق یاد می‌شود، تولید چنین محصولاتی بسیاری از افراد را متعجب می‌کند.

۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

در این مقاله به ۵ حقیقت جالب مربوط به برند شیائومی پرداختیم. آیا شما هم در مورد این شرکت به حقایق جالبی دست‌یافته‌اید؟ این موارد را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خیلی جالبه که یه شرکت بعداز ۸سال تونسته این همه موفقیت کسب کنه باید تبریک گفت بهشون و ازشون یاد گرفت که هیچ چیز غیرممکن نیست مقاله جالبی بود

    • حامد

      جالبیش اینه ارزونترین گوشیهای جهانو می زنه ولی تا میرسه ایران گرون میشه خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج