جاباما
۷۴۹۳۰۷
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

تحول بعدی در گوشی‌های موبایل، دوربین‌ سلفی داخل نمایشگر

طراحان گوشی‌های هوشمند دارند روی چندین ایده و راه‌کار جدید برای آینده کار می‌کنند. یک راه‌حل، تعبیه دوربین در بخش پایینی صفحه‌نمایش است. برخی شایعات از ساخت چند گوشی در آینده با این روش خبر دادند.

وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: این روزها سازندگان گوشی بیش از هر زمان دیگری به دنبال حذف حاشیه‌ها و تولید اسمارت‌فون‌هایی بدون حاشیه هستند. آن‌ها گام بعدی تکامل و آینده طراحی اسمارت‌فون‌ها را در پنل‌های لبه به لبه می‌بینند.

تحول بعدی در گوشی‌های موبایل، دوربین‌ سلفی داخل نمایشگر

از نتایج چنین دیدگاهی، تولید ده‌ها اسمارت‌فون با بریدگی notch در صفحه‌نمایش است. اتفاقی نامیمون که متاسفانه رخ داد و به یک موج جدید در میان برندهای گوشی از معروف‌ترین تا گمنان‌ترین آن‌ها تبدیل شد.

حالا، طراحان گوشی‌های هوشمند دارند روی چندین ایده و راه‌کار جدید برای آینده کار می‌کنند. یک راه‌حل، تعبیه دوربین در بخش پایینی صفحه‌نمایش است. برخی شایعات از ساخت چند گوشی در آینده با این روش خبر دادند.

رویکرد دیگر، طراحی دوربین به صورت یک پاپ‌آپ است که در ابتدا درون بدنه گوشی پنهان شده و در هنگام فعال کردن اپلیکیشن دوربین، سریعا بیرون پریده و آماده استفاده می‌شود. در حال حاضر، گوشی ویوو Nex S به این شکل طراحی شده و باز هم برخی شایعات از طراحی گوشی‌های هواوی و شیائومی به این سبک خبر می‌دهند.

اما در این میان، یک راه‌حل جالب دیگر هم مطرح شده است: «camera island»

دوربین داخل پنل نمایشگر

برخی شایعات می‌گویند هواوی دارد روی طراحی گوشی کار می‌کند که دوربین آن به صورت یک سوراخ در داخل صفحه‌نمایش است. یعنی دوربین داخل پنل نمایشگر قرار گرفته است.

احتمالا دوربین همچنان در بخش بالایی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد ولی دیگر در اطراف لنز شاهد هیچ قابی نیستیم. دوربین همانند یک جزیره است که تمام اطراف آن توسط پنل احاطه شده است.

تحول بعدی در گوشی‌های موبایل، دوربین‌ سلفی داخل نمایشگر

هنوز نمی‌دانیم این شایعات درباره گوشی هواوی با دوربینی جاسازشده در پنل چقدر صحت دارند ولی رویکردی که در پیش گرفته شده می‌تواند جذاب باشد. به نظر می‌رسد طراحی دوربین به صورت یک جزیره در پنل نمایشگر می‌تواند یک مرحله تکاملی جدید برای اسمارت‌فون‌های آینده باشد.

اسمارت‌فون‌هایی با دوربین‌های پاپ‌آپ اگرچه بسیار تمیز و زیبا طراحی و پیاده‌سازی شدند ولی چون از قطعات مکانیکی زیادی استفاده کردند؛ به مرور زمان درصد خرابی‌های زیادی خواهند داشت. به همین دلیل، به نظر نمی‌رسد یک رویکرد و موج طراحی جدی در اسمارت‌فون‌های آینده باشد و بتوان تصور کرد سامسونگ و اپل اسمارت‌فون‌هایی با دوربین‌های پاپ‌اپ رونمایی کنند.

به نظر شما کدام‌یک از رویکردهای طراحی دوربین سلفی در آینده فراگیر خواهد شد و شاهد استفاده گسترده از آن در اسمارت‌فون‌های بعدی خواهیم بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • M.H

      انقدری که قیمت گوشی بالاست و داخل بازاز کمیابه ،حتی یه گوشی نوکیا ی ساده هم نمیشه خرید..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج