۷۴۹۴۷۳
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

انتخابات مجلس یازدهم از قم آغاز می‌شود

دو سال تا انتخابات مجلس باقی مانده است. در هیچ جای کشور رنگ و اثری از انتخابات نیست به جز قم. در مذهبی‌ترین شهر ایران اصولگرایان چنان در مقابل یکدیگرصف‌آرایی کرده‌اند که گویا انتخابات مجلس حیثیتی‌ترین انتخابات تاریخ قم است. حالا سنتی‌ترین شهر ایران، درگیر ابزار مدرن دموکراسی برای چالش بین طیف‌های مختلف اصولگرایان شده است.

رویداد ۲۴ نوشت: دو سال تا انتخابات مجلس باقی مانده است. در هیچ جای کشور رنگ و اثری از انتخابات نیست به جز قم. در مذهبی‌ترین شهر ایران اصولگرایان چنان در مقابل یکدیگرصف‌آرایی کرده‌اند که گویا انتخابات مجلس حیثیتی‌ترین انتخابات تاریخ قم است.

حالا سنتی‌ترین شهر ایران، درگیر ابزار مدرن دموکراسی برای چالش بین طیف‌های مختلف اصولگرایان شده است.

پنجشنبه جلسه جبهه پایداری در قم برگزار شد. گروهی از سیاستمداران تندرو که سال‌هاست در صف اول سیاست ایران حضور دارند. تکلیفشان با لاریجانی مشخص است. مخالف او و مخالف مشی اعتدالی هستند اما تکلیفشان با خودشان مشخص نیست.

تشکیلات قوی و منسجم اما مخفی و نامنظمی دارند و اسم حزب زیاد به نام آنها الصاق نمی‌شود. گرچه چریک عرصه عمل هم نیستند و عموما سابقه مبارزاتی در انقلاب ۵۷ را ندارند. از گفتن حرف گزاف هم ترسی ندارند. لازم باشد ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را به امام دوازدهم منتسب می‌کننند و برای تخریب برجام برای ۲۵۰۰ خانواده مدیران دولتی گرین کارت صادر می‌کنند!

اکثر احزاب سنتی اصولگرا رابطه قدرتمندی با مراجع تقلید دارند اما جبهه پایداری راه خود را به یک روحانی دیگر سپرده است. علامه مصباح یزدی، چراغ آنها برای سیاست‌ورزی است. در مسائل اقتصادی و سیاسی، بیشتر بی سر و سامان هستند. همین هفته که بعد از مدت‌ها جلسه شورای مرکزی برگزار کردند، به دیدار علامه رفتند تا به تعبیر یکی از اعضا از سرچشمه علم او بیاموزند. مصباح یزدی اما مسائل اقتصادی را اینگونه برای آنان تشریح کرد «ما باید ببینیم هدف حکومت چیست؟

آیا هدف ما در زندگی این است که اقتصاد بهتر داشته باشیم، پول بیشتر تولید کنیم و لذّت بیشتر برای مردم به‌وجود بیاوریم؟ یا اهداف بالاتر از اینها وجود دارد؟ کسی که زندگی دنیا را کالایی بیش نداند و آن را مقدمه قرب الی‌الله و مقامات بلندتری بداند رویکردش با کسی که هدف زندگی را حل مسائل مادی می‌داند کاملاً متفاوت است.»

جوانان مذهبی زیادی دلبسته آنها هستند. از حوزه‌های علمیه و بسیج دانشجویی سراسر کشور نیروهایی وفادار تربیت کرده‌اند. دلبسته مسیر مصباح و سیر پایداری. اوج توانمندی آنها در قم است. سال ۹۶ که شورای مشهد و شیراز و اصفهان و تهران و تبریز و کرج با لیست امید خاتمی فتح شد، این قم بود که باز هم اصولگرایان آن یکه تاز میدان انتخابات بودند.

در بیانیه‌ای که از طرف نیروهای انقلابی خطاب به جامعه مدرسین منتشر شد، آمده است «ایشان طی سالهای گذشته، به ویژه از سال فتنه، رفتارش نه تنها انقلابی نبوده، بلکه تلاش داشته و دارد تا خود را نماد فردی مرضی الاطراف احزاب و گروه‌های قدرت قرار دهد. در غالب موارد، مواضع و عملکرد ایشان به سمت جریان‌های چالش‌دار با نظام بوده است.

چنانچه تا ابتداء دی ماه ۱۳۸۸، جزء ساکتین فتنه بوده اند. هیچگاه خودش را بعنوان سرباز انقلاب و نظام هزینه نکرده، بلکه سعی دارد رهبری را هزینه خود کند، آخرینش مقوله FATF است. ایشان، به بزرگترین تسهیل کننده سست‌ترین قراردادها و عامل چالشی‌ترین رفتارها در مجلس تبدیل شده است.»

مصباح یزدی ۸۴ ساله، که بزرگترین منتقد سیاست‌های توسعه سیاسی دولت خاتمی بود، این روزها و به خصوص بعد از شکست در انتخابات خبرگان، بیشتر از همیشه سکوت کرده است. با این وجود شکی نیست که سال ۹۸، رقابت مجلس قم، بین یاران لاریجانی و یاران مصباح یزدی، داغ‌ترین فصل انتخابات را رقم خواهد زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نسیم سحری

      نه اصولگرا ونه اصلاح طلب ونه پایداری ونه انتخابات خسته شدیم ودلمرده کافیه

      پاسخ ها

      • حسین

        واقعا"کافیه کافیه خسته شدیم

    • یعقوب

      فعلا ریش وقیچی درقم ومشهد میچرخه فقط اسم این دوشهر مطرحه یعنی بفیه استانها هیچ پسچراانتخابات برگزارمیکنید

    • maziyar

      شما می دونید مصباح یزدی کیه آخه اینجوری بهش تهمت می زنید واقعا متاسفم

      پاسخ ها

      • ایرانی

        کیه ! کیه

    • بدون نام

      این حرفهاوحزب بازی هابرای ملت که درنهایت فقروتنگدستی هستند نان وآب نمیشه بجای رقابت باهم ... به داداین مردم برسیدکه کاردبه استخونشون رسیده

    • کامبیز

      بی مجلس بشویم که نه بویی داره نه خاصیت ماکه کاری دیگه به رای نداریم!

    • بدون نام

      کسی بیکار نیست بره رای بده....مردم دیگه از همچی بریدن کسی به پای صندوق و دادن رای نخواهد رفت...

    • بدون نام

      کدوم انتخابات ...

    • ننننن

      عکسش به معنیه بیا بخورش هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج