جاباما
۷۴۹۵۳۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

دستگاه‌های «هواوی» ایمن نیستند

گزارش هیات نظارت «مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی» در انگلیس نشان می دهد دستگاه های این شرکت از لحاظ امنیتی ایمن نیستند.

خبرگزاری مهر: گزارش هیات نظارت «مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی» در انگلیس نشان می دهد دستگاه های این شرکت از لحاظ امنیتی ایمن نیستند.

دستگاه‌های «هواوی» ایمن نیستند

به نقل از انگجت، همزمان با تلاش هواوی برای ورود به بازارهای انگلیس و آمریکا، این شرکت برای ورود به این بازارها با مشکلاتی روبرو شده است. در آمریکا سازمان های اف بی آی، سیا و NSA درباره خرید موبایل های این شرکت هشدار داده اند. از سوی دیگر اپراتور مخابراتیAT&T از برنامه خود برای ارائه موبایل های این شرکت در آمریکا کنار کشید و خرده فروشی Best Buy نیز سفارش خود را متوقف کرد.

این در حالی است که در انگلیس نیز گزارش سالانه هیات نظارت « مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی»(HCSEC) نشان می دهد نگرانی هایی درباره فرایند های مهندسی نرم افزار هواوی وجود دارد. همچنین دستگاه های این شرکت ممکن است ریسکی برای شبکه های مخابرات انگلیس دربر داشته باشند.

HCSEC در ۲۰۱۰ میلادی همزمان با انتقال زیربنای مخابراتی هواوی به وجود آمد تا دولت انگلیس بتواند فعالیت های آن را به دقت بررسی کند.

۴ سال بعد هیات نظارت تشکیل شد که یکی از مدیران ارشد هواوی و نمایندگان ارشد سطوح مختلف دولتی و مخابراتی در آن حضور داشتند.

به هرحال به نوشته این گزارش، محدودیت هایی در فرایندهای مهندسی هواوی وجود دارد که ریسک های جدیدی در شبکه مخابرات انگلیس و چالش های دربخش مدیریتی ایجاد می کند.

HCSEC مشغول بررسی توانایی هواوی برای ارائه کدهای دوگانه برای محصولاتش است. به این ترتیب تضمین می شود چنین کدی حاوی هیچ بدافزاری نیست که بتواند به سیستم های مخابراتی انگلیس آسیب بزند.

این گزارش نشان داد فقط یکی از چهارمحصول هواوی دارای نرم افزاری قابل اعتماد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاقا دستگاه های بسیارخوب ومطمینی هستند

      پاسخ ها

      • عباس

        باشه عباس دانشمند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج