جاباما
۷۴۹۵۹۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

هوش مصنوعی تصمیمات خود را توضیح می‌دهد

تولید انواع محصولات و ابزار هوش مصنوعی در دنیای امروز پدیده جدیدی نیست، اما نسل تازه ای از این پدیده قادر به تشریح و توضیح تصمیمات خود نیز هست.

خبرگزاری مهر: تولید انواع محصولات و ابزار هوش مصنوعی در دنیای امروز پدیده جدیدی نیست، اما نسل تازه ای از این پدیده قادر به تشریح و توضیح تصمیمات خود نیز هست.

هوش مصنوعی تصمیمات خود را توضیح می‌دهد

به نقل از انگجت، در سال های اخیر بسیاری از شرکت های تجاری و فناوری به استفاده از هوش مصنوعی علاقمند شده اند، اما واقعیت این است که هوش مصنوعی هنوز به کارآیی و درک بالایی دست نیافته و اگر چه می تواند نتایج ارزشمندی تولید کند، اما نمی تواند علت تصمیمات خود را توضیح دهد و فرایند تصمیم گیری خود را به شیوه ای قابل درک و مناسب بیان کند.

علاوه بر این هوش مصنوعی فعلا قادر به تطبیق دادن سریع خود با موقعیت های جدید و تصمیم گیری تازه بر همین اساس نیست. از همین رو آزمایشگاه تحقیقاتی دارپا در آمریکا در تلاش است تا هوش مصنوعی را به جلو براند و برنامه تحقیقاتی تازه ای را در همین ارتباط به اجرا بگذارد.

هدف از این کار ایجاد ابزار و محصولاتی بر مبنای نسل سوم هوش مصنوعی است که به این نوع محصولات امکان می دهد تا تصمیمات خود را به شیوه ای معنادار بیان کنند.

بر همین اساس اگر هوش مصنوعی بتواند حضور یک گربه را در عکسی تشخیص دهد، سپس بیان خواهد کرد که با شناسایی پنجه ها، موها و سبیل های گربه توانسته این حیوان را از سایر حیوانات تشخیص دهد.

برای پیشبرد و به نتیجه رساندن این طرح تحقیقاتی یک بازه زمانی ۱۸ ماه در نظر گرفته شده که قرار است در انتهای آن گزارشی در مورد دستاوردها و نتایج طرح مذکور ارائه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون کافرا بی نماز در حال چکارند و ما مومنین نمازگزار در چه حال. آنوقت خدا به کدام ما مباهات میکنه . واقعا جای فکر دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج