۷۴۹۸۸۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

قاسمی: انتظار ایران از ۱+۴ زیاده‌خواهی نیست

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به بسته پیشنهادی ابتدایی گروه ۱+۴ خاطرنشان کرد: پیشنهادات اولیه طرف مقابل آن چیزی نبود که جمهوری اسلامی ایران آن را انتظار می‌کشید و توقع ایران از اتحادیه اروپا بسیار بیشتر بود. در واقع، انتظار ایران در چارچوب همان تعهداتی است که طرف مقابل در برجام به آن متعهد شده است.

خبرگزاری ایلنا: سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به بسته پیشنهادی ابتدایی گروه ۱+۴ خاطرنشان کرد: پیشنهادات اولیه طرف مقابل آن چیزی نبود که جمهوری اسلامی ایران آن را انتظار می‌کشید و توقع ایران از اتحادیه اروپا بسیار بیشتر بود. در واقع، انتظار ایران در چارچوب همان تعهداتی است که طرف مقابل در برجام به آن متعهد شده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه انتظار ایران درخصوص بسته پیشنهادی ابتدایی نابجا یا براساس زیاده‌خواهی نیست، ابراز داشت: انتظار ایران بر این اساس آن چیزی است که در برجام آمده و طرف مقابل متهد به آن شده است. ایران انتظار دارد همانطور که به تعهداتش پایبند بوده، گروه ۱+۴ نیز به تعهداتش پایبند باشد.

بنابراین، مجددا مذاکرات با سه کشور اروپایی و همچنین چین و روسیه صورت گرفت و نهایتا در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام که در سطح وزرا در وین برگزار شد، دوباره دیدگاه‌ها، انتظارات و توقعات ایران و مسائلی که می‌تواند ایران را برای باقی ماندن در برجام مجاب کند، مطرح شد. دیدگاه‌های طرف مقابل هم شنیده و مقرر شد روی بسته پیشنهادی بازنگری صورت گرفته و کارهای بیشتری انجام شود.

بسته پیشنهادی گروه 1+4 باید منافع ایران را تامین کند

وی با اشاره به اراده ایران و گروه ۱+۴ برای حفظ برجام بیان کرد: با توجه به اراده‌ای که در طرفین وجود دارد، ایران مصمم است تعهداتش را با توجه به سبقه‌های دینی، اخلاقی و تاریخی عملی سازد.

اتحادیه اروپا به همراه روسیه و چین نیز در این مدت نشان داده‌اند به لحاظ سیاسی جدی هستند و اراده بالایی برای استمرار توافق هسته‌ای دارند ولی آن چیزی که مهم بوده و است، دریافت بسته‌ پیشنهادات اقتصادی است که ما بتوانیم از مواهبی که در پس این رایزنی‌های طولانی و همچنین برجام مشخص شده، استفاده کنیم و منافع ایران در توافق هسته‌ای تامین شود و طرفین بتوانند در قالب مجموعه‌ای از راهکارها و مکانیز‌های اجرایی با قابلیت عملیاتی تفاهم کنند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه به بیانات رهبری در دیدار با وزیر امور خارجه و سفرای ایران اشاره کرد و یادآور شد: همانگونه که رهبر انقلاب اشاره داشتند، جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های خود را با اروپا دنبال می‌کند ولی در این مسیر انتظارمان آن است که گروه ۱+۴ نیز بر ارائه آخرین پیشنهادات که بتواند مورد رضایت ایران باشد.

هرچه زودتر پیشنهادات مشخص و نهایی خود را ارائه کند تا ایران بتواند این پیشنهادات را مورد بحث و بررسی قرار دهد و تصمیماتی که براساس منافع و مصالح جمهوری اسلامی است را اتخاذ کند.

زمان مشخصی برای گفت‌وگو با اروپا مشخص نشده است

قاسمی در پاسخ به این سوالی که آیا زمان مشخصی برای اتمام مذاکرات (ددلاین) با اروپایی‌ها تعیین شده است؟ عنوان کرد: زمان مشخصی را به عنوان روز ددلاین و نهایی مشخص نشده است ولی گروه ۱+۴ می‌دانند فرصت زیادی باقی نمانده است به‌خصوص اینکه اولین زمان اعمال مجدد تحریم‌ها در اواسط مرداد ماه است.

طرف اروپایی از واقعیت‌های موجود به‌خوبی آگاه است و دیدگاه‌های ایران را به‌خوبی می‌داند. ما امیدواریم آنها در اسرع وقت در تهران یا خارج از تهران پیشنهادات نهایی‌شان را که قابل اجرا است، ارائه دهند.

وی اضافه کرد: ما نیازمند صحبت، شعار و بیانیه نیستیم. آن چیزی که طلب می‌کنیم، دریافت بسته‌ای است که برای ما ضمانت اجرا در مقام عمل داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      کسی که میترسه سکوت کنه

    • بدون نام

      بدجور به التماس افتادید !!!

    • رحمت

      فک کنم با 1+1 هم ما داخل برجام بمونیم.... خخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج