۷۴۹۸۹۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فغانی؛ ستاره فرارنگی

بهترین داور حال حاضر ایران بعد از نمایش درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ در مراسم بهترین های سال فوتبال ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

ورزش سه: علیرضا فغانی طی چند سال اخیر بهترین و آماده ترین داور ایرانی بوده و پاداش این آمادگی بالا را با حضور موثر در جام جهانی گرفت. فغانی با قضاوت های بسیارخوبش دربازی های جام جهانی توانست دیدار رده بندی این رقابت ها را سوت بزند که افتخار بزرگی برای او و داوری ایران است.

نکته مهم این است که موفقیت و عملکرد فغانی را نمی توان جدا از عملکرد تیم داوری ایران دانست و دو کمک داوری که همراه او در روسیه حضور داشتند بی شک در موفقیت های تیم داوری ایران موثر بوده اند. فغانی دیشب به همراه رضا سخندان و محمدرضا منصوری دو کمک داور ایرانی حاضر در جام جهانی به مراسم بهترین ها آمده بود. او در این مدت و در زمانی که در جام جهانی حضور داشت با برخی حاشیه های رسانه ای مواجه شد اما به خوبی توانست از این روزها بگذرد و حالا به ایران برگشته است.

فغانی البته که از دل همین فوتبال و مسابقات لیگ برتر ایران بیرون آمده و این نباید باعث شود که او با قضاوت در بالاترین سطح فوتبال جهان دیگر اشتیاق گذشته را برای قضاوت در لیگ برتر ایران نداشته باشد. بی شک داوران باکیفیت به بهبود کیفیت و رشد فوتبال کمک می کنند و فغانی و تیم داوری اش می توانند انگیزه بزرگی برای دیگر داوران فوتبال ایران باشند. واقعیت این است که در سال های اخیر بیشتر مسایلی که در مورد داوری شنیده ایم مشکلات و کمبودها بوده اما موفقیت فغانی نشان می دهد که با وجود تمام کاستی ها در داوری هم می توان به موفقیت های بزرگ رسید.

فغانی و تیم داوری نشان دادند که یک داورایرانی هم می تواند سوپراستار و محبوب شود و به درآمد بالا هم برسد. این موفقیت کمی برای داوری ایران نیست چرا که حالا اگر بچه ای دوست داشته باشد که در آینده داور فوتبال شود خانواده اش مانع او نخواهند شد. اینکه فدراسیون فوتبال با این اتفاق خوبی که در داوری ایران رخ داده چه برخوردی می کند نیز بسیار مهم است.

فغانی شب گذشته در مراسم بهترین ها مثل همیشه چهره ای جدی داشت و دختر خردسالش را هم همراه خودش روی استیج برد. او بی تردید موفق ترین فرد حاضر در آن مراسم بود چرا که توانسته بود تا بالاترین مراحل بزرگترین رویداد فوتبالی جهان پیش برود آن هم با قضاوت های عالی و کم نقص و آن سرعت فوق العاده که رسانه های مختلف جهان را به واکنش واداشت.

حالا می داند که تمام دوربین ها بیش از قبل و حتی همپای مهمترین ستاره های فوتبال و سینما روی او است. شاید سابقه نداشته که در مراسمی در برج میلاد یک داور به اندازه معروف ترین ستاره های تیم ملی و استقلال و پرسپولیس مورد توجه باشد اما این اتفاق حالا افتاده است. او در آستانه چهل سالگی در اوج دوران حرفه ای اش قرار دارد و این امیدواری وجود دارد که موفقیت فغانی و تیم داوری ایران باعث شود تا چهره داوری فوتبال ایران جذاب تر و حرفه ای شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج