۷۴۹۹۹۸
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

دلایل گرانی میوه تشریح شد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه متوسط قیمت انواع میوه به ۷ ال ۸ هزار تومان رسیده است، گفت: در صورتی که بر روند خالص فروشی میوه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار نظارت شود قیمت میوه‌های سردرختی حدود ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه متوسط قیمت انواع میوه به ۷ ال ۸ هزار تومان رسیده است، گفت: در صورتی که بر روند خالص فروشی میوه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار نظارت شود قیمت میوه‌های سردرختی حدود ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

اسدالله کارگر اظهار کرد: قیمت میوه در هفته‌های اخیر با نابسامانی‌های زیادی روبرو شده است که این شرایط باعث شده فروش میوه در میوه‌فروشی‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

وی افزود: امسال با توجه به بروز شرایط اقلیمی با کمبود و افزایش قیمت میوه‌های سردرختی مواجه‌ایم به طوری که متوسط هر کیلوگرم قیمت از این میوه‌ها به ۷ تا ۸ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: این امر علاوه بر کاهش فروش میوه در واحدهای عضو اتحادیه باعث نارضایتی آنها شده است و ناله و نفرین مردم را به همراه دارد این در حالی است که اعضای ما تاثیر زیادی در افزایش قیمت میوه ندارند.

وی با بیان اینکه مردم حق طبیعی اظهار گلایه از افزایش قیمت میوه را دارند گفت: مصرف کنندگان تصور می‌کنند که دلیل افزایش قیمت میوه‌ها فروشندگان هستند این در حالی است که قیمت اولیه این محصول و هزینه‌های جانبی متحمل بر فروش میوه افزایش یافته است.

کارگر با بیان اینکه هزینه‌های جانبی فروش میوه در حدود ۱۵ درصد بر قیمت تمام شده فروش محصولات ما تاثیر می‌گذارد، گفت: یکی از معضلات اصلی خرید و فروش میوه توسط اعضای اتحادیه ما عدم خالص فروشی آن توسط بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار است در کنار آن برخی از بارفروشان برای اعضای این اتحادیه فاکتور صادر نمی‌کنند که این امر غیرقانونی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی افزود: بارفروشان میدان مرکزی میوه از فروشندگان میوه در تهران مبالغی را تحت عنوان زیرچوبی (پول کارگری) دریافت می‌کنند که این امر نیز بر بالا رفتن هزینه‌های عرضه تاثیرگذار است.

وی درباره چگونگی عدم عرضه میوه به صورت خالص‌فروشی گفت: در هر کارتن ۴ کیلوگرمی میوه حدود ۸۰۰ گرم وزن آن جعبه است که با در نظر گرفتن متوسط قیمت میوه حدود ۶ هزار تومان بابت جعبه یا کارتن دریافت می‌شود.

کارگر گفت: برای رفع این مشکل هماهنگی‌هایی با دستگاه مرتبط به عمل آمده و قانونی نیز به تصویب رسیده است اما این قانون به مرحله اجرا نمی‌رسد.

وی افزود: در صورتی که تیم متشکل از اعضای اتحادیه فروشندگان میوه، تعزیرات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل و بر این امر نظارت کنند قیمت تمام شده عرضه میوه حدود ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی خاطرنشان کرد: در میوه‌هایی که دارای بسته‌بندی نیستند و برای فروش آن مبالغی بابت وزن کارتن دریافت نمی‌شود شاهد دریافت زیرچوبی‌های بالایی هستیم به طوری که بابت فروش هرکیلو هنداوند ۴۰ تومان بابت پول کارگری دریافت می‌شود.

کارگر در پایان خاطرنشان کرد: در میوه‌های وارداتی مانند موز، انبه، وزن جعبه حدود یک کیلوگرم است که آن به طور کامل از وزن نهایی آن کسر شده و به صورت خالص فروخته می‌شود اما در میوه‌های داخلی این امر رعایت نمی‌شود.

وی همچنین در ارتباط با اخباری که درباره خودداری عرضه میوه به خرده‌فروشان میوه مطرح می‌شود، ضمن رد آن گفت: تا به امروز گزارشی در این رابطه نداشتیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله . لابد درختان هم علوفه می خورند و علوفه از خارج می آید و این باعث گرانی میوه شده

      پاسخ ها

      • مونتلا

        نه عزیزم ما با دزدانی طرف هستیم که همش فکر خودشان هستند اول باید شر این زالوها رو کم کنیم جنگ رو از داخل آن هم خودی ها که همان مسوولان هستند شروع کردند نه آمریکا اینها همش بهانه است

    • بدون نام

      به جرات می توان گفت ایران عزیزمان در لیست ده کشور اول دارای باغ میوه در دنیاست . ولی اینکه میوه به خاطر گرانی دلار گران می شود حرف و استدالی غیر منطقی است . دلواپس های برجام امروز سخت مشغول لفت و لیس هستند . اینان این شرایط را دوست داشتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا ك طرفدارای برجام كیسه هاشون پر شده

    • ایرانی

      خییییلی گرونه خدا بداد قشر کارگر برسه با 10درصد افزایش حقوق

    • خمام

      من موندم باقلی محلی چه ربطی به دلار داره !؟؟

    • بدون نام

      همه توضیح میدن....بدبخت مردم ایران....ارز گرون شده...خو میوه هم گرون میشه دیگه....وقتی رانت خواری و دزدی علنی میشه...از میوه و گوشت و مسکن و خودرو و لوازم خانگی...و...
      بعد میان میگن تورم ۱۲ درصدی داریم....خجالت آوره

    • بدون نام

      کار اسراییله

    • نعمتی از شهرستان ابادان وامیدیه

      راستی میگم هرکسی جنسش را میفروشد وتبدیل به دلار میکند ومیرود دنبال عشق حال خودش یک مرغش را یکی میوهاش را یکی اجرش را وووووووو ایا کشور جمهوری اسلامی این نفت که درمنطقه ما میاید بیرون نباید پولش رابه خودمان بدهند ایا وجدا نا عدالت است که نفت استان شهر ما را ملی میکنند وپولش را خرج همه امورات کشور میکنند ولی این باغ دارها واین کارخانه دارها راحت انچه دارند خودشان هستند که میفروشند وخرج امورات خانوادهای خودشان میکنند کی دولت یک لیتر بنزین به مناطق نفت خیز حق الویت داد یا به کارکنان وزارت نفت ولی اموزش وپرورش وتمام نهادها که اصلا مصرف کننده هستند حداکثر ی از عمل کرد خودشان 10درصد 5درصد به خودشان اختصاص دادند
      این موضوع رادراینده درنطر بگیرد که ما نفت درمنطقه خودمان است بایستی پولش خرج شهرهای حودمان کنند نه قم وتهران ومشهد وتبریز واصفهان ولی اهواز هنوز دهکده باشد

    • بدون نام

      بهرحال پای میوه هم به پزشک قانونی وکالبدشکافی باز ومقصرگرانی رسواشد!

    • شکیبه

      باقلی کار محلی هم بایستی با نرخ تورم زندگی کنه میشود ریال بگیرد اما گذران زندگیش با دلار نباشد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کار داعشیاست

    • بدون نام

      علت گرانی فقط صادرات کردن میوه است

      پاسخ ها

      • صداقت

        من یک تولید کننده انگور ارگانیک هستم انکور رطبی درجه یک رابه کیلویی2500.الهی2800تومان فروختم دیدم توی بازار همون انگوررا به8الهی9هزارتومان میفروشند به نظرشماتقصیر تولید کننده بوبخت بایکسال زحمته یاان خرده فروشی که یک شبه4برابرباغدار میفروشه بدون یکریال هزینه حداقل اگه دین نداریدوجدانتان راپایمال نکنید...... .

    • ارش

      میگه این قانون به مرحله اجرا نمیرسد پس ما با دشمن در درون خانه و میهن طرفیم و نیز میگه گرانی .... یعنی امسال آفتاب و آب کشاورزی و خاک گران شده‌ است !!!! ما باید اول کثافات رانت و دلالی این زالوصفتان را از سر معیشت مردم پاک کنیم و بعد با نظارت و بازرسی دقیق و مردمی جلوی جرام‌خواری مفت‌خوران را بگیریم ...

    • بی نام

      ...مسعولین ما دروغگو و بی وجدان هستن. خدا از هیچ کدومتون نگذره.

    • حسن

      جالبه هر مشکلی رو میاین و تشریح می کنید. به جای این کارا. یه بار بگین مشکل رو پیدا کردیم و حل شد. اثراتش رو ملت ببینن. تشریح که همه بلدن. از بی لیاقتی مدیران. دست به دست دلال دادن. ژن خوب. پدر داماد. برادر داماد. اینا باعث ماجرا هستن

    • حسین‌

      این یکی‌و‌درست می گفتید راننده های کامیون در اعتصاب هستند بار هم کم وارد میدان تره وبار میشود وهم وکامیونها یی که بار حمل می کنند کرایه زیاد می گیرند

    • بدون نام

      بجای دلیل آوردن برای گرانی میوه ، بفکر راه چاره کاهش قیمت آن باشید.

    • بدون نام

      فقط توجیه که اونم ی بچه کوچولو و ی بسواد هم میتونه گرون گرونه دیگه علت نمیخواد . هر موقع تونستید میوه را ارزونش کنید اونموقع بیایید برا مردم رجز بخونید

    • بدون نام

      هر جا پا میذارید گند میزنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج