۷۵۰۰۳۹
۱۲ نظر
۵۰۰۲
۱۲ نظر
۵۰۰۲
پ

دغدغه ترامپ، دموکراسی در ایران نیست

رضا غبیشاوی در عصر ایران نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی اخیر خود در انتقاد از جمهوری اسلامی ایران به مواردی در حوزه حقوق بشر، مردم سالاری و دموکراسی اشاره و انتقادات شدیدی را مطرح کرد.دغدغه ترامپ، دموکراسی در ایران نیست.

رضا غبیشاوی در عصر ایران نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی اخیر خود در انتقاد از جمهوری اسلامی ایران به مواردی در حوزه حقوق بشر، مردم سالاری و دموکراسی اشاره و انتقادات شدیدی را مطرح کرد.دغدغه ترامپ، دموکراسی در ایران نیست.

گرچه ایران در حوزه های گفته شده آسیب پذیر و نقدهایی هم وارد است اما ترامپ اعتقادی به ارزش هایی به نام دموکراسی، حقوق بشر و مردم سالاری ندارند و این موارد برای ترامپ هیچ اصالت و ارزشی ندارند بلکه این موضوعات، تنها بهانه و دستاویزی برای حمله به جمهوری اسلامی ایران هستند تا ترامپ بتواند از طریق آنها فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کند.

هدف ترامپ این است که همزمان با فشار خارجی، بتواند مردم را هم علیه حکومت بشوراند و فشار داخلی را همزمان با فشار از خارج ایجاد کند و حکومت ایران را برای دریافت امتیازهای مورد نظر خود تحت فشار شدیدتری قرار دهد.

ترامپ به دنبال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی است تا بتواند امتیاز بگیرد. او قصد دارد جمهوری اسلامی را به لبه پرتگاه سقوط بکشاند تا بتواند به راحتی امتیازگیری حداکثری داشته باشد.

موضوع حقوق بشر و دموکراسی جایی در خواسته ها و تقاضاهای رسمی ترامپ و دولتمردانش ندارد.
وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی قبلتر خود 12 خواسته را از ایران مطرح کرده بود اما در هیچ یک از این خواسته ها، اثر و نشانی از مسائل حقوق بشری و دموکراسی نبود.

درباره کره شمالی هم ترامپ چنین سیاست مشابهی را در پیش گرفت. فشار حداکثری برای پذیرش خواسته های ترامپ. پس از پذیرش مذاکره، ناگهان همه آن اتهام زنی ها و حملات علیه کره شمالی متوقف شد. ترامپ امتیازی که قرار است به کره شمالی واگذار شود را کمک های اقتصادی و حفظ حکمرانی کیم در این کشور اعلام کرده است بازهم نشانی از حقوق بشر و دموکراسی ومردم سالاری درخواسته ها ومطالبات ترامپ از کره شمالی وجود نداشت.

ترامپ با ارزش هایی چون دموکراسی و حقوق بشر و مردم سالاری نسبتی ندارد بلکه او فردی صرفا هدف گراست. هدف فعلی او هم رسیدن به توافق جدیدی با ایران است توافقی که خواسته های طرف آمریکایی به صورت حداکثری در آن رعایت شده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من از سایت برترین ها تشکر میکنم که نظرات مردم رو تایید میکنه هم موافق و هم مخلاف رو، برخلاف سایت های مشابه خبری دیگری که متاسفانه فقط نظرات خاص و موافق با دیدگاهشون رو تایید میکنن.
      سپاس.

    • رفیعی

      دغدغه ترامپ اینکه خودش بیشتر نشون بده بگه من قدرتمند م وهمش میخواد هرچی برنامه داره پیاد ه کنه دموکراسی ایران نیست بس چی هست من نمیدونم

    • بدون نام

      چشم بسته غیب گفتی، چهل سال به مردم وپرچم یک کشورتوهین
      وخواستارمرگ ونابودی آنهاهستند،چه توقعی ازآنهادارید، آنهاخیلی هم آدمهای باشعوروبافرهنگی هستند تاکنون کوچکترین توهینی به مردم وکشورمانکرده اند، بسیاری ازفر زندان مسئولین حال حاضر، مردم عادی ایرانی درکشورآنهازندگی میکنندتابحال کسی نشنیده که اهانتی به آنها شده باشد..

    • گیرافتاده

      ترامپ مگه بشره که درخواست حقوق بشر کنه؟ خودش یک متجاوز زن ستیز نژادپرسته .اینکه در ایران این همه طرفدار داره صرفا بخاطر انحطاط فکری و فرهنگی ایرانیهاست .

    • بدون نام

      خب حقوق بشر رعایت نمیشه دیگه دموکراسی هم مصداقی و گزینشی وجود داره

    • بدون نام

      بس چیه

    • بدون نام

      یه نفر بنشینه ببینه این مردک چی میگه بالاخره برای هرسوالی جوابی هست خوب ماکه میدانیم درنهایت حق باما است پس چرا ازگفتگوومذاکره فراروزبان دشمن رادراز تڔمی کنیم اگرگفتگوآخرین بهانه این آدم است بهانه راازاوبگیرید

    • بدون نام

      آنها می خواهند دنیا نوکر و زیر دست باشد .
      و خوشبختی خودشان مطرح است .
      آنها عمق دیدشان نوک بینی خودشان هست .

    • بدون نام

      اگه عدالت باشه ترامپ سگ کیه که بخواد بر علیه ما اقدامی انجام بده

    • بدون نام

      بنظرم در نظر گرفتن منافع مردم هر کشور توسط دولتش کار بدی نیست که ترامپ داره انجام میده . مسئولین ایرانی یاد بگیرند

    • بدون نام

      خوب شما یکم کمتر سانسور کن ازادی و دموکراسی بده ب مردم عقیده مردمو محترم بشمار که ترامپ بهانه نداشته باشه این سخته؟

    • بدون نام

      خسته نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج