۷۵۰۰۷۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

زنجان وارد فاز بیابان زایی می‌شود

سرداری: هنوز در استان زنجان وارد فاز بحرانی نشده‌ایم ولی برخی استان‌ها وارد فاز بحرانی در بیان‌زایی شده‌اند. البته در استان‌هایی از جمله زنجان در حال اتفاق بوده ولی محدود است ولی اگر شرایط اقلیمی به این شکل باشد استان زنجان نیز جزو استان‌های بیابانی کشور محسوب شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: شیوه کار احیای مناطق بیابانی در سال‌های گذشته تغییر کرده و از الگوی ترسیب کربن استفاده می‌شود.

فرهاد سرداری در جمع خبرنگاران تصریح‌ کرد: در شیوه جدید پنج سرمایه اقتصادی، فرهنگی انسانی فردی مالی و محیطی ارتقا می‌دهیم و در استان‌های مختلف در سایت منتخب کار را شروع می‌کنیم که در ۱۵ استان شروع شده است. عمر این طرح حدود ۱۸ سال است و موفقیت‌هایی نیز به‌دست آورده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز سایت حوزه کهناب را احتمالا برگزینیم که قطعا بعد از تصویب کار شروع خواهد شد، تصریح‌ کرد: با ساماندهی مردم و ایجاد گروه‌های توسعه کار آغاز می‌شود. البته باید عنوان کرد برنامه‌ریزی در این طرح پایین به بالا است.

وی با بیان اینکه این پروژه موفق بوده و در بررسی سازمان ملل پروژه برتر سال گذشته معرفی شده است، گفت: هدف این کار جلوگیری از تخریب منابع‌طبیعی است و برای این کار، سرمایه اجتماعی گروه‌های توسعه ایجاد می‌شود تا مردم خود وارد عمل شوند.

سرداری با بیان این‌که در این طرح همه جنبه‌های معیشتی را مدنظر قرار می‌دهیم، گفت: در گام نخست پتانسیل‌های منطقه احصا شده و اشتغال‌های مولد در منطقه شناسایی و روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود و از صفر تا ۱۰۰ بازاریابی و فروش را به افراد محلی آموزش می‌دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه با روال فعلی در سال‌های آینده شرایط وخیم برای منابع‌طبیعی استان زنجان متصور هستیم، گفت: باید این طرح‌ها در مناطق مختلف به اجرا درآید و در بخش اول بخش کهناب با ۲۴ با ۴۴ هزار هکتار از اراضی را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عرصه‌های طبیعی بستر توسعه است، گفت: راهکارهایی نیز برای تامین منابع مالی مورد نیاز در نظر گرفته‌ایم و مشکلی در این رابطه وجود ندارد و این الگو موفق بوده است.

سرداری ادامه داد: هنوز در استان زنجان وارد فاز بحرانی نشده‌ایم ولی برخی استان‌ها وارد فاز بحرانی در بیان‌زایی شده‌اند. البته در استان‌هایی از جمله زنجان در حال اتفاق بوده ولی محدود است ولی اگر شرایط اقلیمی به این شکل باشد استان زنجان نیز جزو استان‌های بیابانی کشور محسوب شود.

این مسئول در ادامه با برنامه‌های بیابان‌زدایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در پنج دهه گذشته بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی و ۲۵۰ هزار هکتار مالچ‌پاشی انجام شده و شاخص‌ترین کار توسعه جنگل دست کاشت است که در دنیا بی‌نظیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر قیر به پاشید کم مهار می شود .

    • بدون نام

      یعنی خدا نگذره ازتون که کشور رو نابود کردید

    • بدون نام

      حدود ده سال قبل از سوی وزارت جهاد کشاورزی طرح باغات دیم در اراضی شیب دار به اجرا در آمد هزاران هکتار اراضی شیب دار به کاشت نهال یابذراختصاص یافت تا ان جایی که من اطلاع دارم این طرح شکت خوردو میلیار دها تومان صرف ان شد فقط مجریان در این رابطه سود بالایی نسیبشان شد بسیار ی از باغات ابی به علت بی ابی ازبین رفته بودند اما وزارت جهاد کشاورزی به دون مطالعه اصولی اقدام به اجرا ی طرح باغات دیم کرد وهیچ کس هم ازمسوولین طرح باز خواست نشد کشور ما برابر مدارک ونقشه های هوایی 18 میلیونق هکتار جنگل در شمال داشته وبرابر مدارک 6 میلیون ان از بین رفته که فاجعه است وکسی هم پیگیر نشده، حریم دریای خزر تصرف شده؟ باز کک کسی رانگزید این طرح بیابان زدایی با این همه وسعت علامت نزدن است وفقط مجریان طرح استفاده ان را می برند دنیا کجاست ما کجاییم در تمامی طرح ها منافع حرف اول را می زند ما قانون‌ جنگل کاری حاشیه جاده ها را اجرا نکرده ایم حلا.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج