۷۵۰۰۸۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازار تاریخی فرش مشهد احیاء می‌شود ‌

«با تائید نهایی طرح ساماندهی بازار تاریخی فرش مشهد در شورای فنی ستاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این بازار در مجاورت حرم رضوی احیاء می‌شود.»

خبرگزاری ایسنا: «با تائید نهایی طرح ساماندهی بازار تاریخی فرش مشهد در شورای فنی ستاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این بازار در مجاورت حرم رضوی احیاء می‌شود.»

هادی احمدی - مدیرکل حفظ، احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی - با اعلام این خبر گفت: احیاء این بازار تاریخی با همکاری این دفتر، اداره کل خراسان رضوی و شهرداری مشهد صورت می‌گیرد.

به گفته او اصلاحات مورد نظر ارائه شده در نشست به مشاور ابلاغ و مقرر شد این بازار تاریخی که تنها بخشی از بازار مرکزی تاریخی مشهد محسوب می‌شود، با تکیه بر اسناد و شواهد تاریخی و با توجه به کاربری مورد احیاء و باز پیرایی شود.

مدیرکل حفظ، احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی ادامه داد: بازارها از مهمترین فضاهای موجود در شهرها از گذشته تا امروزند و اگرچه شکل معماری و روابط درون آنها تغییر کرده اما همچنان از مهمترین و اثرگذارترین مکان ها در شهرها به شمار می‌آیند و بازارهای موضوعی همچون فرش شخصیت متفاوتی را در عرصه تنوع فضای شهری به نمایش می‌گذارند بویژه آنکه منحصرأ به هویت شهر وابسته و بازار فرش مشهد از جمله این بازارها با ویژگی های یاد شده است.

بنا بر گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، بازار فرش به عنوان بخشی از بازار بزرگ مشهد که در روند تاریخی خود از جایگاه مهمی در نظام اجتماعی و اقتصادی بر خوردار بوده ارتباط دهنده عناصر مهم کالبدی - فعالیتی شهر با حرم مطهر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج